Kartais net nepastebime, kokį poveikį mūsų emocijoms daro internete matomi reklaminiai baneriai ar įrašų vizualizacijos socialiniuose tinkluose. Tačiau grafinio dizaino sprendimai gali ne tik atspindėti jau turimas klientų emocijas, bet ir iššaukti naujas, ir tokiu būdu atsitiktinį žmogų paversti pirkėju. Išsamiau apie grafinio dizaino galimybes bei jų sąsajas su emociniu intelektu šiame straipsnyje kalba skaitmeninės rinkodaros agentūros „Media Partner“ dizaino skyriaus vadovas Dainius Diponas.
Spalvų psichologija – daugiau nei dėmesio atkreipimas
Apdairiai ir tikslingai pasirinkta spalvų paletė gali ne tik paversti paprastus žiūrovus klientais, bet ir sustiprinti kampanijos efektyvumą. Spalvos sukelia emocinį atsaką pasąmonėje, todėl naudodami tinkamus atspalvius padidinsime galimybes pasiekti užsibrėžtus tikslus. Tam tikros paletės spalvos gali sužadinti norimas emocijas – nuo pykčio iki pasitikėjimo jūsų prekės ženklu. Taip tiesiogiai daroma įtaka vėlesniems auditorijos veiksmams.
Subtili tipografijos galia
Tam tikros reikšmės gali būti slepiamos ir po prekės ženklo naudojamu šriftu. Pavyzdžiui, paprastesni „Serif“ šriftai dažnai perteikia tradicijas ir patikimumą, o modernesni – asocijuojasi su šiuolaikiškumu ir inovacijomis.
Vaizdai ir piktogramos – emociniai jungikliai
Tinkami vizualai gali tapti tiesiu keliu į auditorijos emocijas – jas atspindėti ar sukelti naujas. Vaizdais skatinamas vartotojų prisirišimas ir įsipareigojimas tam tikram prekės ženklui, ir tai juos lydi viso apsipirkimo kelio metu. Norėdami sukurti dar stipresnį emocinį ryšį turime naudoti aukštos kokybės bei su prekės ženklu susijusius vizualus ar piktogramas. Tai leis ne tik padidinti reklamos efektyvumą, bet ir prisidės prie įvaizdžio stiprinimo.
Maketas ir tuščia erdvė – nepastebimi herojai
Švarus, tvarkingas maketas ir erdvė tarp elementų yra raktas, padedantis lengvai suprasti pranešimą. Šią taisyklę sėkmingai taiko ir pasaulyje gerai žinoma elektroninės komercijos bendrovė „Amazon“. Naudodami tvarkingą maketą jie siekia sukoncentruoti vartotojo dėmesį į mygtuką „Pirkti dabar“ ir taip didina paspaudimų, bei žinoma pardavimų, skaičių.
Stiprus mikrointerakcijų poveikis
Tokie subtilūs dizaino elementai, kaip mygtukas „mėgti“, kuris keičia spalvą vos paspaudus ir siūlo palikti atsiliepimus, ir susieja jį su emocija. Šie didelių pastangų nereikalaujantys veiksmai praturtina vartotojų patirtį. Mikrointerakcijos gali didinti vartotojų pasitenkinimą, skatinti lojalumą prekės ženklui ir pakartotinius apsilankymus internetiniame puslapyje, programėlėje ar kt.
Dirbtinio intelekto galimybės
Dirbtinis intelektas (DI) tobulėja dideliu greičiu ir siūlo vis naujus automatizuotus sprendimus. Duomenimis pagrįstas auditorijos taikymas anksčiau reikalavo daug didesnių laiko ir finansinių kaštų, tačiau DI dėka dabar tai galima padaryti greičiau ir pigiau. Ši funkcija leidžia prekės ženklui nustatyti ir taikyti konkrečius emocinius dirgiklius, o tai padeda pasiekti tikslinę auditoriją. Tai tik viena iš begalės DI funkcijų, kuri padeda optimizuoti procesus.
Kaip išlikti priešakyje?
Nuolat domėkitės atsirandančiais DI įrankiais, kurie siūlo naujausius duomenis bei jų derinimą su kūrybiniais sprendimais. Tai padės prekės ženklui prisitaikyti dinamiškoje skaitmeninėje aplinkoje. Svarbu investuoti į strateginį grafinį dizainą, kuris yra daugiau nei tik estetika, – tai pamatuojamą grąžą nešantis verslo įrankis . Tinkamai suprasti ir įgyvendinti grafinio dizaino emocinius ir technologinius aspektus bei taip pasiekti prekės ženklo potencialą gali padėti šios srities profesionalai.
Dainius Diponas yra skaitmeninės rinkodaros agentūros „Media Partner“ dizaino skyriaus vadovas.