Savo žinias parduodantys specialistai sutiko atskleisti, kodėl sugalvojo monetizuoti savo sukauptas žinias bei patirtį ir kiek jiems pavyksta iš to užsidirbti.
Fotografės žinios piniginę kas mėnesį papildo keliais tūkstančiais
Fotografijos subtilybėmis „Contribee“ platformoje besidalijanti Greta Kuliušaitė atvirauja, kodėl nusprendė įdarbinti savo sukauptas žinias: „Išvažiavau be atgalinio bilieto į Balį ir ten pailsėjus nuo darbų, širdyje ir dienotvarkėje atsirado laisvo laiko, kurį norėjosi išnaudoti prasmingai. Seniau vesdavau individualias online pamokas, bet norinčių eilėje buvo keli šimtai. Jutau, kad nebeturiu tiek laiko, tad nusprendžiau dalintis žiniomis bendrai.“
Anot fotografės G. Kuliušaitės, labai daug įtakos sėkmei sutelktinio rėmimo platformoje turi aktyvumas ir įsiklausymas į bendruomenės poreikius. Merginos „Contribee“ paskyrą šiuo metu prenumeruoja 165 žmonės. Ir nors pati mergina profilyje nenurodo gaunamų pajamų, tačiau atskleidžia, kad suma pakankama, kad galėtų iš jos išgyventi.
„Per mėnesį iš „Contribee“ platformos gaunu kelis tūkstančius eurų, tad manau, kad išgyventi su tokiomis pajamomis tikrai įmanoma“, – atskleidžia fotografė.
Nustebo, kad lietuviai sutinka mokėti už turinį
Reklamos ir pardavimų specialistė Patricija Barvydienė sako, kad „Contribee“ susikūrė dėl noro turėti lengvai pasiekiamą mokymų platformą, kurioje žmonės galėtų mokytis leisti „Facebook“ reklamą. Šiuo metu moteris jau turi 63 prenumeratorius ir kas mėnesį gauna kiek daugiau nei 400 eurų.
„Tikslas – turėti jų mažiausiai 100 ir smagu matyti, kad esu vis arčiau savo tikslo“, – juokauja reklamos ir pardavimų specialistė.
Visgi P. Barvydienė atvirauja, kad pradėjusi kurti mokamą turinį, nesitikėjo, kad pavyks surinkti net tokią auditoriją, kadangi nemažai nemokamos informacijos suteikia savo „Instagram“ paskyroje.
„Svarsčiau, kiek žmonių norės mokėti pinigus už papildomą informaciją, kurios negali rasti nemokamai. Kiekvieno mėnesio pradžioje suteikiu nuolaidą prenumeratai, kuri dar labiau paskatina žmones prisijungti prie prenumeratorių sąrašo ir tokiu būdu skaičius auga“, – pasakoja reklamos ir pardavimų specialistė.
Moteris pataria nebijoti įdarbinti savo žinių, nors dažnai ir atrodo, kad galbūt niekam nebus įdomu, tačiau visada geriau pabandyti, negu vėliau gailėtis.
„Tikrai geriau 1 prenumeratorius „Contribee“, nei neįgyvendinta svajonė“, – sako P. Barvydienė.
Gydytojos kuriamas turinys sulaukė nemenko žmonių susidomėjimo
Paskyrą apie vaikų sveikatą, auklėjimą, įvairius mokslinius tyrimus, faktus ir atradimus vedanti gydytoja Erika Žėkaitė-Vaišnienė (socialiniuose tinkluose žinoma kaip „Mamytologija“) sako, kad meilė rašymui buvo viena iš priežasčių „Contribee“ platformos atsiradimui. Erika Žėkaitė-Vaišnienė neslepia, kad rašyti patiko nuo vaikystės, o pabaigus medicinos studijas, rašomos temos kiek pasikeitė.
„Nusprendžiau susikurti paskyrą, rašyti temomis, kurios man aktualios kaip mamai ir kaip gydytojai, ir taip burti skaitytojų-prenumeratorių bendruomenę. Tokiu būdu mano hobis monetizavosi. Juk uždirbti iš to, ką labai miela daryti – daugelio svajonė“, – neslepia gydytoja.
E. Žėkaitė-Vaišnienė teigia, kad pradėjusi kurti savo „Contribee“ paskyrą, neturėjo jokių lūkesčių, tačiau dabar jos paskyrą „Mamytologija“ prenumeruoja 177 žmonės. Pati moteris sako, kad „Contribee“ paskyros vedimas jai yra daugiau laisvalaikis, tačiau anot jos, jeigu skirtų tam daugiau laiko, tikriausiai iš šios veiklos galima būtų ir gyventi.
„Dabar tai yra mano laisvalaikis, sakykime, viena papildoma išvyka su šeima savaitgaliui. Labiausiai vertinu tai ne dėl pinigų, o dėl informacijos, kurią pati sužinau, praplėsto akiračio, naujų pažinčių“, – atvirauja gydytoja.
Pastebi, kad daug įtakos populiarumui turi kūrėjo niša ir jo žinomumas
Socialinių tinklų ir rinkodaros specialistė Indrė Širkienė savo „Contribee“ paskyroje dalijasi žiniomis apie komunikaciją „Instagram“ platformoje, įvairiomis naujienomis ir pokyčiais, kurie susiję su socialiniais tinklais. Moteris išskiria du pagrindinius kriterijus, kurie, jos manymu, daro didžiausią įtaką prenumeratorių skaičiui. Ji įvardija, kad tai – kuriamo turinio niša bei pačio kūrėjo žinomumas.
„Pastebėjau, kad žinomesni specialistai arba turinio kūrėjai, dažniausiai, turi daugiau prenumeratorių. Bet, žinoma, čia įsiterpia ir mano jau paminėta niša – kiek plati arba siaura ji yra taip pat lemia prenumeratorių skaičių. Papildomai, tam tikrais atvejais tampa svarbi ir pati iniciatyva arba idėja, kuo prasmingesnė ir vertingesnė – tuo daugiau prenumeratorių turės“, – sako socialinių tinklų ir rinkodaros specialistė.
Vienas iš „Contribee“ įkūrėjų ir komunikacijos vadovas Mantas Michalauskas džiaugiasi, kad įkūrus sutelktinio rėmimo platformą, lyginant su kitomis šalimis, Lietuva šiuo klausimu buvo jau labai edukuota.
„Kuomet „Contribee“ išvydo dienos šviesą, didelė dalis įvairaus turinio kūrėjų bei organizacijų jau žinojo apie tokių platformų teikiamas naudas bei privalumus, dalis jų naudojosi pasaulyje puikiai žinomomis „Contribee“ alternatyvomis“, – sako M. Michalauskas.
Pasak M. Michalausko, susikurti savo „Contribee“ paskyrą yra labai paprasta bet kam, kas nori gauti pajamų už savo kuriamą turinį.
„Savo paramos rinkimo puslapį „Contribee“ platformoje gali susikurti bet kas – nėra jokių reikalavimų iš mūsų pusės. Nesvarbu, ar tikslas prisijungti prie platformos yra surinkti paramos studijoms, parduoti treniruočių programas, suteikti mokamą prieigą prie išskirtinio vaizdo turinio ar dalintis žiniomis – čia gali prisijungti kiekvienas“, – tikina „Contribee“ komunikacijos vadovas.
Nors M. Michalausko teigimu, „Contribee“ platforma kūrėjams gali būti patraukli tiek dėl mokestinės dalies, tiek dėl įvairių mokėjimų surinkimo galimybių, tačiau didžiausias privalumas, kad tai yra Lietuvių įkurta platforma. Anot jo, dėl šios priežasties kūrėjai gali drąsiai kreiptis įvairiais klausimais ar iškilus problemoms, ir viskas bus akimirksniu išspręsta.
Teksto autorė: praktiką atliekanti žurnalistė Sniežana Juckevič.