• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tarptautinio geležinkelio "Rail Baltica" trasa išliks prioritetiniu Lietuvos transporto projektu, kuriam bus skiriamos planuotos investicijos ir laikomasi anksčiau numatytų terminų.

REKLAMA
REKLAMA

Tokį patikinimą susisiekimo ministras Eligijus Masiulis pareiškė antradienį vykusio susitikimo su Europos Komisijos paskirtu projekto "Rail Baltica" koordinatoriumi Pavelu Telička.

REKLAMA

P. Telička, kurio įgaliojimus vadovauti šiam projektui Europos Komisija neseniai pratęsė dar ketveriems metams, teigiamai įvertino Lietuvos pastangas įgyvendinti šį projektą. Jo teigimu, Vilnius visada buvo viena iš varomųjų jėgų, skatinančių "Rail Baltica" plėtrą. Tačiau svarbu, kad tai būtų ne vien politinis sprendimas, bet ir vykdomi numatyti darbai.

REKLAMA
REKLAMA

Ministras E. Masiulis teigė, kad jo netenkina darbų tempai. "Esu pareikalavęs žymiai ryžtingesnių ir spartesnių sprendimų", - sakė jis. Ministras akcentavo Lietuvos pasiryžimą nevilkinti darbų, laiku ir skaidriai panaudoti Europos Sąjungos paramos lėšas.

"Be to, jau dabar turime rūpintis tolesnio krovinių srauto ir tarptautinių maršrutų formavimu", - pabrėžė ministras.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Projekto koordinatorių ministras supažindino su "Rail Baltica" projekto įgyvendinimo Lietuvoje eiga. Numatoma, kad europinė "Rail Baltica" geležinkelio vėžė nuo Lietuvos ir Lenkijos valstybių sienos iki Marijampolės bus baigta tiesti 2013-2014 metais. Europinės vėžės geležinkelio linijos ruože Marijampolė-Kaunas tiesimo terminas paaiškės atlikus galimybių studiją.

REKLAMA

Iki 2013 metų projektui "Rail Baltica" Lietuvoje įgyvendinti planuojamas finansavimas - apie 1,55 mlrd. litų (450 mln. eurų). Šios lėšos bus skiriamos iš TEN-T fondo, Europos Sąjungos sanglaudos fondo ir Lietuvos valstybės biudžeto.

Šiuo metu vyksta konkursai dėl geležinkelio linijos ir su ja susijusios infrastruktūros ruože Lenkijos ir Lietuvos siena-Marijampolė poveikio aplinkai vertinimo, specialiojo plano rengimo. Taip pat vyksta konkursas dėl "Rail Baltica" geležinkelio linijos rekonstrukcijos ir vėžių sujungimo ar tiesimo atkarpoje Marijampolė (Baraginė)-Kaunas galimybių studijos atlikimo.

REKLAMA

Rengiami dokumentai atviram konkursui dėl geležinkelio linijos Lenkijos ir Lietuvos valstybių siena-Marijampolė ir su ja susijusios infrastruktūros žemės paėmimo visuomenės poreikiams projekto rengimo paslaugoms pirkti.

Be to, rengiami konkursų dokumentai teritorijų planavimo dokumentų, poveikio aplinkai vertinimo dokumentų ir techninių projektų rengimo paslaugoms pirkti esamiems geležinkelio keliams rekonstruoti atskiruose ruožuose nuo Kauno iki Lietuvos ir Latvijos valstybės sienos. Konkursai vienoms atkarpoms bus skelbiami antroje šių metų pusėje, kitoms atkarpoms - kitų metų pradžioje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jau dabar yra aktyviai bendradarbiaujama su Baltijos šalimis, Lenkija ir Vokietija dėl krovinių vežimo geležinkeliais skatinimo, "Rail Baltica" potencialo panaudojimo. Lietuva palaiko Europos Komisijos siūlymą kurti konkurencingą, į krovinių vežimą orientuotą Europos geležinkelių tinklą.

REKLAMA

Europos Komisijos paskirtą projekto "Rail Baltica" koordinatorių P. Teličką antradienį priėmė Ministras Pirmininkas Andrius Kubilius. Susitikimo metu buvo aptartos Lietuvos ir Europos geležinkelių tinklo plėtros problemos.

"Ekonomikos nuosmukio metu geležinkelių tinklo plėtros projektų finansavimas gana problematiškas, - po susitikimo sakė Premjeras A. Kubilius. - Kita vertus, su Europos Sąjungos pagalba drauge su kaimyninėmis valstybėmis judama į priekį. Anksčiau numatyti darbai įgauna pagreitį, įvairūs realūs darbai - konkursai, planavimai yra skelbiami".

REKLAMA

Vyriausybės vadovas priminė, kas neseniai priimtas labai svarbus sprendimas statyti viešąjį logistikos centrą Kaune. Žiūrint į tarptautinį "Rail Baltic" projektą kompleksiniu požiūriu, labai svarbu tiesioginės sąsajos su Klaipėdos uostu, moderni Lietuvos geležinkelių veikla, gebėjimas konkuruoti tarptautinėje rinkoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

"Vien tik nutiesti bėgiai neišsprendžia visų problemų", - sakė Premjeras. - Kita vertus, pabrėžė Vyriausybės vadovas, spartesnis pinigų panaudojimas tokių projektų realizavimui gali būti nebloga paspirtis stabilizuojant ir mažinant ekonomikos recesijos gylį.

Beje, siekiant užtikrinti patikimą krovinių srautų judėjimą būsimąja "Rail Baltica" trasa dėl to preliminariai jau tariamasi ir su kaimynine Rusija. Neseniai Lietuvoje lankėsi Rusijos transporto ministras, aptarta ir krovinių vežimo tarifų politika.

Vilniuje spalio mėnesį bus surengta didelė konferencija, skirta Azijos ir Europos transporto koridorių aptarimui. Perspektyvos, sakė Premjeras A. Kubilius, žiūrint iš globalių transporto srautų plėtros galimybių Lietuvai yra palankios. Tik su tokia sąlyga, kad nesnausime, o sugebėsime dirbti ambicingai ir kurti palankias verslo sąlygas globaliems transporto srautams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų