Apie keistas banko „Ibank“ žinutes žmonės pradėjo dalintis „Facebook“ grupėje „NEPATIKIMI ASMENYS“.
Štai viena moteris dalinasi, kad jai vakare į telefoną atėjo SMS žinutės su neva atsiųsta sąskaita faktūra ir prašymu susimokėti mokestį, paspaudus internetinę nuorodą.
Tiesa, moteris teigia, kad ją sutrikdė tai, jog numeris iš kurio buvo atsiųsta „sąskaita faktūra“ yra tikras banko „Inbank“ kontaktinis numeris, kuriuo anksčiau ji gaudavo žinutes apie apmokėtas sąskaitas.
„Vakar vakare atėjo tokie pranešimai, neva reikia užpildyti kažką ar apmokėti prisegtame link’e (nuorodoje – aut. past.). Kas labiausiai ant klaustuko buvo scamas (apgaulė – aut. past.) ar ne, kad “Inbank” numeris iš kurio atėjo pranešimas yra tikras, nes iš jo ateidavo priminimai dėl telefono mėnesinio apmokėjimo“, – tvirtina ji.
Visgi, anot moters, ji savo telefoną išsimokėti baigė dar rugpjūčio mėnesį, o ir pasitikrinusi ar banke iš tiesų turi kokią nors skolą, tokios, žinutėje nurodytos skolos, ji nerado.
Beje, po moters „Facebook“ įrašu atsiliepė ir keletas kitų „Inbank“ banku besinaudojančių žmonių, kurie tvirtino, kad gavo panašias žinutes, kuriomis prašoma susimokėti už neva esančią skolą. Be to, pastebima, kad prašoma, jog skola būtų sumokėta, kaip įmanoma greičiau.
„Tai čia gavo visi „Inbank“ buvę, esami klientai ar kitaip pasinaudoję banko paslaugomis“, – tvirtino vienas komentatorius.
Kai kurie komentatoriai pažymi, kad vėliau gavo ir dar vieną žinutę iš „Inbank“ telefono numerio, kuriame teigiama, kad gavę sukčių žinutes, žmonės neatidarinėtų nuorodų.
„Gavome ir mes. Ir iš tikro banko gavome SMS, kad neatidarinėtume tokių nuorodų“, – pastebėjo vienas komentatorius.
„Inbank“ kreipėsi į NKSC
Dėl gautų sukčių žinučių iš „Inbank“ telefono numerio, žurnalistai kreipėsi ir į pačio banko atstovus. „Inbank“ filialo vadovas Vaidotas Rimeikis patvirtino, kad jų banko telefoniniu numeriu pasinaudojo sukčiai. Be to, ji prideda, kad sukčiai pasinaudojo ir kitų įmonių vardu, mėgindami apgauti žmones.
„Mums yra žinoma, kad spalio 8 d. telefoniniai sukčiai pasinaudojo „Inbank“ ir kelių kitų įmonių vardu siųsdami apgaulingo turinio žinutes su įtartinomis nuorodomis. Deja, dalis mūsų klientų pateko į pranešimo gavėjų sąrašą“, – žurnalistams komentavo V. Rimeikis.
Jis tvirtino, kad tik sužinojus apie sukčių siunčiamas žinutes, banko atstovai apie tai iškart informavo NKSC, kuris tą pačią dieną užblokavo sukčių siunčiamą interneto nuorodą bei perspėjo klientus apie sukčius.
„Siunčiamas apgaulingas SMS žinutes, kreipėmės į Nacionalinio kibernetinio saugumo centrą (NKSC), kuris tą pačią dieną užblokavo sukčių SMS žinutėje pateiktą nuorodą. Deja, sukčiai tampa vis išmanesni ir gali bandyti suklaidinti žmones prisidengdami žinomų įmonių vardais“, – tvirtino V. Rimeikis.
Jis taip pat rekomenduoja klientams, gavusiems sukčių žinutes, žinutes nedelsiant ištrinti.
Jis taip pat primena išlikti budriems ir jei gavus žinutę ar telefoninį skambutį iš neva „Inbank“ atstovo ir primena, kad kad banko atstovai niekada neprašo klientų atskleisti konfidencialų asmeninių duomenų.
„Geriausia prevencija, apie kurią dažnai primename klientams – nespausti jokių įtartinų nuorodų, būti atidiems, žinutę nedelsiant ištrinti, kad netyčia nepaspaustumėte nuorodos, o jei turite bet kokių abejonių, kreiptis į mūsų klientų aptarnavimo centrą telefonu ar elektroniniu paštu.
Taip pat, prašome atsargiai vertinti „Inbank“ vardu prisistatančių asmenų skambučius – „Inbank“ atstovai niekada neprašys atskleisti konfidencialių asmeninių duomenų“, – nurodė V. Rimeikis.