Didžiosios Britanijos meteorologas iš Reading universiteto, Paulas Williamsas, pastebėjo, kad kai anglies dioksido koncentracija ore padvigubėja, tuomet sustiprėja oro masių srautai, kitaip tariant vėjas.
Tai turi tiesioginės įtakos lėktuvams skrendantiems 10 km aukštyje.
Ore būsime 2000 valandų ilgiau
P. Williamsas nagrinėjo lėktuvų nuskrendamą oro kelią tarp Niujorko JFK oro uosto ir Londono Heathrow oro uosto.
Jis nustatė, kad sustiprėję vėjai galėtų reikšti, kad rytų kryptimi vykstantys skrydžiai sutrumpėtų iki penkių su puse valandos, bet kita kryptimi skrendantys lėktuvai ore būtų maždaug septyniomis valandomis ilgiau.
„Mes nustatėme, kad transatlantiniai lėktuvai ore bus dar 2000 valandų per metus. Ir tai pridės apie 22 mln dolerių prie kuro sąnaudų sumos“,– sakė P.Williamsas CNN televizijai.
Orai lemia 10 % lėktuvų katastrofų
Retai kada pasitaiko, jog oro sąlygos būtų vienintelė lėktuvo nelaimės priežastis. Tačiau blogas oras paaiškina apie 10 % lėktuvų katastrofų. Nepaisant naujausios technikos: kompasų, palydovų ir orų duomenų, kurie nuolat pasiekia pilotus, jie vis tiek įskrenda į audrą, pūgą ir tirštą rūką. Tuomet lėktuvo keleivių likimas atsiduria piloto ir įgulos rankose.