• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

TV6 laida „Gazas dugnas“ ir jos vedėjas Paulius Garkauskas Kauno technologijos universiteto (KTU) laboratorijoje atliko įdomų bandymą. Pasitelkę kompresorių, pučiantį iki 15-os atmosferų, jis tikrino eksperimento objektu tapusio automobilio „Fiat Multipla“ padangas.

14

TV6 laida „Gazas dugnas“ ir jos vedėjas Paulius Garkauskas Kauno technologijos universiteto (KTU) laboratorijoje atliko įdomų bandymą. Pasitelkę kompresorių, pučiantį iki 15-os atmosferų, jis tikrino eksperimento objektu tapusio automobilio „Fiat Multipla“ padangas.

REKLAMA

„Šiandien darysime bandymą, kiek atlaiko spaudimo automobilio padangos“, – laidos žiūrovus intrigavo P. Garkauskas.

Standartinių automobilių padangų slėgis turėtų būti maždaug 2-2,5 baro. Visgi žiemą, kaip ir vasarą, padangose reikėtų palaikyti tokį slėgį, koks nurodytas automobilio techninėse specifikacijose. Tuo tarpu žmonės dažnai tiki mitais, kad žiemą saugiau važinėti su mažiau pripūstomis padangomis: tada automobilis esą tvirčiau „stovi“ kelyje.

Bandymo metu 1991 metų padanga sprogo be jokio garso, neišlaikiusi 11-os atmosferų slėgio.

„Apvertę badangą pastebėjome, kad yra padangos šonas plyšęs. Kadangi padanga ganėtinai sena, išsisluoksniavo medžiagos ir pradėjo eiti oras“, – teigė eksperimento dalyvis iš KTU universiteto.

Kitą padangą pripūtus iki 9,5 atmosferų ir šiai nesprogus, buvo bandoma su ja išvažiuoti į gatvę. Ar tokia padanga sprogs užvažiavusi ant paprasčiausios plytos?

Visą eksperimentą žiūrėkite:

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų