Administracinių teisės pažeidimų kodekso (ATPK) pataisos ir prevencinės saugaus eismo programos davė teigiamų rezultatų, tačiau saugaus eismo priežiūros specialistai teigia nemažinsiantys tempo.
Vakar Susisiekimo ministerijoje vykusiame Saugaus eismo komisijos posėdyje konstatuota, kad per keturis šių metų mėnesius, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, įvyko 16 proc. mažiau eismo įvykių, kuriuose nukentėjo žmonės. Žuvusių eismo dalyvių skaičius Lietuvos keliuose sumažėjo 28 proc., o sužeistųjų - 17 proc.
Susisiekimo ministro Algirdo Butkevičiaus teigimu, tokių rezultatų pavyko pasiekti pasitelkus kompleksines priemones. „ATPK pataisos, žiniasklaidos dėmesys, socialinės reklamos, diskusijos visuomenėje ir jaunimo neabejingumas tų problemų sprendimui lėmė eismo nelaimių sumažėjimą“, - sakė ministras.
Nors avaringumas Lietuvoje, palyginti su praėjusių metų pirmojo ketvirčio laikotarpiu, gerokai sumažėjo, susitikime akcentuota, kad nereikėtų tuo per daug džiaugtis ir atsipalaiduoti.
Vidaus reikalų ministerijos sekretorius Stanislovas Liutkevičius pritarė minčiai, kad džiuginantys rezultatai neturėtų užmigdyti. Pasak sekretoriaus, Latvijoje pirmus metus po ATPK pakeitimų situacija taip pat gerėjo, eismo įvykių mažėjo.
S.Liutkevičius atkreipė dėmesį, kad vasaros mėnesiai ir rugsėjis bus tam tikras išbandymas, ar ta gerėjimo tendencija išlieka, ar vis dėlto yra tam tikrų vietų, kur dar reikėtų pasitempti.
Posėdyje diskutuota apie naujojo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo, įsigaliosiančio nuo liepos 1 d., kai kurių straipsnių pataisas. Pasak A.Butkevičiaus, kai kuriose Seimo narių registruotose įstatymo pataisose buvo šiek tiek klaidų.
Naujajame įstatyme reglamentuojama, kas yra vairuotojas, kokios yra vairuotojo ir pėsčiųjų pareigos. Taip pat reglamentuota tvarka, kad pėstieji tamsiu paros metu turės naudoti liemenes, atšvaitus, numatyta dviratininkams naudoti šalmus. Bene didžiausia pataisa - kad nuo liepos 1 d. vairuotojams bus išduodamos laikinosios vairuotojo teisės.
A.Butkevičiaus teigimu, žuvusių pėsčiųjų skaičius per šių metų keturis mėnesius sumažėjo nedaug. Tik balandį situacija kiek geresnė.
S.Liutkevičiaus, daugiausia eismo įvykių, kuriuose nukentėjo žmonės, užfiksuota didžiuosiuose šalies miestuose. Balandį situacija blogiausia buvo Kaune, Vilniuje. Tačiau šalyje atsiranda savivaldybių, kurių teritorijoje visai nebuvo įskaitinių eismo įvykių, - Druskininkų, Prienų, Kupiškio, Akmenės ir Jurbarko rajonuose.