800 svečių subūrusiame konkurse Stambule, Turkijoje dalyvavo geriausi mokinių verslai iš kiekvienos Europos valstybės. Lietuvos Mažeikių Merkelio Račkausko gimnazijos vienuoliktokų moksleivių idėja sužavėjo inovatyviu požiūriu į socialinės problemos sprendimą ir produkto kūrimu kartu su tiksline auditorija – aklųjų ir silpnaregių bendruomene.
Mokinių bendrovės įkūrėjai stalo žaidimą kūrė kartu su Mažeikių aklųjų ir silpnaregių sąjunga.
„Nuoširdžiai kūrėme norėdami palengvinti gyvenimą akliesiems ir silpnaregiams“ – sako bendraįkūrėjas Damiras Samarinas.
„Nuolatiniai susitikimai su nereginčiaisiais ir kiekvienos žaidimo detalės vystymas kartu - nepaprasta kelionė drauge. Per labai trumpą laiką ši bendruomenė tapo mūsų šeima“, – patirtimi džiaugiasi gimnazistas Eligijus Girdenis.
Visoje Europoje mokomąsias bendroves šiemet kūrė 390 000 mokinių. Skaitmeninis skaitymo palengvinimo sprendimas specialiųjų poreikių vaikams, kūrybiškumo ugdymo žaidimas matematikos pagrindu, sporto apsaugos rinkinys, specialiai sukurtas moters kūnui, duomenų rinkimo priemonė požeminės infrastruktūros tyrimams, išmani robotinė pirštinė gestų kalbos vertimui – tai buvo dalis didžiausio Europos verslumo renginio „Gen-E 2023“ Stambule, kurį organizavo „Junior Achievement Europa“ ir kurį vedė „Junior Achievement Turkija“, nugalėtojų.
Pasak Lietuvos Junior Achievement vadovės Andželikos Rusteikienės, antreprenerystės ugdymas tampa stipriu judėjimu visoje Europoje.
„Antreprenerystė – tai veiklus gyvenimo būdas, kuriame ryžtingai įžengi į nežinomybę ir imi kurti. Dar mokykloje mokiniai turi galimybę įgyvendinti svajones, kurios keičia pasaulį. Dėkoju Mažeikių Merkelio Račkausko gimnazijos mokytojams Rimai Meldaikienei ir Raimondui Milėškai, verslo mentoriams ir partneriams už jaunųjų antreprenerių ugdymą ir palaikymą“, – sako A. Rusteikienė.
Pradėję nuo idėjos mokiniai sukūrė ne tik veikiantį verslo modelį bet ir unikalų sprendimą socialiniams pokyčiams savo bendruomenėje.
„Lietuvos Junior Achievement“ yra jaunimo antreprenerystės ir finansinio raštingumo ugdymo programų lyderė Lietuvoje. Organizacijos programas finansuoja privatūs rėmėjai ir fondai: strateginis plėtros partneris „Inovacijų agentūra“, strateginiai poveikio investuotojai SEB bankas ir „Moody‘s Lietuvoje“ bei strateginiai investuotojai „UPS Lietuvoje“, „Narbutas“, „Scandagra“, partneriai „The Coca-Cola Foundation“, „MJJ fondas“ ir kiti.