Iš pirmo žvilgsnio įprastai atrodantis troleibusas Vilniuje ne tik veža keleivius, bet ir vykdo specialią užduotį. Štai tokiais ant priekinio ir galinio stiklų įmontuotais vaizdo registratoriais jis fiksuoja į autobusams bei taksi skirtą juostą lendančias mašinas. Troleibusui šnipui jau pirmąją dieną įkliuvo keturi vairuotojai. Kol kas galimų pažeidėjų nuotraukos iš prietaiso keliauja į savivaldybės darbuotojų kompiuterius, kur rankiniu būdu suvedami visi reikalingi duomenys, tačiau netrukus visa informacija automatiškai pateks ir į Policijos departamento sistemą.
Troleibuse įranga įdiegta neatsitiktinai. Kiekvieną dieną pagrindinėmis sostinės gatvėmis važiuojantys vairuotojai mato ne vieną dešimtį kelių erelių. Viešojo transporto juostą ankstų rytą ar po darbo okupuojantys ne tik sukelia spūstis, bet ir avarines situacijas. Lengvajam automobiliui staiga užlindus, troleibuso ar autobuso vairuotojams tenka staigia stabdyti, o tuomet gali susižeisti keleiviai.
Gudruoliais, norinčiais kuo greičiau pasiekti tikslą, piktinasi ir lengvųjų automobilių vairuotojai. Tačiau ir patys prisipažįsta, jog kartais įsmunka į A juostą.
Jei šis bandomasis projektas pasiteisins, iki metų pabaigos Vilniaus gatvėmis jau riedės 30 tokių troleibusų bei autobusų. Sostinei tai atsieis apie 3000 eurų. Anot mero, papildomo darbo viešojo transporto vairuotojams ar policijai dėl to neatsiras.
Specialus troleibusas pažeidėjų tose A juostos atkarpose, kuriomis gali važiuoti ir keturis ar daugiau keleivių vežantys lengvieji automobiliai, nefiksuos. Mat nuotraukose dėl tamsintų stiklų ar mažo keleivių ūgio visų mašinoje sėdinčių žmonių gali tiesiog nesimatyti. Ir tai apsunkins policijos tyrimą.
Išsamiau žiūrėkite TV3 reportaže: