Lietuvos automobilių kelių direkcija paskelbė, kokie numatyti svarbiausi 2018 m. darbai.
Pokyčiai keliuose aplink Vilnių
Kantrybės išbandymas laukia važiuojančių į didžiuosius Lietuvos miestus: Kauną ir Vilnių. Direkcija nurodė, kaip vyks valstybinės reikšmės magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda rekonstravimas, tiksliau – ruožo nuo 10 iki 94 km rekonstravimas.
Rekonstravus ruožą bus galimybė padidinti leistiną greitį iki 130km/h.
Per rekonstrukciją bus suprojektuoti kelių eismo saugumo priemones, pertvarkant dalį kelio konstrukcinių elementų bei kelio kompleksui priklausančių statinių ir įrenginių.
Be to, numatyta, kad bus pakeisti metaliniai apsauginiai kelio atitvarai skiriamojoje juostoje, įrengtas tinklas, tvoros nuo laukinių gyvūnų, rekonstruotos greitėjimo ir lėtėjimo juostos, įrengtas kelio apšvietimas pavojinguose kelių ruožuose, įrengti 5 požeminiai pėsčiųjų praėjimai ir numatyti kiti darbai. Darbus tikimasi pradėti rugsėjo mėnesį.
Važiuojantys keliu A14 Vilnius–Utena, taip pat matys kelio remonto darbus, numatomas ruožo 16,00–21,812 km rekonstravimas.
Kas jau vykdoma
Direkcija priminė, kokie darbai jau vykdomi.
Šiuo metu jau įrenginėjama estakada per užliejamą kelio Nr. 206 Šilutė–Rusnė ruožą 750 m ilgio, taip pat vykdomas šio kelio ruožo nuo 2,401 iki 7,363 km rekonstravimas.
Plungėje Dariaus ir Girėno g. vykdomas tunelinio viaduko po geležinkeliu įrengimas. Taip pat atlikus viešuosius pirkimus ir pasirašius sutartį, pradėti vykdyti viaduko virš geležinkelio Mažeikių m. Algirdo g. įrengimo darbus.
Rekonstravimas vyks ir šių valstybinės reikšmės kelių: Nr. A11 Šiauliai–Palanga nuo 145,361 iki 146,899 km (įvažiavimas į Palangą), Nr. 122 Daugpilis–Rokiškis–Panevėžys nuo 64,00 iki 71,85 km, Nr. 160 Telšiai–Varniai–Laukuva nuo 33,74 iki 40,65 km). Daugiau greičio kontrolės
Šiais metais planuojama atlikti šiuos, eismo saugumą didinančius, darbus: rekonstruoti 18 vnt. sankryžų į žiedines, nutiesti apie 25 km pėsčiųjų ir dviračių takų, įrengti apie 5 km apšvietimo. Taip pat bus diegiamos greičio kontrolės priemonės: 30 stacionarių greičio matuoklių, 50 sektorinio greičio ruožų.
Tikisi baigti darbus kelyje „Via Baltica“
šiemet bus tęsiami ir iki šiais metais planuojami užbaigti šie „Via Baltica“ kelio rekonstravimo darbai: kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 45,15 iki 56,83 km rekonstravimas, įrengiant dvi papildomas eismo juostas (2+2).
Kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 23,40 km iki 35,40 km rekonstravimas įrengiant dvi papildomas eismo juostas (2+2), kelio A17 Panevėžio aplinkkelis ruožo nuo 0,0 - 10,53 km rekonstravimas, įrengiant vieną papildomą eismo juostą (2+1); kelio A17 Panevėžio aplinkkelis ruožo nuo 10,53 iki 22,06 km rekonstravimas, įrengiant vieną papildomą eismo juostą (2+1).
O štai kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 56,83 iki 97,07 km (Marijampolė–LT/PL siena ruožas) spec. plano parengimas, kad iki 2022 m. būtų atliktos žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūros ir nutiestos iki Lietuvos/Lenkijos sienos 2 papildomas eismo juostos.