Po netikėto skrydžio iš sostinės prekybos centro „Europa “ automobilių stovėjimo aikštelės iš prabangaus BMW visureigio liko tik metalo krūva. Kartu su automobiliu iš 5 aukšto iškritusi vairavusi moteris per stebuklą liko gyva.
Praėjus pusei metų dėl įvykusios nelaimės moteris pateikė 200 tūkstančių eurų ieškinį šios aikštelės valdytojams – prekybos centrui „Europa“ ir bendrovės „PLPF“, perėmusios aikštelės savininkų teises iš „Hanner“. Pasak savo tapatybės nenorinčios atskleisti moters advokato – dėl įvykusios tragedijos kalti pastato šeimininkai.
„Mes turime pakankamai duomenų, pagrįstų duomenų, kad prekybos centro Europa parkingo statybos projekte, projektuotojas buvo numatęs tinkamus saugumo priemones, tai yra apsauginius turėklus. Tik dėl mums nežinomų priežasčių jie iš viso nebuvo įrengti. Iš kilometro numatytų įrengti turėklų nėra įrengtas nei vienas metras“, – sako advokatas Marius Barisevičius.
Pasak advokato, jie sieks ne tik turtinės ir neturtinės žalos atlyginimo, bet ir to, kad ši automobilių stovėjimo aikštelė būtų uždaryta ir atidaryta tik tuomet, kai atitiks visus saugumo reikalavimus. Mat esą dabar ji – nesaugi visiems.
Po įvykusios tragedijos, kad vertikalios pertvaros juosiančios aikštelę bei nedideli, pieštuko aukščio borteliai – toli gražu nepakankama apsauga nelaimės atveju. Ir esą panaši nelaimė, kol nebus pasirūpinta reikalingomis užtvaromis, bet kada gali pasikartoti. Be to, pasak vairuotojos advokato, tokio įvykio pasekmės – išties skaudžios.
Stebuklas, kad moteris išgyveno. Patirti sužalojimai labai rimti – jai plyšo kepenys, sumušti plaučiai, lūžo akiduobės sienelės kaulas, šonkauliai ir krūtinkaulis. Todėl atitinkamo dydžio ir ieškinio suma – 200 tūkstančių eurų.
„Ieškovė šiuo metu gyja, kadangi buvo patirti iš tiesų sunkūs sužalojimai. Ir gijimas iš tiesų truks maždaug pusantrų metų planuojama. Kai žmogus iš tiesų dėl kažkokių pažeidimų statybos vos nežūva, tai ši suma neatrodo kažkokia išskirtinai didelė“, – teigia M. Barisevičius.
O štai miesto gatvėse kalbinti vilniečiai mano, kad dėl įvykusios nelaimės kalta pati visureigio vairuotoja:
„Nu jeigu moteris vairuoja daug metų, kad ir du metus, nu mano galva…. Aš nesuprantu.“
„Ji pati kalta. Žioplumas, neatsargiai važiavo, gal patirties trūko.“
„Ten yra tas bortas į kurį atsiremi, jeigu važiuoji negreitai jeigu parkuoji automobilį. Gal buvo per staigiai paspaustas akceleratorius, nejaučiu tokios grėsmės niekada, nes suprantu, kad tai yra trapu.“
„Kiek aš esu matęs ten labai mažas tarpelis ir labai nestipri konstrukcija. Jeigu ten netyčia padarius klaidą, tai labai nesunku iš jos išlėkt.“
VGTU Gelžbetoninių konstrukcijų ir geotechnikos katedros vedėjas Juozas Valivonis nemano, kad dėl atsitikusio incidento kalta pati vairuotoja. Pasak vyro – dabartinių saugumo standartų Europos automobilių stovėjimo aikštelė išties neatitinka.
„Turi būti specialūs barjerai, aptvarai, kurie saugotų nuo tokių visokių nelaimingų atsitikimų, kad automobilis nenuvažiuotų nuo ketvirto aukšto link žemės. Aptvaro arba barjero aukštis turėtų būti nemažesnis kaip bamperio lygio“, – sako Dr. Juozas Valivonis.
Kol kas situacijos nekomentuoja nei „Hanner", nei prekybos centro „Europa" atstovai, nei Vilniaus miesto savivaldybė, kuri, pasak advokato, po įvykusios tragedijos atliko tyrimą, tam, kad įvertintų ar visuomenei saugu ir toliau naudotis minėtu objektu. Po nelaimės nukentėjusiajai už kelių eismo pažeidimą policija skyrė 5 eurų baudą.