Ministras primena, kad šis klausimas nebuvo nei Vyriausybės programoje, nei yra tarp Sveikatos apsaugos ministerijos darbų, todėl jokių iniciatyvų dėl papildomų pacientų apmokestinimų nėra planuojama.
„Planuojami tik šviečiamieji veiksmai, kurie primintų pacientams apie pareigą pranešti apie neatvykimą, taip gerbiant kitus pacientus ir medikus. Numatomi ir papildomi funkcionalumai registracijos sistemoje, kad būtų patogiau ir pacientams, ir medikams.
Neužmirškime, kad tokių sisteminių pasiūlymų įgyvendinimui ir sprendimų priėmimui reikia ir teisinio vertinimo, ir administravimo bei diegimo kaštų įsivertinimo, tai iniciatoriai turėtų pateikti ir juos, kad visuomenė galėtų susipažinti ir įvertinti“, – komentavo A. Dulkys.
Idėją apsvarstė apmokestinus maišelius parduotuvėse
Portalas tv3.lt primena, kad apmokestinus vienkartinius plastikinius maišelius parduotuvėse pasikeitus pirkėjų įpročiams pasvarstyta, kodėl neįvedus ir simbolinio mokesčio pas gydytojus – esą taip ir eilės sumažėtų, ir jo darbas būtų labiau vertinamas.
Pacientai gi su tokiu siūlymu kategoriškai nesutinka, o politikai ragintų prieš tai viską gerai išdiskutuoti.
Seimo narė Jurgita Sejonienė sutiko, kad pacientų edukacija – būtina, bet ar tas turėtų būti daroma baudomis ar kažkokiais mokesčiais, diskutuotina.
„Gal taip būtų ir greičiau, nors nelabai politiškai populiaru. Pirmiausia reikėtų įvertinti, kiek to reikia ir kur reikia, kiek naudos tai duos. Tad visų pirma tai paskaičiuoti būtų užduotis Valstybinei ligonių kasai (VLK). Jei kalbame apie pirminės sveikatos priežiūros lygmenį, šeimos gydytoją, yra idėja, kas jau nuskambėjo, kad jei vienas centas už maišelį labai sumažino maišelių naudojimą parduotuvėse, gal tai sumažintų pirminės sveikatos priežiūros paslaugų naudojimąsi.
Praktikų dėl to yra įvairių – Latvijoje toks mokestis egzistuoja, Skandinavijos šalys – Danija, Švedija, Norvegija taiko mokestį nuo kažkelinto vizito. Taip skatinamas paciento sąmoningumas, kad nepiktnaudžiautų ir nesilankytų per dažnai“, – komentavo konservatorė.
Pasak jos, kita vertus, turime suprasti, kad visuomenė senėja, žmonės su amžiumi turi vis daugiau lėtinių ligų ir vizitų prireikia daugiau.
„Tačiau turime edukuoti savo pacientus, nepriklausomai, kokio jie yra amžiaus – ar vyresni ir jiems reikia tų vizitų, ar jaunesni. Bet reikia, kad jie labai atsakingai žiūrėtų į šią paslaugą ir pirmiausiai laikytųsi jiems paskirto gydymo plano, o nesilankytų tada, kai jiems atrodo, kad reikia“, – kalbėjo J. Sejonienė.
Vis tik Seimo narei kėlė klausimų paties užmokesčio dydis, ar jo administravimas nekainuotų daugiau.
Plačiau apie tai kviečiame skaityti čia.