• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Oficiali Seimo rinkimų kampanija prasidės tik rugsėjį, tačiau politikai jau dainuoja ir šoka televizijų laidose, o jų žmonos vis dažniau puošia populiarių žurnalų viršelius. Sociologų teigimu, tiesioginei politinei reklamai daugiausia pinigų jau išleido Rolando Pakso vadovaujama partija „Tvarka ir teisingumas“, skaičiuoja LTV „Panorama“.

REKLAMA
REKLAMA

Bendrovės „TNS Gallup“ duomenimis, R. Pakso partija praėjusį pusmetį išleido daugiausiai – trečdalį visų politikų išlaidų.

REKLAMA

„Mes skirsime tiek pinigų rinkiminei kampanijai, kad galėtume formuoti valdančią daugumą po parlamento rinkimų“, – teigia R. Paksas.

Antri yra Artūro Zuoko vadovaujami liberalcentristai, treti – socialdemokratai. Toliau eina Naujoji sąjunga ir konservatoriai. Visos kitos partijos oficialios reklamos beveik dar nepirko.

Tačiau reklama, kurią nuolat stebi ir skaičiuoja sociologai, kontroliuoja Vyriausioji rinkimų komisija bei kitos institucijos, sudaro tik nedidelę politinės kampanijos dalį. Artėjant rinkimams politikai plūsta į pramogų žiniasklaidą.

REKLAMA
REKLAMA

Štai R. Pakso žmona Laima Paksienė sudužusių širdžių laidoje pasakoja, kad jos širdis visai nesudužusi, o vyras esąs šauniausias pasaulyje. Dainingumu negarsėjantis Naujosios sąjungos pirmininkas Artūras Paulauskas dainuoja įkandin Valstiečių liaudininkų pirmininkės Kazimiros Prunskienės.

Iš populiaraus žurnalo viršelio į skaitytojus žvelgia Gedimino Kirkilo žmona Liudmila, kurios vyras taip pat esąs pats geriausias, ir t. t.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Partijos privalo deklaruoti visus reklamai išleistus pinigus. Tačiau Vyriausiosios rinkimų komisijos pirmininkas sako, kad tokių laidų ir publikacijų politikai ataskaitose nenurodo kaip savo reklamos.

„Taip, jos kainuoja milijonus. Jos kainuoja milijonus, galbūt tuos milijonus moka, galbūt milijonus moka neoficialiai galbūt kitaip. Jeigu pinigų nerodo, moka gal neaiškiais būdais – tada atsiranda didžiulė problema įrodinėti, kad ta yra reklama“, – „Panoramai“ teigia Zenonas Vaigauskas, Vyriausiosios rinkimų komisijos pirmininkas.

REKLAMA

Su ne vienu garsiu politiku dirbusi konsultantė Rūta Vanagaitė sako, kad tokiems dalykams politikai leidžia ne savo pinigus.

„Pirmiausia, jie ne tiek daug jų turi, antra, tai yra pavojinga. Todėl visada yra ieškoma būdų, kaip sumokėti nemokant arba ne savo pinigais“, – sako Rūta Vanagaitė, viešųjų ryšių konsultantė.

Politikai neneigia girdėję apie neoficialiai perkamas laidas ar publikacijas, tačiau visi tvirtina to nedarantys.

REKLAMA

„Man tai šito nereikia tikrai daryti – mane tiek kviečia, kad aš nesuspėju nueiti“, – tikina Premjeras Gediminas Kirkilas.

R. Paksas sako irgi girdėjęs apie neoficialius susitarimus su žiniasklaida.

„Noriu tik pasakyti, kad „Tvarkos ir teisingumo“ partijos tai nedomina – mes tokių dalykų nedarome“, – teigia nušalintasis prezidentas.

Galop Z. Vaigauskas pripažįsta, kad, pagal dabar galiojančius įstatymus, išsamiai ir kruopščiai tikrinami tik tie pinigai, kuriuos partijos išleidžia tik likus mėnesiui iki rinkimų.

Kristina Jackūnaitė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų