Kaunas ir Klaipėda, keleiviams į viešąjį transportą leidę lipti tik per priekines duris, skaičiuoja papildomas pajamas, mažiau „zuikių“ ir asocialių asmenų.
Vilniuje tokia sistema, veikusi metus, taip pat nešė naudą, tačiau naujojo miesto vadovo buvo atšaukta. Kiek Vilnius neteko pajamų, sostinės valdininkai nesugeba suskaičiuoti, praneša LTV „Šiandien“.
Per pusmetį – 1,3 mln. litų į savivaldybės kišenę ir dviem trečdaliais mažiau „zuikių“ autobusuose bei troleibusuose. Nors baimintasi, kad prie priekinių transporto durų nusidrieks eilės, o vairuotojai nespės parduoti ar patikrinti bilietėlių, dabar kai kurie keleiviai naująja tvarka sako esantys patenkinti.
„Manau, kad labai gerai. Srautai pasiskirsto, daug patogiau ir išlipti, ir įlipti. Žmonės nesistumdo, visada maloniai praleidžia“, – teigė kalbintas jaunuolis.
Anot valdininkų, lėšų surinkta daugiau, todėl bilietų kol kas neplanuojama branginti. Vis labiau esą populiarėja elektroniniai bilietai.
„Ateityje planuojame atsisakyti vienkartinių popierinių bilietų. Naudojant vienkartinius elektroninius bilietus, būtų patikrinami visi bilietai įlipant ir pagreitėtų keleivių įlipimas į transporto priemonę“, – kalbėjo Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras.
Prieš daugiau nei pustrečių metų lipimo per priekines duris tvarką nustatė ir Klaipėda. Skaičiuojama, kad keleivių be bilietų sumažėjo kelis kartus, viešajame transporte nebeliko asocialių asmenų, surenkama iki 600–700 tūkst. litų papildomų pinigų.
„Vidutinis keleivių be bilietų skaičius sumažėjo dvigubai. Mušame keleivių nustatymo be bilieto rekordus: jei anksčiau per 8–9 mėnesius sulaikydavome apie 20 tūkst. be bilieto važiuojančių, tai pernai sulaikėme iki 5 tūkst.“, – tvirtino VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Nėniškis.
Panaši sistema sostinėje buvo atšaukta.
M. Gabrienė, T. Kavaliauskas, J. Anilionytė