Posėdyje pažymėta, kad daugėja nusiskundimų apie tai, kad skubiosios medicinos pagalbos paslaugos gyventojams teikiamos pažeidžiant teisės aktų reikalavimus, taikomus kokybiškoms ir prieinamoms sveikatos priežiūros paslaugoms, o kai kurie gydymo įstaigose dirbantys sveikatos priežiūros specialistai su pacientais elgiasi nepagarbiai, neetiškai. Posėdyje taip pat iškeltas klausimas apie tai, ar Sveikatos apsaugos ministerija (toliau – SAM) analizuoja ir reaguoja į žiniasklaidoje pasirodančius straipsnius apie pacientų nusiskundimus dėl nesavalaikių ir/ar nekokybiškų sveikatos priežiūros paslaugų suteikimo.
Teisės aktuose nustatyta, kad skubioji medicinos pagalba – tai tokia medicinos pagalba, kuri teikiama nedelsiant arba neatidėliotinai, tačiau pacientų skundai bei žiniasklaidoje publikuojama informacija rodo, kad dažnai šios sveikatos priežiūros paslaugos pacientams suteikiamos pavėluotai. „Skubiosios medicinos pagalbos pavėluotas suteikimas ar nesuteikimas gali sukelti grėsmę pacientų gyvybei arba sunkių komplikacijų pacientų sveikatai, todėl šios paslaugos privalo būti suteikiamos laiku“, – teigė Sveikatos reikalų komiteto pirmininkė Dangutė Mikutienė.
Komiteto posėdyje nuspręsta kreiptis į SAM, kad ši pavaldžiose asmens sveikatos priežiūros įstaigose, teikiančiose skubiosios medicinos pagalbos paslaugas, atliktų patikrinimus ir nustatytų, ar paslaugos teikiamos nepažeidžiant teisės aktų reikalavimų. Taip pat paprašyta pateikti informaciją apie tai, kiek ir kokių atvejų buvo išanalizuota, reaguojant į viešoje erdvėje pasirodančią informaciją apie pacientų skundus dėl nesavalaikės (ir/ar nekokybiškos) medicinos pagalbos.