Pasak Nijolės Kvietkauskaitės, „IKI Lietuva“ generalinės direktorės, prekybos tinklo „Iki“ prioritetas visuomet buvo, yra ir bus laimingi darbuotojai, kurių šiuo metu prekybos tinkle dirba arti 6 tūkstančių. Todėl nuolatinis komandinės darbo atmosferos stiprinimas, realių materialių naudų ir galimybių tobulėti suteikimas – neatsiejama „Iki“ kasdienės veiklos dalis.
„Nuo tada, kai prieš 30 metų atvėrėme pirmosios „Iki“ parduotuvės duris, visą laiką mus lydėjo mažesni ar didesni pokyčiai, tačiau esminis dalykas išliko nepakitęs – esame draugiška, vieninga ir tvirta komanda. Komandiškumas – visų mūsų vertybių pamatas. Šios vertybės yra svarbios ir lydi tiek ilgamečių darbuotojų, kartu skaičiuojančių jau daugiau nei dešimtmetį, tiek prie komandos prisijungiančių naujų kolegų kasdieną. Nepailsdami stengiamės dėl savo komandos, todėl tai, kad esame įvertinti tarptautiniu mastu, mums yra labai reikšmingas pasiekimas ir patvirtinimas, kad esame teisingame kelyje“, – sako N. Kvietkauskaitė.
Po itin detalaus audito įvertinimą už darbuotojams kuriamą gerovę prekybos tinklui „Iki“ skyrė visame pasaulyje darbdavius nominuojanti nepriklausoma organizacija „Top Employers Institute“.
Visame pasaulyje vertinamas tarptautinis sertifikatas skiriamas tik toms bendrovėms, kurios savo darbuotojams suteikia išskirtines darbo sąlygas, naudas ir galimybes augti, taip pat turi aiškiai suformuotą žmogiškųjų išteklių strategiją.
Vertinimas vyksta keliais etapais
„Top darbdavio“ sertifikatą „Iki“ suteikusi organizacija „Top Employers Institute“ veikia jau 30 metų ir per šį laiką įvertino net 121 pasaulio šalyje savo veiklą vykdančius darbdavius. Itin detalus vertinimas vyksta keliais etapais. Pradžioje įmonė turi užpildyti nuodugnų žmogiškųjų išteklių valdymo klausimyną, vėliau atliekamas išsamus tyrimas, po kurio procese dalyvaujančios įmonės gauna detalius tyrimo rezultatus ir vertintojų pastabas.
Monika Milė, „IKI Lietuva“ Žmonių ir kultūros departamento vadovė, sako, kad dalyvavimas programoje – tęstinis procesas, kuriuo „Iki“ įsipareigoja ateityje dar labiau gerinti savo žmogiškųjų išteklių procesus ir praktikas. Tarptautiniu mastu atliktas tyrimas parodė, kad stipriausia „Iki“ yra tose srityse, kurios orientuotos į tiesioginį ryšį su darbuotojais, etišką darbo kultūrą, darbuotojų ugdymą ir auginimą.
„Šiam tikslui turime specialią mokymų platformą, esame parengę individualius darbuotojų ugdymo planus, stengiamės darbuotojams suteikti visas galimybes kilti karjeros laiptais. Mokymų platformoje galima rasti įvairių elektroninių mokymų ir seminarų, kuriuos veda profesionalūs lektoriai ir konkrečios srities specialistai. Taip pat vykdomos „Iki“ darbuotojų apklausos, kokių mokymų poreikį jaučia būtent jie“, – pabrėžia M. Milė.
Anot jos, 2022-aisiais maždaug kas šeštas „Iki“ administracijos darbuotojas kilo į aukštesnes pareigas arba keitė poziciją. Tai rodo, kad „Iki“ orientuojasi į nuolatinį komandos narių tobulėjimą.
Nuosekliai didinami „Iki“ darbuotojų atlyginimai
Siekiant užtikrinti ne tik geras darbo sąlygas, bet ir tinkamą atlygį, „Iki“ darbuotojų atlyginimai nuolat peržiūrimi ir nuosekliai didinami.
„2022 m. visų „Iki“ darbuotojų atlyginimai priklausomai nuo atsakomybių kilo nuo 3,3 iki 14,3 proc. Šiemet taip pat jau pradėjome darbuotojų atlyginimų peržiūrą, juos keliame atsižvelgdami į rinkos ir makroekonomikos situaciją. Be to, „Iki“ komandos nariams siūlomos ir papildomos socialinės bei finansinės naudos: speciali nuolaida apsiperkant „Iki“ parduotuvėse, maitinimas darbo vietose, socialinės išmokos, priedai“, – sako M. Milė.
Didesnis dėmesys „Iki“ darbuotojų fizinei ir emocinei sveikatai
„Iki“ nuolat gerina darbo sąlygas visuose padaliniuose dirbantiems darbuotojams. Naujai atidarytame „Iki“ administracijos biure sukurtos nepersonalizuotos, mobilios darbo vietos, itin daug dėmesio skirta patogiai infrastruktūrai. Siekiant sumažinti kasdienius rūpesčius darbuotojams, kurie dirba „Iki“ gamybos, logistikos centruose ar parduotuvėse, siūlomi specialūs į darbą vežantys autobusai.
Nuolat rūpinamasi ir „Iki“ darbuotojų fizine bei emocine sveikata. Prekybos tinkle „Iki“ veikia linija „Kaip jautiesi?“. Tai nustatytomis valandomis teikiamos nemokamos psichologo konsultacijos. Nuo 2021-ųjų visi bandomąjį laikotarpį įveikę darbuotojai, nepriklausomai nuo jų pareigų, yra apdraudžiami papildomu sveikatos draudimu. Jis galioja ambulatoriniam ir stacionariniam gydymui. Papildomai suteikiama kompensacija odontologo paslaugoms, profilaktiniam patikrinimui, vaistams ir medicinos prekėms. Todėl „Iki“ darbuotojai, kuriems galbūt draudimo laikotarpiu neprireikia kreiptis į gydytoją, taip pat jaučia draudimo naudą.
Girdimi „Iki“ darbuotojų lūkesčiai
M. Milė sako, kad norint tarp įmonės darbuotojų ir vadovų palaikyti „pulsą“ – išgirsti jų lūkesčius, nuotaikas ir poreikius, nuolat atliekamos įvairiausios vidinės apklausos. O pagal darbuotojų grįžtamąjį ryšį ieškoma priemonių iškilusioms problemoms spręsti.
„Stengiamės, kad kiekvienas „Iki“ darbuotojas būtų išklausytas ir išgirstas, todėl rengiame adaptacinius pokalbius su personalu, metiniuose pokalbiuose orientuojamės į įmonės veiklos vertinimą, naujų tikslų išsikėlimą. Taip pat rengiame „Susitikime IKI transliacijas“, kurių metu kiekvienas darbuotojas gali siūlyti savo idėjas ar iškelti jam rūpimus klausimus. Vykdome ir darbuotojų pasitenkinimo apklausą. Pagal jos rezultatus pasirenkamos pagrindinės kryptys bei priemonės, kuriomis komandos gerina darbuotojų patirtį“, – sako „Iki“ Žmonių ir kultūros departamento vadovė.
M. Milė teigia, kad tokias bendrovės pastangas patvirtina vis mažėjanti „Iki“ kolektyvo kaita, o itin didelė dalis darbuotojų organizacijoje dirba ilgiau nei metus.
Prekybos tinklą „Iki“ šiuo metu sudaro 237 parduotuvės, kulinarijos gamybos centras bei 3 regioninės kepyklos. Nuolat naujoves diegiantis prekybos tinklas kartu su „Pixevia“ Vilniuje atidarė jau dvi autonomines parduotuves su „Iki“ prekių ženklu. Tai pirmos tokios parduotuvės Lietuvoje ir Šiaurės šalyse. Prekybos tinkle dirba beveik 6 tūkst. darbuotojų. Prekybos tinklas taip pat valdo prekių pristatymo į namus startuolį „LastMile“ bei nuosavo prekės ženklo elektroninę parduotuvę.