Trukdo atlikti remontą
V.Druskio gatvės 6 namo gyventojai dar šių metų pradžioje daugumos nutarimu pritarė, kad jų name senas ir susidėvėjęs liftas būtų pakeistas nauju. Surinkę parašus ir išsirinkę liftus montuojančią įmonė, žmonės su nekantrumu laukė darbų pradžios. Iš pradžių viskas ėjosi kuo puikiausiai.
Tačiau gyventojų viltys naudotis šiuolaikišku liftu ėmė žlugti iš karto po to, kai šiame name liepos pradžioje buvo įsteigta bendrija. Jos pirmininkė Svetlana Lesnikova visaip pradėjo trukdyti bendrovės „Schindler Liftas“ darbuotojams montuoti naują įrenginį. Tokiu pirmininkės elgesiu ypač piktinasi gyventojai, gyvenantys viršutiniuose aukštuose. Užuot jau važinėję nauju liftu, jie priversti laukti nežinia kada pasibaigsiančių remonto darbų ir kasdien vaikščioti laiptais.
S.Lesnikova, pasinaudodama kai kurių gyventojų teisiniu neišprusimu, ėmė juos įtikinėti, kad pirmojo ir antrojo aukštų gyventojai neprivalo mokėti už lifto keitimo darbus. Tačiau Civilinis kodeksas numato kitaip – keičiat liftą mokėti privalo visi be išimties namo bendrasavininkai.
Bendrijos pirmininkės savivalė savo piką pasiekė praėjusią savaitę. Moteris įsiropštė į remontuojamo lifto šachtą ir neleido meistrams vykdyti darbų. Sprendžiant šią problemą jau kelis kartus teko įsikišti net policijai.
Pasipiktino pirmininkės veiksmais
V.Druskio 6 name gyvenantis Paulius Rutkauskas sako, jog už naujo lifto įrengimą pasirašę gyventojai tapo S.Lesnikovos įkaitais. Esą kol bendrijos pirmininkė visaip trukdo pradėti darbus, dalis gyventojų su ašaromis akyse kasdien laipioja laiptais.
„Situacija tikrai primena televizijos serialą. Mes pasirašėme, kad norime naujo lifto, išsirinkome įmonę, o pirmininkė kaišioja pagalius į ratus ir neleidžia meistrams darbuotis. Kažkoks absurdas! Ta moteris kiršina gyventojus, bando aiškinti, kad pirmų dviejų aukštų gyventojai neprivalo mokėti už darbus, nors tai visiška netiesa. Neįsivaizduoju, kada pagaliau turėsime naują liftą. Aš jaunas, bet ir man kasdien laipioti į penktą aukštą darosi nelengva. Ką jau kalbėti apie vyresnio amžiaus žmones, gyvenančius viršutiniuose aukštuose“, - pasakojo P.Rutkauskas.
Praėjusią savaitę, kilus eiliniam konfliktui, bendrijos pirmininkė S.Lesnikova iškvietė policijos pareigūnus ir pareiškė, jog prieš ją buvo panaudotas smurtas. Tačiau P.Rutkauskui tokie moters žodžiai tik sukėlė šypseną. „Yra filmuota medžiaga, kurioje aiškiai matyti, kad niekas jos nemušė. Tą gali paliudyti visi šalimais buvę žmonės“, - tvirtino pašnekovas.
Liftą šiame name įrenginėjančios įmonės „Schindler Liftas“ atstovas Artūras Talutis teigė, jog tai pirmas atvejis jo praktikoje, kai dėl vieno gyventojo tenka stabdyti suplanuotus darbus. „Darome viską, kad gyventojai kuo greičiau galėtų nauju liftu, tačiau viską apsunkina bendrijos pirmininkė“, - tvirtino A.Talutis.
Gresia nemalonumai
Išgirdęs šią istoriją daugiabučių namų savininkų bendrijų problemas sprendžiantis teisininkas Mindaugas Steponavičius pripažino, jog Lietuvoje gana dažnai pasitaiko, jog bendrijų pirmininkai smarkiai viršija savo įgaliojimus, dėl ko vėliau kyla konfliktai, stoja namo atnaujinimo darbai. Tačiau teisininkas ragina gyventojus nenuleisti rankų ir ginti savo teises teisinėmis priemonėmis.
„Jeigu bendrijos pirmininkė nevykdo savo pareigų, galimi keli problemos sprendimo būdai. Gyventojai gali kreiptis į bendrijas prižiūrinčią ir kontroliuojančią instituciją – savivaldybės administraciją - dėl baudos paskyrimo už įstatymo paskirtų funkcijų nevykdymą. Taip pat visuotiniame susirinkime galima priimti sprendimą keisti bendrijos pirmininkę. Noriu akcentuoti, jog tuo atveju, jei namo gyventojai patirs žalą dėl pirmininkės veiksmų, jie turi teisę reikalauti atlyginti patirtus nuostolius tiesiogiai iš pirmininkės. Turiu galvoje, jei lifto keitimo darbai stabdomi piktybiškai ir rangovas dėl to atsisako tęsti darbus, o vėliau kita įmonė šį darbą atliks brangiau, tokiu atveju yra teisinis pagrindas reikalauti iš pirmininkės padengti kainų skirtumą“, - pabrėžė M.Steponavičius.