„Jeigu keleivis sėdi automobilyje, kurį vairuoja girtas vairuotojas, esu įsitikinęs, kad jis taip pat atsako už galimą nusikaltimo įvykdymą, todėl, kad girtas vairuotojas yra potencialus nusikaltėlis, visi, kurie yra automobilyje tuo metu, yra potencialiai galimi nusikaltimo bendrininkai, mes turime klaikią statistiką – 12 tūkst. KET pažeidimų, susijusių su girtais vairuotojais“, – sako Seimo narys Juras Požėla.
Politikas siūlo su girtais vairuotojais važiuojantiems keleiviams skirti baudas iki pusantro šimto eurų.
Vilniuje prieš savaitę, spėjama, kanapių parūkęs jaunuolis sukėlė avariją, per kurią žuvo nieko dėtas vaikinas. Bauda būtų skiriama ir keleiviams, kurie važiuoja su apsvaigusiuoju nuo narkotikų, todėl būtų baudžiamas ir kartu su pėsčiąjį pražudžiusiu vairuotoju važiavęs jaunuolis.
Teisininkai Seimo narių siūlymus vertina skeptiškai, mat keleiviams praktiškai neįmanoma nustatyti vairuotojo girtumą, juo labiau apsvaigimo nuo narkotikų.
„Tos promilės kartais gali būti 0,5 ar 0,6, tai tik specialūs prietaisai tai gali fiksuoti, o narkotinį apsvaigimą net pareigūnai sustabdę, jei neturi galimybių, kraujo tyrimas daromas, apskritai pats įgyvendinimas normos sunkiai įsivaizduojamas“, – tikina Teisės ir teisėtvarkos komiteto pirmininko pavaduotojas Stasys Šedbaras.
Abejotina, ar keleiviams gresiančios baudos veiktų prevenciškai. Įstatymo projektą dalis Seimo narių vadina populistiniu ir teigia, kad atsakomybės už girto vairuotojo veiksmus negalima perkelti kitiems žmonėms, kurie važiuoja kartu.