Po savaitgalį „Lisco Gloria" sunaikinusio gaisro garsiai prakalbta apie vis didesnį pavojų, kuris kyla keltais keliaujantiems žmonėms ir jų gabenamiems kroviniams. „Respublika" domėjosi, ar iš tiesų bendrovė „DFDS Lisco" taupo mažindama keltų įgulos narių skaičių.
Mažinama darbuotojų
Vakar „Respublikos" kalbinti specialistai, puikiai išmanantys darbo keltuose specifiką, tvirtina, kad tokia nelaimė buvo užprogramuota. Ir jos buvo galima išvengti.
„Dabar visi bando kuo labiau taupyti. Ne mažindami gelbėjimo valčių ar liemenių skaičių, o atleisdami iš darbo žmones", - teigė klaipėdietis.
Kelte „Lisco Gloria" dirbo 32 įgulos nariai. Esą tiek yra per mažai norit užtikrinti šimtaprocentį saugumą. Tuo labiau kad tiesiogiai saugumu rūpinasi vos keletas įgulos narių.
„Keltų denius budintis jūreivis apžiūri kas keturias valandas ir tai tikrai per ilgas laiko tarpas. Per jį kilęs mažytis gaisras gali baigtis didžiule nelaime. Kaip ir nutiko “Lisco Gloria", - tokių keltų saugumo spragų įžvelgia pašnekovas.
Visai neseniai gaisras buvo kilęs ir antrajame, iš Klaipėdos į Kylį plaukiojančiame „DFDS Lisco" kelte „Lisco Maxima". Paryčiui užsidegė denyje stovintis refrižeratorius. Neaišku, kaip viskas būtų pasibaigę, jei atsitiktinai dūmų nebūtų pastebėjęs vienas iš įgulos narių.
Spėjama, kad gaisras „Lisco Gloria" kilo taip pat dėl užsidegusio refrižeratoriaus. Kadangi deniuose vilkikai ar jų priekabos stovi labai arti vieni kitų, liepsnoms įsiplieksti sąlygos palankios. O laiku pastebėjus gaisrą, tai įrodė „Lisco Maxima" pavyzdys, didesnės nelaimės galima išvengti.
Bendrovė skelbia besilaikanti reikalavimų
Paklaustas, ar savaitgalį įvykusi nelaimė privers bendrovės vadovus skirti didesnį dėmesį keleivių ir krovinių saugumui, “DFDS Lisco" Komunikacijos ir reklamos skyriaus vadovas Vaidas Klumbys tikino, kad ir taip laikomasi griežtų saugumo reikalavimų.
„DFDS Lisco" keltai yra vertinami kaip itin saugūs. Mes laikomės visų saugumo reikalavimų, kurie jūroje yra labai griežti. Visi bendrovės keltai yra baltajame sąraše. Juos dažnai tikrina tiek Lietuvos, tiek Vokietijos atsakingos institucijos. Visi iki vieno išgelbėti „Lisco Gloria" keleiviai tai puikiai įrodo", - sakė V.Klumbys.
Jis patikino, kad jei po net kelių šalių saugios laivybos institucijų vykdomo įvykio tyrimo bus nustatyti papildomi reikalavimai, jie nedelsiant bus įgyvendinti.
Reaguojant į gaisrą „Lisco Gloria" vakar Klaipėdos miesto apylinkės prokuratūroje pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl darbų saugos ir sveikatos apsaugos darbe reikalavimų pažeidimų. Jį pavesta atlikti Klaipėdos apskrities VPK Jūrų uosto policijos skyriui.
Prokurorų teigimu, tyrimą būtina atlikti siekiant nustatyti gaisro priežastis, išsiaiškinti, ar kelte laikytasi darbų saugos ir sveikatos apsaugos darbe reikalavimų, specialių elgesio saugumo laivuose taisyklių.
Ir netikėk prietarais
Po „Lisco Gloria" sunaikinusio gaisro uostamiestyje prakalbta apie “DFDS Lisco" persekiojančius lemtingus sutapimus. Lygiai prieš metus (spalio 9 d. vakarą) nemažą išgąstį patyrė ir “Lisco Maxima" keleiviai bei įgula. Keltas pateko į uraganui prilygstančią audrą. Baltijos jūroje tada vėjo greitis siekė 36 metrus per sekundę.
Didžiulės bangos išdaužė priekinius laivo kajučių iliuminatorius, restorano langų stiklus (šie sužeidė viena keleivį), pro juos į vidų pateko vanduo, aplamdė kelto korpusą.
Savaitgalį prisiminta ir tai, kad krikštijant „Lisco Maxima" šampano butelį į šio kelto bortą pavyko sudaužyti tik iš antrojo karto. O tai jūrininkai laiko blogu ženklu. Naujo vardo „Lisco Gloria" suteikimo ritualas dėl stipraus vėjo apskritai neatliktas.
Darius ČIUŽAUSKAS