Šiais metais dėl anksčiau pasirašytų viešųjų pirkimų sutarčių ir gero oro ženklinimo darbai prasidėjo pavasarį ir baigti prieš intensyviausią rudeninį eismą. Praėjusiais metais šiuo metu darbai dar net nebuvo pradėti ir intensyviausias ženklinimas vyko lapkritį.
Linijų kaip nuo Lietuvos iki Australijos
Kelininkai informuoja, jog visi suplanuoti magistraliniai keliai šiais metais buvo paženklinti iki liepos 15 d., o rugsėjį baigti ženklinti visi suplanuoti krašto kelių kiekiai.
„Šie metai yra išskirtiniai, nes galėjome pradėti dirbti pavasarį, o ir orai mus lepino, nes turėjome labai daug saulėtų dienų. Tad vairuotojai turėtų pastebėti pokytį – buvo paženklinta daugiau kelių nei ankstesniais metais, dirbome ir tuose ruožuose, kur kelerius pastaruosius metus nebuvo ženklinta. Atliktų darbų kiekiai yra maksimalūs“, ̶ teigia Tomas Ignatavičius, kelius ženklinusios saugaus eismo bendrovės „Biseris“ generalinis direktorius.
Iš viso magistraliniuose bei krašto keliuose šiemet „Biseris“ horizontaliai paženklino 1.400.000 kv. m linijų bei simbolių, kurioms sunaudota 2000 tonų ženklinimo medžiagų. Tai sudaro 200 olimpinių futbolo stadionų plotą arba beveik 12 tūkstančių km standartinės ištisinės kelio linijos. Maždaug toks atstumas yra tarp Lietuvos ir Australijos.
Skiria dėmesio ir mažiesiems keliams
Šiuo metu kelininkai persikelia į mažiausiai intensyvius rajoninius kelius tuose regionuose, kuriuose kelių linijos jau labiausiai nusidėvėjusios. Rajoniniai keliai, atsižvelgiant į orų sąlygas ir LAKD suplanuotus darbų kiekius, bus ženklinami iki lapkričio pabaigos.
„Šiais metais naujovė dar ir tai, kad pradėjome ženklinti rajoninius kelius. Jiems pastaraisiais metais buvo skiriama mažiau dėmesio, nes paprasčiausiai tam nebeužtekdavo laiko. Šiemet ruduo dėkingas kelininkams, todėl tikimės, kad pavyks paženklinti ir nemažą dalį šių kelių. Juose ženklinama tik vidurio kelio linija, kuri svarbi eismo saugumui, ypač vingiuotuose keliuose, kad nebūtų išvažiuojama į priešpriešinę eismo juostą nesaugiuose ruožuose. Tikimės, kad tai prisidės didinant eismo saugumą Lietuvoje ir siekiant „Vizijos 0“ tikslų“, ̶ teigia T. Ignatavičius.
Praeitais metais dėl užsitęsusių viešųjų pirkimų procedūrų krašto kelių ženklinimas buvo pradėtas tik spalio mėnesį, dėl to buvo galima įvykdyti tik apie 40 proc. įprasto darbų kiekio. Dar ankstesniais metais taip pat buvo atnaujinta tik apie 50 proc. kelių horizontaliojo ženklinimo.
Efektyvesni ženklinimo būdai
Nemaža dalis kelių šiemet ženklinti polimerinėmis medžiagomis, kurios yra žymiai atsparesnės aplinkos poveikiui ir laikosi iki keturių kartų ilgiau nei dažai. Dažais su kur kas našesne technika ženklintos šoninės – retai užvažiuojamos – linijos.
Dalis pavojingiausių kelių ruožų ženklinti ne įprastomis linijomis, bet struktūriniu ženklinimu dar vadinamosiomis „šukomis“. Šios linijos turi išsikišusius „dantukus“ ant kurių užvažiavus jaučiama automobilio vibracija. Toks ženklinimo būdas įprastai naudojamas magistraliniuose keliuose siekiant išvengti nelaimių vairuotojams užmigus ar praradus dėmesingumą prie vairo.