• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Birželio 3 – 5 dienomis AB „Lietuvos geležinkeliai“ darbuotojai kartu su Lietuvos kelių policijos tarnybos pareigūnais skatins vairuotojus ir pėsčiuosius laikytis Kelių eismo taisyklių reikalavimų kertant pervažas bei įspės juos apie gresiančius pavojus. Šiemet birželio 3-oji paskelbta Tarptautine saugaus elgesio pervažose diena.

Birželio 3 – 5 dienomis AB „Lietuvos geležinkeliai“ darbuotojai kartu su Lietuvos kelių policijos tarnybos pareigūnais skatins vairuotojus ir pėsčiuosius laikytis Kelių eismo taisyklių reikalavimų kertant pervažas bei įspės juos apie gresiančius pavojus. Šiemet birželio 3-oji paskelbta Tarptautine saugaus elgesio pervažose diena.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

AB „Lietuvos geležinkeliai“ parengė informacinį bukletą, priminsiantį pagrindinius saugaus elgesio pervažose principus. Jis, atšvaitai ir kepuraitės su bendrovės simbolika bus dalinami pavojingose Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Šiaulių geležinkelio pervažose.

REKLAMA

Kiekvienais metais Europos Sąjungos šalyse dėl eismo įvykių pervažose žūsta keli šimtai žmonių. Lietuvoje praėjusiais metais pervažose žuvo 5 asmenys. Šiemet įvyko 4 įvykiai, kurių metu žuvo 2 žmonės. Pažymėtina, kad visi eismo įvykiai Lietuvos geležinkelių pervažose kyla dėl vairuotojų ir pėsčiųjų, pažeidusių Kelių eismo taisyklių reikalavimus, kaltės.

REKLAMA
REKLAMA

AB „Lietuvos geležinkeliai“ daug dėmesio skiria geležinkelių transporto eismo įvykių prevencijai, žmonių gyvybėms ir sveikatai išsaugoti. „Pasitelkiame technines ir edukacines priemones. Šalia pavojingų pervažų pastatyti specialūs informaciniai stendai, įspėjantys pėsčiuosius ir vairuotojus apie pervažos kirtimo pavojus. Trisdešimt pervažų yra stebimos vaizdo kameromis. Geležinkelių muziejuje vykdomi edukaciniai projektai moksleiviams“, – pasakoja vyriausiasis AB „Lietuvos geležinkeliai“ saugos inspektorius Andrius Janušauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dviejose Vilniaus miesto pervažose jau įdiegtos bandomosios saugos sistemos. Jos veikia Subačiaus-Juodojo kelio ir Pavilnio-Žemosios gatvių pervažose ir laiku informuoja traukinio mašinistą apie pervažoje pastebėtą kliūtį bei iki minimumo sumažina galimybę transporto priemonei pervažiuoti pervažą degant draudžiamam šviesoforo signalui.

REKLAMA

„Traukinyje sumontuota speciali įranga, kuri leidžia mašinistui matyti pervažos, prie kurios artėjama, vaizdą iki jos likus ne mažiau kaip dviem su puse kilometro. Mašinistas gali įvertinti esamą situaciją pervažoje ir, reikalui esant, priimti sprendimą mažinti greitį arba stabdyti traukinį“, – teigia A. Janušauskas.

REKLAMA

Pasak jo, saugos sprendimai šiose pervažose – bandomasis projektas. Jei sistemos pasiteisins, jas bus svarstoma diegti ir kitose Lietuvos geležinkelių pervažose.

Saugaus elgesio pervažose klausimas aktualus ne tik Lietuvoje, bet ir kitose šalyse. Pirmoji saugaus elgesio pervažose diena (angl. The International Level Crossing Awareness Day) buvo paminėta prieš penkerius metus, 2009-aisiais. Projekte dalyvauja Europos Sąjungos valstybės, Izraelis, Australija, Naujoji Zelandija, Indija, Pietų Afrikos Respublika ir kitos šalys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

AB „Lietuvos geležinkeliai“ ragina visus vairuotojus ir pėsčiuosius būti dėmesingus ir laikytis saugaus elgesio reikalavimų.

 

 

 

Ar žinote?

• Lietuvoje yra 538 pervažos. Jose kasmet įvyksta daugiau nei 10 įvykių.

• Traukinio stabdymo kelias yra daugiau nei dešimt kartų ilgesnis, nei automobilio. Staigiai stabdomas traukinys dar nuvažiuoja bent 1 km.

REKLAMA

• Ypatingai pavojingi yra prasilenkiantys traukiniai – pervažoje praleidę vieną traukinį, žmonės nepagalvoja, kad kitu keliu gali lėkti dar vienas, nekantraudami važiuoja arba eina ir tampa aukomis. Juos parbloškia antrasis traukinys, kurio nesimatė ir nesigirdėjo.

REKLAMA

• Europos Sąjungoje 99 proc. visų nelaimių pervažose įvyksta dėl vairuotojų ar pėsčiųjų, nepaisančių Kelių eismo taisyklių reikalavimų, kaltės.

• Vairuotojai, važiuojantys per geležinkelį neleistinoje vietoje, lenkdami kitas transporto priemones, sustojusias prieš pervažą praleisti traukinio užsitraukia 300-500 Lt baudą. Panašias sumas pažeidėjai turi pakloti ir įvažiavę į pervažą esant draudžiamam šviesoforo ar budėtojo signalui arba kai užtvaras nuleistas ar tik pradeda leistis. Be to, jiems gali būti atimta teisė vairuoti transporto priemones nuo dviejų iki keturių mėnesių. Geležinkelio pervažose vaizdo stebėjimo kamerų užfiksuoti Kelių eismo taisyklių pažeidimai yra pagrindas nubausti automobilio savininką, kadangi tokio tipo medžiaga yra pateikiama policijai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

• Pėstieji geležinkelio pervažose Kelių eismo taisykles pažeidžia dar dažniau negu vairuotojai, nes greičiausiai mano, jog raudonas šviesoforo signalas dega tik vairuotojams, o pėstiesiems jis negalioja. Raudonas šviesoforo signalas geležinkelio pervažoje reiškia tą patį, kaip ir bet kurio kito šviesoforo raudonas signalas, o bauda jam degant kirtus pervažą – 80 Lt.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų