Aktorių moterų grožis įkvėpdavo pasitempti, o herojų vyrų galantiškumas ir stiprybė suteikdavo viltį. Pagrindiniai serialų personažai atrodydavo tobuli. Ir geros širdies, ir kilnių tikslų, ir, žinoma, puikios išvaizdos. O viso serialo metu neigiamai vertintų aktorių sugebėjimas persimainyti į atleidimo vertą asmenį paskutinėse serialų serijose įprasmindavo mintį, kad visada yra galimybė pasikeisti, atsiprašyti ir atleisti. Kiekvieno serialo pabaiga, kai herojai galiausiai susituokdavo ir prisiekdavo likti kartu amžinai, sukeldavo nepakeliamus jausmus. Ir skaudulį, ir jaudulį, šiaušiantį plaukus. Prisipažinsiu – verkdavau iš laimės.
Jautrumo neatsikratau iki šiol, tačiau nebe taip tikiu ir laukiu. Kodėl? Dažnai tenka girdėti stereotipu tapusią nuomonę, jog muilo operose pudrinamos smegenys. Realus gyvenimas daug skurdesnis ir sunkesnis. Vyrai negerbia moterų, moterys nelaukia to vienintelio. Superherojais vadinami tie, kurių prioritetas – suvilioti kuo daugiau moterų. O princesėmis tampa nebe jautrios, savo vertę saugančios rozalindos, bet turtų ištroškusios barakudos. Žodžiu, visiška netvarka.
Jausmas, tarsi būčiau kitam pasauly. Nespėju toje netvarkoje kapstytis. Nebe taip spalvinga ir gražu, kaip įsivaizdavau. O telenovelių romantika įkvepia, nuteikia optimistiškai. Kiekvienoje muilo operos istorijoje įžvelgiame aiškią aktualią problemą ir jos sprendimo būdą. Mokomės atskirti gėrį nuo blogio. Šie serialai skatina požiūrį, jog švaria sąžine bei tinkamu gyvenimo būdu galintiems pasigirti žmonėms galiausiai pasiseka arba sekasi nuolatos, o neigiamoms asmenybėms dažnai atsitinka nelaimės, slegia bloga nuotaika. Manau, telenovelės pamoko.
Klausimas, ar muilo operų populiarumas tarp mano aplinkinių krito dėl to, kad serialams popiečių neaukojame, studijuojame, dirbame, skubame? Ar dėl to, kad televizorių žiūrėti šiais laikais net nepopuliaru (daugelis teigia televizoriaus nebežiūrintys, nes smegenų pudrinti esą nėra nusiteikę)? O gal tiesiog pripratome prie lengvabūdiško ir bijome teisingesnio pasaulio?
Raminta Blažytė