Pasak profesoriaus, nors lėktuvuose yra įrengti specialūs filtrai, galintys sumažinti viruso plitimo riziką, tačiau tikimybė rizika užsikrėsti visgi išlieka.
„Komerciniuose lėktuvuose įrengti HEPA filtrai, kurie yra naudojami ligoninių izoliatoriuose ir surenka 99,97 proc. ore esančių dalelių ir žymiai sumažina virusų plitimo riziką. Be to, oras lėktuve visiškai pasikeičia 10–12 kartų per val., o oro kokybė jame aukštesnė nei įprastuose pastatuose. Dėl didelio oro pasikeitimo greičio mažai tikėtina užsikrėsti nuo keleivio sėdinčio už kelių eilių, bet nuo arčiau sėdinčių keleivių užsikrėsti vis dėlto galima“, – teigė S. Čaplinskas.
Be to, profesorius priduria, kad, siekiant išvengti galimo užsikrėtimo COVID-19 virusine infekcija, privalu kontroliuoti sėdimų vietų išdėstymą, taip pat būtina dėvėti kaukes.
„Vien galinga lėktuvo filtravimo sistema nepadės išvengti infekcijos protrūkio, jei nebus kontroliuojama, kad vidurinė sėdynė būtų laisva ir būtų dėvimos kaukės. Taip yra dėlto, kad užsikrėtęs žmogus viruso daleles į orą paskleidžia greičiau nei jos pašalinamos iš lėktuvo salono.
Vieno skrydžio iš Londono į Hanojų metu keleiviai nedėvėjo kaukių ir vienas infekuotas asmuo užkrėtė 14 žmonių. Kito skrydžio iš Singapūro į Kinijos Hangdžou miestą visi keleiviai dėvėjo kaukes. Nepaisant to, kad 15 reiso keleivių buvo Uhano gyventojai su įtariamais ar patvirtintais COVID-19 atvejais, vienintelis kelionėje užsikrėtęs vyras skrydžio metu nusiėmė kaukę ir sėdėjo netoli keturių Uhano gyventojų, kuriems vėliau buvo nustatytas užsikrėtimas koronavirusu.
Taigi, kelionė lėktuvu yra mažai rizikinga, jeigu laikomasi saugumo priemonių“, – reziumavo ULAC direktorius.