Rašyti komentarą...
Nuoroda nukopijuota
× Pranešti klaidą
Steponavičius konkretus mafas.
SENOS MINTYS - NAUJO ĮSTATYMO ATGARSIS
2008-11-21
Nekilnojamo turto mokestis yra gan populiarus Vakarų šalyse. Jis tikriausiai ir Lietuvoje bus neišvengiamas. Tačiau, verta elgtis apdairiai. Jei nauja Vyriausybė iš karto panorės finansiškai užkabinti didelį skaičių gyventojų grupių, vienu metu pradėti atlikinėti sparčiais tempais metų metais įstrigusias reformas, rezultatas gali gautis netgi visai kitoks, negu tikimasi. Premjeras dar nepaskirtas, Vyriausybės sąstatas taip pat nepatvirtintas, metų biudžetas toli nuo galutinės išraiškos, o laukiančios įvairiose srityse reformos ruošiasi suryti nemažai jėgų ir lėšų. Niekas veltui nesidaro. Tad , nežiūrint į didelį kalną gerų norų, siūlau tą kalną nukasinėti nuosekliai, kad neatsargiai dirbant jis naujosios valdžios lavina neužgriūtų. Andriui Kubiliui norisi daug. Daug kam ryžtingų permainų norisi. Tačiau, jas vykdant būtinas tam tikras nuoseklumas ir politinis atsargumas. Jei to nebus, opozicija gali sugebėti tokį uraganinį pasipriešinimą plačiu frontu suorganizuoti, kad kokie Paleckiuko socialistiniai pasvaičiojimai gali pasirodyti tik senelės pasakaitės. Viskas yra tiek rimta, kad prioritetus valdančioji koalicija turi gerai apmąstyti. Jei vėl, koks S.Pečeliūnas pradės siūlyti, kad už parduodama kontrabandinių cigarečių pakelį būtų skiriama mažiausia bauda - 15 tūkstančių litų ir bus tokiu pasiūlymu pasinaudota, tai visos dešinės centro pastangos gali nueiti šuniui ant uodegos. Pavyzdėlį paėmiau kiek raiškesnį, tačiau esmė lieka aiški - siūlau permainas vykdyti nuosekliai, gerai išanalizavus galimas pasekmes ir užtikrintai. Tai tam, kad savo sprendimų netektų po laiko atšaukinėti. Dėl daug ko galima diskutuoti. Ir dėl patentininkų, ir dėl nekilnojamo turto mokesčio, ir dėl kitų mokesčių, ir dar dėl daug ko. Jei kai kam norisi paskubėti, tai juk laukia ne šimto metrų bėgimo atkarpa, o maratonas. Nesinorėtų, kad jo pusiaukelėje tektų pasitraukti iš distancijos.
2008-11-21
Nekilnojamo turto mokestis yra gan populiarus Vakarų šalyse. Jis tikriausiai ir Lietuvoje bus neišvengiamas. Tačiau, verta elgtis apdairiai. Jei nauja Vyriausybė iš karto panorės finansiškai užkabinti didelį skaičių gyventojų grupių, vienu metu pradėti atlikinėti sparčiais tempais metų metais įstrigusias reformas, rezultatas gali gautis netgi visai kitoks, negu tikimasi. Premjeras dar nepaskirtas, Vyriausybės sąstatas taip pat nepatvirtintas, metų biudžetas toli nuo galutinės išraiškos, o laukiančios įvairiose srityse reformos ruošiasi suryti nemažai jėgų ir lėšų. Niekas veltui nesidaro. Tad , nežiūrint į didelį kalną gerų norų, siūlau tą kalną nukasinėti nuosekliai, kad neatsargiai dirbant jis naujosios valdžios lavina neužgriūtų. Andriui Kubiliui norisi daug. Daug kam ryžtingų permainų norisi. Tačiau, jas vykdant būtinas tam tikras nuoseklumas ir politinis atsargumas. Jei to nebus, opozicija gali sugebėti tokį uraganinį pasipriešinimą plačiu frontu suorganizuoti, kad kokie Paleckiuko socialistiniai pasvaičiojimai gali pasirodyti tik senelės pasakaitės. Viskas yra tiek rimta, kad prioritetus valdančioji koalicija turi gerai apmąstyti. Jei vėl, koks S.Pečeliūnas pradės siūlyti, kad už parduodama kontrabandinių cigarečių pakelį būtų skiriama mažiausia bauda - 15 tūkstančių litų ir bus tokiu pasiūlymu pasinaudota, tai visos dešinės centro pastangos gali nueiti šuniui ant uodegos. Pavyzdėlį paėmiau kiek raiškesnį, tačiau esmė lieka aiški - siūlau permainas vykdyti nuosekliai, gerai išanalizavus galimas pasekmes ir užtikrintai. Tai tam, kad savo sprendimų netektų po laiko atšaukinėti. Dėl daug ko galima diskutuoti. Ir dėl patentininkų, ir dėl nekilnojamo turto mokesčio, ir dėl kitų mokesčių, ir dar dėl daug ko. Jei kai kam norisi paskubėti, tai juk laukia ne šimto metrų bėgimo atkarpa, o maratonas. Nesinorėtų, kad jo pusiaukelėje tektų pasitraukti iš distancijos.
RETRO (2008m. lapkričio 24d. komentaras)
DĖl NEKILNOJAMO TURTO MOKESČIO.
Siūlau atlikti analizę, pasitelkus specialistus tam, kad būtų surastas pats tinkamiausias nekilnojamo turto mokesčio variantas, numatytos jo įvedimo sąlygos ir terminai. Apie nekilnojamo turto apmokestinimą Lietuvoje prabilta jau seniai. Tas 1 procentas jau tada skambėjo politikų ir ekonomistų lūpose. Toks pradinis mokesčio tarifas būtų pribaigęs mažas pajamas gaunančias, bet nuosavuose būstuose gyvenančias šeimas. Tuomet siūliau bent jau pradžioje taikyti 0,1 procento mokestį, nuo jo atleidžiant pensininkus ir kitas valstybės finansiškai remiamas asmenų grupes. Dabartinis siūlomas diferenciavimas, pasirenkant milijono ribą yra tam tikra visuomenės apgaulė. Jei ministras moka suskaičiuoti tik iki 4-ių tūkstančių, tai registrų centras turi rinkos vertės pagal rajonus ir vietas lenteles ir jam perskaičiuoti mokesčius būtų ne taip ir sudėtinga. Pamatytumėm, kad situacija yra visai kitokia. O kas tada prasidėtų? Prasidėtų tai, ką mūsų šalies piliečiai puikiai moka daryti. Pasipiltų nekilnojamo turto perrašinėjimai vaikams ir šeimos nariams, dirbtinai stambesni objektai dalomi ir t.t. Visas tas šurmulys būtų opozicijos išpūstas toks, kad kai tas didžiulis balionas sprogtų, nutrėkštų ir naują daugumos koaliciją. Štai kodėl socdemai neskuba griežčiau kritikuoti nei vieno naujo sumanymo, jei tik jaučia jį, kaip spastus dešinės - centro koalicijai. Susidaro gal kiek ir klaidingas vaizdas, kad A.Kubilius nori viską pasiekti ir padaryti vos ne vienu ypu. Kur kas vertingiau būtų eiti nuosekliai ir atsargiai. Darbų laukia daug, permainų laukia visuomenės dauguma, tačiau jos turi būti taip subalansuotos, kad vyktų kiek įmanoma sklandžiau ir viena kitai nepakenktų. Net neaboju, kad Lietuvoje nekilnojamo turto mokestis anksčiau ar vėliau bus įvestas. Galėčiau pateikti daug teiginių, kodėl jį verta įvesti. Tačiau iki galo gerai neapgalvotas sprendimas gali šį procesą ne tik sustabdyti, bet ir tolimiems laikams atidėti. Nei A.Kubilius, nei kuris kitas pavienis asmuo nepajėgus išanalizuoti iš esmės visas aplinkybes ir perspektyvas. Tam turi būti pasitelktos specialistų grupės ir politikams beliktų apsispręsti, atsižvelgiant į tų grupių darbo suvestinių rekomendacijas."
P.s. GAILA, KAD DABAR VISKĄ TENKA DARYTI YPATINGOS SKUBOS TVARKA. TOKIU ATVEJU GALI TEKTI DAUG KĄ VĖLIAU TAISYTI IR KOREGEUOTI.
DĖl NEKILNOJAMO TURTO MOKESČIO.
Siūlau atlikti analizę, pasitelkus specialistus tam, kad būtų surastas pats tinkamiausias nekilnojamo turto mokesčio variantas, numatytos jo įvedimo sąlygos ir terminai. Apie nekilnojamo turto apmokestinimą Lietuvoje prabilta jau seniai. Tas 1 procentas jau tada skambėjo politikų ir ekonomistų lūpose. Toks pradinis mokesčio tarifas būtų pribaigęs mažas pajamas gaunančias, bet nuosavuose būstuose gyvenančias šeimas. Tuomet siūliau bent jau pradžioje taikyti 0,1 procento mokestį, nuo jo atleidžiant pensininkus ir kitas valstybės finansiškai remiamas asmenų grupes. Dabartinis siūlomas diferenciavimas, pasirenkant milijono ribą yra tam tikra visuomenės apgaulė. Jei ministras moka suskaičiuoti tik iki 4-ių tūkstančių, tai registrų centras turi rinkos vertės pagal rajonus ir vietas lenteles ir jam perskaičiuoti mokesčius būtų ne taip ir sudėtinga. Pamatytumėm, kad situacija yra visai kitokia. O kas tada prasidėtų? Prasidėtų tai, ką mūsų šalies piliečiai puikiai moka daryti. Pasipiltų nekilnojamo turto perrašinėjimai vaikams ir šeimos nariams, dirbtinai stambesni objektai dalomi ir t.t. Visas tas šurmulys būtų opozicijos išpūstas toks, kad kai tas didžiulis balionas sprogtų, nutrėkštų ir naują daugumos koaliciją. Štai kodėl socdemai neskuba griežčiau kritikuoti nei vieno naujo sumanymo, jei tik jaučia jį, kaip spastus dešinės - centro koalicijai. Susidaro gal kiek ir klaidingas vaizdas, kad A.Kubilius nori viską pasiekti ir padaryti vos ne vienu ypu. Kur kas vertingiau būtų eiti nuosekliai ir atsargiai. Darbų laukia daug, permainų laukia visuomenės dauguma, tačiau jos turi būti taip subalansuotos, kad vyktų kiek įmanoma sklandžiau ir viena kitai nepakenktų. Net neaboju, kad Lietuvoje nekilnojamo turto mokestis anksčiau ar vėliau bus įvestas. Galėčiau pateikti daug teiginių, kodėl jį verta įvesti. Tačiau iki galo gerai neapgalvotas sprendimas gali šį procesą ne tik sustabdyti, bet ir tolimiems laikams atidėti. Nei A.Kubilius, nei kuris kitas pavienis asmuo nepajėgus išanalizuoti iš esmės visas aplinkybes ir perspektyvas. Tam turi būti pasitelktos specialistų grupės ir politikams beliktų apsispręsti, atsižvelgiant į tų grupių darbo suvestinių rekomendacijas."
P.s. GAILA, KAD DABAR VISKĄ TENKA DARYTI YPATINGOS SKUBOS TVARKA. TOKIU ATVEJU GALI TEKTI DAUG KĄ VĖLIAU TAISYTI IR KOREGEUOTI.
REKLAMA
REKLAMA
Inicijuojama „prabangos“ mokesčių ekspertizė