• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sumažinus vietinę rinkliavą už leidimo įrengti išorinę reklamą Kauno savivaldybės teritorijoje išdavimą, verslininkai sutaupytų iki 30 procentų anksčiau tam skirtų lėšų.

REKLAMA
REKLAMA

Tokia tvarka Kaune galėtų galioti nuo 2009 m. rugpjūčio 1 dienos iki 2010 m. gruodžio 31 dienos. Vadovaujantis Vietinės rinkliavos už leidimo įrengti išorinę reklamą išdavimą nuostatais, jau išduotiems leidimams rinkliava nebūtų grąžinama.

REKLAMA

Anot Kauno savivaldybės administracijos Licencijų ir paslaugų skyriaus vedėjos Rasos Palevičienės, lengvatas mokėtojams gali numatyti tik Kauno miesto taryba. Savo ruožtu Kauno miesto taryba šį klausimą numato svarstyti ketvirtadienį.

Jei Kauno miesto savivaldybė patenkintų reklamos organizatorių prašymus sumažinti vietinę rinkliavą už išorinę reklamą 30 proc. iki 2010 metų gruodžio 31 dienos, rinka gal ir atsigautų, bet savivaldybės nepasiektų ir tam tikra dalis anksčiau planuotų biudžeto pajamų.

REKLAMA
REKLAMA

ELTA primena, kad dėl lengvatų dar šių metų pavasarį į savivaldybę kreipėsi Baltijos išorinės reklamos firmų asociacija, jungianti apie dešimtį stambių reklamos įmonių, tarp kurių yra ir Kauno bendrovių, bei kita panaši organizacija - Lauko reklamos asociacija. Abi jos prašė sumažinti rinkliavą dėl sudėtingos ekonominės situacijos, atsiliepusios reklamos rinkai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Baltijos išorinės reklamos firmų asociacijos pirmininkas Arūnas Štaudė sakė, jog apie Kauno miesto ekonomines problemas "simptomatiškai signalizuoja ir sparčiai besitraukiantis lauko reklamos sektorius". Prie vis sudėtingesnių reklamos verslo ekonominių sąlygų prisidėjo dar ir 30 procentų išaugusi reklamos ploto kaina. Kad reklamos plotai Kaune jau tapo per brangūs reklamos davėjams, "signalizavo" ir Lauko reklamos asociacija.

REKLAMA

Beje, nors baigiantis 2008-iesiems Kauno miesto savivaldybę verslininkai buvo prašę nuo 2009 metų pradžios palikti tuo metu galiojusius tarifus ir lengvatas reklamos organizatoriams bei davėjams, prašymą svarsčiusi miesto tarybos kolegija tam nepritarė.

"Lauko reklamos kainos neadekvačios miesto ekonominei galiai ir bendrai padėčiai šalyje. Pasekmės atsiliepia ne tik reklamos sektoriui, priverstam atleisti darbuotojus, bet ir Kauno miesto biudžetui bei miesto konkurencingumui. Mažinant reklamą, mažėja vartojimas, gamybos, prekybos apimtys, o kartu ir mažiau sumokama mokesčių į biudžetą", - teigia A. Štaudė.

REKLAMA

Savivaldybės administracijos Licencijų ir paslaugų skyriaus duomenimis, reklaminių plokštumų užimtumas komercine reklama Kaune iš tikrųjų sparčiai mažėja: praėjusių metų antrąjį ketvirtį buvo užimta apie 50 proc., o šių metų pirmąjį ketvirtį - tik apie 20 proc. reklamos ploto.

Per 2008 m. už išorinę reklamą savivaldybė gavo beveik 1 mln. Lt vietinės rinkliavos. Atitinkamai šiais metais, anot skyriaus vedėjos R. Palevičienės, turėtų būti surinkta teoriškai 300 000 Lt daugiau. Tačiau aišku: taip neįvyks.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų