• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kovo 4 d. buvusi Europos Komisijos vyriausioji finansininkė argentinietė Marta Andreasen padavė Lietuvą ir dar 26 Europos Sąjungos valstybes į Europos žmogaus teisių teismą, siekdama įrodyti, kad buvo atleista iš darbo už tai, jog atsisakė pasirašinėti nepatikimus finansinius dokumentus, reikalavo atlikti vidinį auditą ir teigė, kad nepriklausomas auditas nepatvirtins Komisijos finansinių ataskaitų.

REKLAMA
REKLAMA

Europos audito rūmų išvada

2004

§ III. Kadangi EK neatlieka vidinio audito, neįmanoma patikrinti ar duomenys apie finansines operacijas su skolininkais yra teisingi.

REKLAMA

§ IV(a). Naudojama buhalterinė sistema iš esmės neleidžia apskaityti visų aktyvų ir pasyvų.

§ IV(b). Apskaitos sistemos modernizavimas uždelstas (nepereita prie pajamų principo).

§ V. Srityse, kur priežiūros ir kontrolės sistemos neįgyvendintos, atskiros finansinės operacijos negali būti įvertintos kaip teisėtos.

REKLAMA
REKLAMA

§ VI. Negalima patvirtinti pinigų skirstymo teisėtumo valstybėse kandidatėse stojimui į ES.

§ VII. EK finansinės ir priežiūros sistemos sekančiose srityse yra neveiksmingos, o atliktuose mokėjimuose egzistuoja reikšmingos klaidos ir pažeidimai: žemės ūkis, struktūriniai fondai, vidinės politikos programų išlaidos negali būti vadinamos teisėtomis, išorinės politikos finansinės programos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

§ VIII. EK vidinis auditas neveikia.

2005

§ VI. Pateikta finansinė informacija yra nekokybiška, finansinės atskaitomybės taisyklės pažeidinėjamos.

Išvada VII: buhalterinėje sistemoje nustatytos klaidos (2005 m. sausio 1 d. konsoliduotame ataskaitinio laikotarpio pradžios balance grynasis turtas pervertintas 132 mln. eurų, 2005 m. gruodžio 31 d. konsoliduotame ataskaitinio laikotarpio pabaigos balance grynasis turtas pervertintas 314 mln. eurų).

REKLAMA

§ VIII. Dėl apskaitos klaidų neįmanoma nustatyti ar Švietimo ir kultūros generalinio direktorato aktyvai ir pasyvai buvo pervertinti, ar nepakankamai įvertinti.

§ IX. Srityse, kur priežiūros ir kontrolės sistemos neįgyvendintos, atskiros finansinės operacijos negali būti įvertintos kaip teisėtos (pvz., SAPARD programa).

REKLAMA

§ X. Negalima patvirtinti pinigų skirstymo teisėtumo valstybėse kandidatėse stojimui į ES.

§ XI. EK finansinės ir priežiūros sistemos sekančiose srityse yra neveiksmingos, o atliktuose mokėjimuose egzistuoja reikšmingos klaidos ir pažeidimai: žemės ūkis, struktūriniai fondai, vidinės politikos programų išlaidos negali būti vadinamos teisėtomis, išorinės politikos finansinės programos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

2004 m. išorinio audito ataskaita

2006

§ VIII. Auditas nustatė, kad mokėtinos sumos buvo pervertintos 201 mln. eurų, o bendra ilgalaikio ir trumpalaikio išankstinio finansavimo suma pervertinta apie 656 mln. eurų.

§ IX. Atskirų Komisijos įstaigų ir generalinių direktoratų finansinė informacija yra nekokybiška.

REKLAMA

§ XI. Valstybėse kandidatėse stojimui į ES ir naujai įstojusiose valstybėse egzistuoja rimtas pavojus dėl finansinių programų įgyvendinimo teisėtumo.

§ XII. EK finansinės ir priežiūros sistemos sekančiose srityse yra neveiksmingos, o atliktuose mokėjimuose egzistuoja reikšmingos klaidos ir pažeidimai: žemės ūkis, struktūriniai fondai, vidinės politikos programų išlaidos negali būti vadinamos teisėtomis, išorinės politikos finansinės programos.

REKLAMA

§ XIII. Bendrosios žemės ūkio politikos, stuktūrinių priemonių ir vidinės politikos srityse sudėtingi ir neaiškūs reikalavimai mažina finansinių operacijų teisėtumą.

§ XIV. EK vidinės kontrolės sistema tebeturi silpną įtaką operacijų teisėtumo ir tvarkingumo didinimui.

2006 m. išorinio audito ataskaita

2007

§ VIII. Buhalterinės sistemos silpnumai nulemia tai, kad kai kurių įstaigų ir generalinių direktoratų teikiama finansinė informacija yra nekokybiška

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

(visų pirma, išankstinio finansavimo, susijusio atskyrimo ir sąskaitų faktūrų/išlaidų ataskaitų atveju, Europos GNSS Priežiūros institucijos aktyvo atveju).

§ IX. Tik biudžeto eilutės “Administracinės ir kitos išlaidos„ ir “Ekonominiai ir finansiniai reikalai“ nekelia abejonės dėl teisėtumo.

REKLAMA

§ X. Aukštas neteisėtumo pavojus yra ties eilučių “Žemės ūkis ir gamtos resursai„, “Sanglauda“, “Moksliniai tyrimai, energetika ir transportas„, “Išorinė pagalba, vystymasis ir plėtra“, “Švietimas ir pilietiškumas".

§ XI. Kaimo plėtros buhalterija turi neproporcingai daug klaidų ir pažeidimų. “Žemės ūkis ir gamtos resursai„, “Sanglauda“, “Moksliniai tyrimai, energetika ir transportas„, “Švietimas ir pilietiškumas“ srityse sudėtingi ir neaiškūs reikalavimai mažina finansinių operacijų teisėtumą.

REKLAMA

§ XIV. EK vidinės kontrolės sistema neturi reikšmingos įtakos klaidų rizikai.

2008

§ VIII. Buhalterinės sistemos silpnumai nulemia tai, kad kai kurių įstaigų ir generalinių direktoratų teikiama finansinė informacija yra nekokybiška

(visų pirma, išankstinio finansavimo, susijusio atskyrimo ir sąskaitų faktūrų/išlaidų ataskaitų atveju, Europos satelitinės programos “Galileo" aktyvo atveju).

REKLAMA
REKLAMA

§ IX. Tik biudžeto eilutės “Administracinės ir kitos išlaidos„ ir “Švietimas ir pilietiškumas“ nekelia abejonės dėl teisėtumo.

§ X. Aukštas neteisėtų išlaidų pavojus yra Kaimo plėtros srityje ir Šeštosios sisteminės mokslinių tyrimų ir technologinės plėtros programoje.

§ XI. Mokėjimo klaidos konstatuotinos ties biudžeto eilučių “Sanglauda„, “Moksliniai tyrimai, energetika ir transportas“, “Išorinė pagalba, vystymasis ir plėtra". Atitinkamos priežiūros ir kontrolės sistemos tik dalinai yra veiksmingos.

§ XII “Žemės ūkis ir gamtos resursai„, “Sanglauda“, “Moksliniai tyrimai, energetika ir transportas„, “Ekonomikos ir finansų reikalai“ srityse sudėtingi ir neaiškūs reikalavimai mažina finansinių operacijų teisėtumą.

§ XIV. EK dar nesugeba parodyti savo veiksmais ryžto sukurti veiksmingą vidinės kontrolės sistemą.

2009

§ VIII. Buhalterinės sistemos silpnumai nulemia tai, kad kai kurių įstaigų ir generalinių direktoratų teikiama finansinė informacija yra nekokybiška

(visų pirma, išankstinio finansavimo, susijusio atskyrimo ir sąskaitų faktūrų/išlaidų ataskaitų atveju).

REKLAMA

§ IX. Tik biudžeto eilutės “Administracinės ir kitos išlaidos„ ir “Ekonomikos ir finansų reikalai“ nekelia abejonės dėl teisėtumo.

§ X. “Žemės ūkis ir gamtos resursai„, “Sanglauda“, “Moksliniai tyrimai, energetika ir transportas„, “Išorinė pagalba, vystymasis ir plėtra“, “Švietimas ir pilietiškumas" srityse konstatuotinos reikšmingos klaidos.

Priežiūros ir vidinės kontrolės sistemos yra tik dalinai veiksmingos.

Taip pat skaitykite:

D. Grybauskaitės eurokomisarės laurų vainikas gali virsti kilpa

EK finansininkė: D. Grybauskaitė negynė Lietuvos mokesčių mokėtojų interesų

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų