„Kitokia sistema negalėjo būti įdiegta, tą sistemą pasirinko lokomotyvų gamintojas „Siemens“. (...) Ta sistema sukurta rusų ir amerikiečių, jeigu būtų įmontuota kita sistema, kokia, pavyzdžiui, yra naudojama Prancūzijoje ar Vokietijoje, tai tie lokomotyvai stovėtų patvory“, – trečiadienį liudydamas Seimo Nacionaliniam saugumo ir gynybos komitetui (NSGK) sakė A. Butkevičius.
Anot jo, perkant lokomotyvus kelta sąlyga, kad nauja sistema būtų priderinta prie jau veikusios sistemos ir prie kaimyninių valstybių sistemos.
A. Butkevičius pabrėžė, kad konkursas lokomotyvams pirkti rengtas 2005 metais, kai jis nėjo susisiekimo ministro pareigų.
„Tuo metu šį konkursą laimėjo „Siemens“, ir sąlygose buvo įrašyta apie eismo valdymą, kad tai turi spręsti pats konkurso nugalėtojas. Lietuva negalėjo daryti jokios įtakos“, – tvirtino ekspremjeras.
Trečiadienį taip pat liudijęs buvęs susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius teigė, kad jam pradėjus eiti šias pareigas eismo saugos sistema jau buvo nupirkta ir pradėta diegti, jis nesidomėjęs, kokia tai sistema.
R. Sinkevičius taip pat sakė, kad nei Valstybės saugumo departamento, nei „Lietuvos geležinkelių“ atstovai jo neinformavę, jog ši valdymo sistema gali kelti grėsmę nacionaliniam saugumui.