• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pasieniečių sraigtasparniai naktį iš sekmadienio į pirmadienį tarp Kauno ir Šiaulių vykdė skrydžius, susijusius su donoro organų gabenimu. Atliekant tokius skrydžius pirmą kartą prireikė net dviejų Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) orlaivių – jais teko gabenti ne tik organus transplantacijai, bet ir vienuolikos medikų brigadą.

REKLAMA
REKLAMA

Sekmadienį vakare Paluknyje, Trakų rajone, įsikūrusios VSAT Aviacijos rinktinės pareigūnai gavo pranešimą iš Nacionalinio transplantacijos biuro, jog prieš pat vidurnaktį reikės dviejų sraigtasparnių skraidinti donoro organus bei medikų komandą iš Šiaulių į Kauną.

REKLAMA

Likus pusantros valandos iki vidurnakčio iš bazės Paluknyje pakilo du pasieniečių sraigtasparniai – aštuonis keleivius galintis skraidinti „Eurocopter EC-145“ ir „Eurocopter EC-135“, kuriame telpa šeši keleiviai.

Abu orlaiviai iš pradžių nuskrido į Kauną. Nusileidus prie klinikų į sraigtasparnius įlipo vienuolika medikų. Juos VSAT pilotai nuskraidino į Šiaulius. Nusileidę prie ligoninės ir išlaipinę keleivius pasieniečiai liko laukti ten vykusios operacijos pabaigos.

REKLAMA
REKLAMA

Pirmadienį po vidurnakčio „Eurocopter EC-145“ vėl kilo skrydžiui į Kauną– į jį po operacijos su donoro organais atskubėjo dalis medikų brigados. Likusius jų kolegas atgal skraidino „Eurocopter EC-135“ įgula.

Netrukus sraigtasparniams vėl nusileidus prie Kauno klinikų, medikai su organais išskubėjo į transplantacijos operaciją. Tuomet VSAT orlaiviai grįžo į savo bazę Paluknyje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

2011 m. gegužę VSAT ir Nacionalinis transplantacijos biuras pasirašė sutartį, pagal kurią transplantacijai reikalingi organai gali būti skraidinami pasieniečių sraigtasparniais „Eurocopter“. Iš viso jau vyko 14 tokių skrydžių, kurių metu buvo sėkmingai perskraidinta dešimtys transplantacijai skirtų organų.

REKLAMA

Pirmadienio nakties skrydžiai buvo pirmas kartas VSAT ir Nacionalinio transplantacijos biuro bendradarbiavimo istorijoje, kai tam buvo pasitelkti iš karto du pasieniečių sraigtasparniai.

VSAT orlaiviai yra greitaeigiai, ekonomiški, manevringi, jiems leistis ir kilti reikia nedidelio ploto, todėl organų paimti jie gali tūpti kone ligoninių kiemuose ar jų teritorijose.

Šiuo metu VSAT Aviacijos rinktinė eksploatuoja 5 sraigtasparnius: du „Eurocopter EC-120B Colibri“, du „Eurocopter EC-135“ ir vieną „Eurocopter EC-145“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų