• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jurgita Siliūnienė

Netekti darbo – nemenkas psichologinis išbandymas, nes darbas yra ne tik žmogaus ir jo šeimos pragyvenimo šaltinis, bet ir savirealizacijos būdas. Psichologų teigimu, darbo netekimas priskiriamas prie didelių stresų. Taigi, susidūrę akis į akį su nedarbu, žmonės tampa jautrūs, pažeidžiami, neretai netgi suserga depresija.

Akivaizdu, kad šiuo nelengvu gyvenimo etapu, kai reikia ne tik kažkaip išgyventi ir prasimaitinti nedarbo laikotarpiu, bet ir susirasti naują pragyvenimo šaltinį, žmogui reikalinga visapusiška pagalba ir parama – artimųjų, draugų ir be jokios abejonės, valstybinių institucijų. Deja, ne visi linkę bedarbiams geranoriškai padėti. Anaiptol, pavyzdžiui, pravėręs kai kurių įstaigų duris gali ne tik prarasti pasitikėjimą savimi, bet netgi išgirsti, kad „esi durnius“.

Neslepia pasipiktinimo

Šiaulietė Roma dienraščio „Šiaulių naujienos“ redakcijai guodėsi, jog nors ir nėra nuolatinė Darbo biržos „klientė“, apsilankiusi šioje įstaigoje susigadina nuotaiką: „Mano nuomone, ši įstaiga žmonėms neduoda jokios realios naudos. Ateini, tarpininkės bendrauja nemaloniai, atrodo, kad ateini pas jas ne dėl to, kad šios padėtų susirasti darbą, bet norėdama ištraukti iš jų kišenės pinigų.“ Moters teigimu, tvarka, jog reikia pildyti ataskaitą, kokiu būdu ieškai darbo, tikrai norintiems dirbti, o ne gyventi iš pašalpų žmonėms yra daug laiko užimantis ir bereikalingas popierizmas. „Pasityčiojimas. Jeigu aš esu suinteresuota dirbti, juk aš ir ieškau. Kam ten dar kažkam įrodinėti?“ - stebisi ji.

REKLAMA
REKLAMA

Romos nuomone, Darbo biržoje bedarbiams reikia praleisti labai daug laiko, o tai sumažina galimybes tą laiką skirti realioms darbo paieškoms. „Ką tik grįžau iš Šiaulių teritorinės darbo biržos. Esu pasibaisėjusi – dar niekada nebuvau mačiusi, kad taip vyktų darbo mugė. Internetinėje svetainėje buvo įdėtas skelbimas, kad yra siūlomos trys darbo vietos valytojoms. Darbo mugės pradžia – 15.15 val.

REKLAMA

Nuėjau, žiūriu, maždaug 15 moteriškių sustojusios laukia savo eilės į kabinetą. Kiekviena jų buvo kviečiama į kabinetą, kiekvienai atskirai paaiškinamos darbo sąlygos, darbo užmokestis ir panašūs dalykai. Žodžiu, kiekviena jų kabinete praleido po 10-15 minučių. Tai jei aš eilėje tik penkiolikta, ar man verta stovėti, ar iki darbo pabaigos aš spėsiu prieiti? Galėtų ir visiems bendrai tas sąlygas išdėstyti, o paskui atsirinkti tinkamus kandidatus, o ne versti laukti visus. Niekaip nesuprantu, kaip taip galima gaišinti žmonių laiką ir kaip taip netaupyti savojo.

REKLAMA
REKLAMA

Be viso to, tose patalpose labai karšta, pilna žmonių, oro mažai, palto nėra kur pasikabinti. Pastovėjau pusę valandos ir supykusi išėjau“, - pasakojo savo įspūdžius šiaulietė.

Išvadino „durnium“

Šiauliuose gyvenantis jaunas vyras Rimas, pasakodamas savo patirtį Darbo biržoje, negalėjo nuslėpti pykčio - Šiaulių teritorinės darbo biržos darbuotojai, vyro teigimu, su juo elgėsi taip, tarsi jis būtų atėjęs ne ieškoti darbo, o visais būdais siektų jo išvengti. „Jautėsi toks nusistatymas, kad maždaug „ko čia atėjai?“ Ypač kai sužinojo, kad per juos jau esu gavęs tolimųjų reisų vairuotojo kategoriją. Man į akis išrėžė, kad turėčiau važiuoti ir dirbti Europoje, o ne čia darbo ieškotis. Tačiau tolimųjų reisų vairuotoju dirbau kelerius pastaruosius metu, nebenoriu trankytis po pasaulį, noriu gyventi savo mieste“, - pasakojo jis

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

. Rimas tikino, kad jį nustebino ne tik Darbo biržos darbuotojų požiūris, bet ir grubus tonas. „Kai pasakiau, kad noriu dirbti Šiauliuose, konsultantė liepė susikurti gyvenimo aprašymą, tačiau niekada nesu to daręs – vos išsilaikęs egzaminus ir gavęs vairuotojo pažymėjimą pats savarankiškai gavau tolimųjų reisų vairuotojo darbą, niekada neteko būti bedarbiu, nors ir esu keitęs įmones, kuriose dirbau.

REKLAMA

Gyvenimo aprašymų niekada neprireikė, todėl pasakiau jai, kad nežinau, kaip tai daroma. Tada vos nenugriuvau išgirdęs jos komentarą - „tai tu toks durnas, kad net CV nemoki susikurti?“Atsakiau, kad gal, jei jau ji taip mano, ir išėjau namo“, - sako Rimas, ketinantis darbo ir toliau ieškoti, bet jau savarankiškai. Vyras pasiryžęs net pats susimokėti privalomojo sveikatos draudimo įmokas, nors užsiregistravęs Darbo biržoje būtų privalomuoju sveikatos draudimu draudžiamas valstybės lėšomis, tačiau daugiau nenori patirti tokio pažeminimo, kurį jautė Šiaulių teritorinės darbo biržos Šiaulių skyriuje.

REKLAMA

Verčia gaišti laiką

Iki šiol nesusidūręs su nedarbu ir Darbo biržoje užsiregistravęs pirmą kartą šiaulietis Tomas neslėpė nuostabos, kad šioje įstaigoje vis dar reikia su savimi nešiotis kalną popierinių dokumentų, kai šiame technologijų amžiuje dauguma valdžios institucijų deklaruoja mažinančios biurokratiją ir skatina gyventojus naudotis interaktyviomis paslaugomis. Ne išimtis ir Darbo birža, kurioje galima užsiregistruoti ir internetu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kai išėjau iš darbo, užsiregistravau į Darbo biržą internetu. Tai užtruko nemažai laiko, nes išsamiai reikėjo atsakyti į klausimus, užpildyti savo asmeninius duomenis. Tuomet pasirinkau laiką, kada atvykti į susitikimą su konsultantu. Nesupratau kodėl, bet susitikimo metu man konsultantas padavė lygiai tokią pačią anketą, kokią jau pildžiau internetu, tik jau popierinę, tad visą tą patį darbą atlikau dar kartą. Į mano klausimą, kam tada reikėjo pildyti duomenis internetu, konsultantas atšovė, kad esą jei man kažkas nepatinka, galiu visai čia nesiregistruoti“, - pasakoja Tomas.

REKLAMA

Jo teigimu, kaskart apsilankydamas Šiaulių teritorinės darbo biržos Šiaulių skyriuje jis susiduria su konsultantų nemandagiu elgesiu, tarsi jie būtų aukštesnio rango ir aptarnaudami klientus darytų jiems malonę, tačiau mano, jog jei ir kreiptųsi į skyriaus vadovus, padėtis nepasikeistų: „Negi tie vadovai išmokys darbuotojus mandagumo ir nuoširdaus noro padėti darbo ieškančiam asmeniui? Sutinku, kad visokių žmonių ateina, grubių ir su konsultantais bendraujančių labai piktai, tai jie, matyt, nuo tokio bendravimo ir įpranta nuolat būti pasiruošę ką nors atsikirsti, tačiau užsuka pas juos ir išsilavinę, kultūringi žmonės, kuriems krinta į akis bendravimo kultūros stoka.“

REKLAMA

Būtina kreiptis į vadovus

Tuo metu Šiaulių teritorinės darbo biržos Darbo išteklių skyriaus vedėja Vaida Ignotienė dienraščiui „Šiaulių naujienos“ teigė, jog toks darbuotojų elgesys, apie kurį redakcijai pasakojo dienraščio skaitytojai, yra netoleruotinas ir nemandagiai aptarnauti asmenys turi kreiptis į Šiaulių teritorinės darbo biržos vadovybę: „Reikėtų parašyti skundą, adresuotą Šiaulių teritorinės darbo biržos direktoriui, detaliai išdėstant ir aprašant faktus bei nurodant aptarnavusio specialisto pavardę. Šiaulių teritorinėje darbo biržoje yra sudaryta asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo komisija, kuri, gavusi asmens skundą, analizuoja ir nagrinėja pateikto skundo turinį, aiškinasi situaciją, kviečiasi pokalbiui skunde nurodytą Darbo biržos specialistą, pateikia atsakymą pareiškėjui

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

. Nustačius asmenį aptarnavusio specialisto neteisėtų veiksmų atlikimo ir netinkamo bendravimo faktus, yra teikiamas Šiaulių teritorinės darbo biržos direktoriui siūlymas dėl administracinės poveikio priemonės pritaikymo.

Komentuodama šiauliečio Tomo situaciją V. Ignotienė informavo, kad internetu užsiregistravusiam asmeniui atvykus į Darbo biržą registracijos faktui patvirtinti, atsakingas Darbo biržos specialistas (registratorius) pagal asmens pateiktus dokumentus sutikrina asmens suvestus duomenis preliminarioje registracijos formoje ir užpildo tą informaciją, kurios asmuo nebuvo nurodęs. „Visą informaciją specialistas suveda į Darbo biržos informacinę sistemą, atspausdina, pateikia asmeniui susipažinti, ar visi pateikti duomenys yra teisingi.

REKLAMA

Pateiktų duomenų teisingumą asmuo patvirtina savo parašu. Asmeniui informacijos, kurią surašė pildydamas preliminarią registracijos formą internete, popieriniame variante pildyti tikrai nereikia“, - teigė Šiaulių teritorinės darbo biržos Darbo išteklių skyriaus vedėja.

V. Ignotienės teigimu, kiekvienam besiregistruojančiam asmeniui registracijos metu yra pateikiama anketa, kurios tikslas – surinkti papildomą informaciją apie asmens situaciją ir profesines galimybes. „Gal šią anketą ir turėjo omenyje šis asmuo? Tačiau turime pabrėžti, kad šioje anketoje pateikti klausimai nesidubliuoja su informacija, pateikta preliminarioje registracijos formoje. Anketoje pateikiami klausimai su galimais atsakymų variantais, pavyzdžiui, kokios pagalbos reikėtų, kad galėtumėte greičiau įsidarbinti?, Kokie tikslai paskatino

Jus kreiptis į darbo biržą?, Ar naudojatės darbo biržos elektroninėmis paslaugomis?, Kokius konkrečius darbo paieškos būdus naudojote pastaruoju metu?“ - sakė V. Ignotienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų