Seime tokia tvarka pradeda veikti nuo penktadienio, o Vyriausybėje jau galioja, BNS patvirtino įstaigų kanceliarijų vadovai.
Tvarkas, kaip užtikrinti privalomą periodinį testavimą imuniteto neturintiems darbuotojams, turi nustatyti ir kitos viešojo administravimo veiklą vykdančios įstaigos, tai yra ministerijos, savivaldybės ir pan.
Atostogaujantį Seimo kanclerį pavaduojanti Dokumentų departamento vadovė Vaida Servetkienė patvirtino, kad imuniteto neturintiems darbuotojams bus deaktyvuojamos įėjimo į Seimą kortelės.
„Seimo kanclerio įsakymo nustatyta tokia tvarka tiems, kurie nėra imunizuoti – nepasiskiepijo, nėra persirgę, ir jeigu nepateikia atitinkamo dokumento, kad jie pasitikrino ir jų testas neigiamas, ribojamas patekimas į Seimo rūmus“, – BNS sakė V. Servetkienė.
Pasak jos, darbo pobūdis leidžia daliai kanceliarijos darbuotojų dirbti nuotoliniu būdu, o imunitetą turi apie 80–89 proc. Seimo kanceliarijos darbuotojų, tad asmenų, kuriems reikėtų periodiškai tikrintis, skaičius nėra didelis.
Pasak V. Servetkienės, tokia tvarka patvirtinta vadovaujantis Vyriausybės nutarimu dėl viešojo sektoriaus subjektų veiklos bei operacijų vadovo sprendimu dėl profilaktinio periodinio tikrinimosi.
„Taip, kortelės bus deaktyvuotos. Bet jeigu žmogus dabar atostogauja ir nepateikė duomenų apie imunitetą, o grįžęs po atostogų pateiks, tada vėl bus leidimas aktyvuotas, arba pasiskiepys. Šiuo metu deaktyvuojame leidimus tiems, kurie neturi imuniteto ir nepasidarė testo, arba nepateikė duomenų“, – sakė Dokumentų departamento vadovė.
Anot jos, tokia tvarka galioja ir politinio asmeninio pasitikėjimo tarnautojams.
Vyriausybės kanclerė Giedrė Balčytytė BNS patvirtino, kad tokia tvarka Vyriausybės rūmuose jau galioja, įleidžiami darbuotojai su galimybių pasu arba testu.
„Tie, kas neturi imuniteto, privalo testuotis, nes yra bendros patalpos, visi kartu dirba. Tai tikrai nedidelis skaičius darbuotojų. Jie parodo testo rezultatą ir yra įleidžiami į darbo vietą“, – sakė Vyriausybės kanclerė.
Kanclerės įsakymu yra patvirtintas Vyriausybės kanceliarijos darbuotojų, kuriems leidžiama dirbti pasitikrinusiems ir periodiškai besitikrinantiems, ar neserga COVID-19, sveikatos tikrinimosi tvarkos aprašas. Jis įsigaliojo liepos 26 dieną.