• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Balsas.lt eksperimentas. Raudonas šviesoforo signalas sustabdo retą pėsčiąjį

Degant raudonai šviesai žengusi pensininkė: šalta stovėti, todėl ir nelaukiau

Tragiška avarija Vilniuje, kai autobusas kliudė ir mirtinai traumavo į pėsčiųjų perėją įžengusią pensininkę ir jos anūkę, sukėlė diskusijų audrą tarp visuomenės narių.

Tragiška avarija Vilniuje, kai autobusas kliudė ir mirtinai traumavo į pėsčiųjų perėją įžengusią pensininkę ir jos anūkę, sukėlė diskusijų audrą tarp visuomenės narių.

REKLAMA

 Kas kaltas? Atsakymą į šį klausimą pateiks atliekamas ikiteisminis tyrimas. Juolab kad ties nelaimės vieta apšvietimo stulpo viršuje yra pritaisytos net trys vaizdo stebėjimo kameros. Tikėtina, kad bent viena jų turėjo užfiksuoti tragišką incidentą, todėl nustatyti kaltuosius pareigūnams neturėtų būti itin sunku.

Vis dėlto tragiškai žuvusių žmonių nebesugrąžinsi. Įrodymų ir kaltininkų paieškos neatsvers skausmo, kurį patyrė žuvusiųjų artimieji...

Galioja savos taisyklės

Balsas.lt šiandien po vidurdienio nuvyko į Laisvės prospektą ir patikrino, kaip pėstieji elgiasi prie šviesoforu reguliuojamų sankryžų. Eksperimento tikslas buvo išsiaiškinti, ar tikrai pėstieji rizikuoja savo gyvybe ir bet kokia kaina bando pereiti gatvę, nors gali būti parblokšti automobilio.

REKLAMA
REKLAMA

Ilgai laukti nereikėjo. Pirmiausia buvo stabtelėta prie Laisvės prospekto ir Fabijoniškių gatvių sankirtos. Šalia šios vietos gyvenantis Andrius pasakojo, kad transporto priemonės „ant žmonių“ važiuoja nuolat: „Per perėją degant žaliam šviesoforo signalui pereiti neįmanoma. Žalia šviesa dega vos kelias sekundes ir jau pusiaukelėje pasitinka geltonas signalas. Mašinos tuo metu iš priekio ar iš nugaros išsuka ir važiuoja tiesiai ant žmonių, nes tuo metu jiems irgi trumpam užsidega žalia šviesa."

REKLAMA

Vilnietis pridūrė, kad senyvi žmonės šioje sankryžoje nuolat arba įžengia į gatvę dar degant raudonam signalui arba paskutinius metrus eina jau degant draudžiamam ženklui.

Akivaizdu, kad ši vilniečio pastaba turi rimtą pagrindą. Vos per 7 minutes pavyko suskaičiuoti net 14 draudžiamu metu gatvę (pėsčiųjų perėjoje) kertančių asmenų. Tarp pažeidėjų – ir moksleiviai, ir vyresnio amžiaus žmonės.

Viena per raudoną šviesą gatvę perėjusi pensininkė portalui balsas.lt teigė, kad žmonės nelaukia žalios šviesos, nes lauke labai šalta: „Gali būti, kad žmonės yra neatsargūs. Bet labai šalta stovėti, todėl niekas ir nelaukia.“

REKLAMA
REKLAMA

Skuba į aną pasaulį

Prie Laisvės pr. ir Rygos gatvių sankirtos pasikartojo identiška situacija. Nors ši vieta itin judri ir čia nuolat zuja automobiliai, toli gražu ne visi pėstieji laikosi taisyklių. Panašu, kad stabtelėti pusiaukelėje ir palaukti, kol vėl užsidegs žalia šviesa, kantrybės turi ne visi.

Prie šio perėjos sutiktas vyras teigė pats dirbantis autobuso vairuotoju. Jis pažįsta kolegą, kuris vakar, kaip įtariama, parbloškė ir mirtinai traumavo moterį bei mažametę mergaitę. Tačiau apie bendradarbį vyras kalbėti nepanoro.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Balsas.lt pašnekovo pasiteiravus, kur pėstieji taip skuba, vyras truktelėjo pečiais ir pasakė: „Greičiausia į aną pasaulį... Aš niekada neskubu, bet dirbdamas vairuotoju mačiau tiek visko, kad maža nepasirodė.“

Anot jo, vairuotojai taip pat kartais skuba, nori laikytis grafiko, tačiau reikia viską stengtis įvertinti šaltu protu: „Taip, tu gali atvykti į paskutinę maršruto stotelę ir tave pasitiks piktos keleivių replikos. Bet dėl to daryti kelių eismo taisyklių pažeidimus – negerai.“

REKLAMA

Pasiteiravus, ar vairuotojus gali išblaškyti sunkios darbo sąlygos, vyras teigė, kad tai tikrai įmanoma. Pasirodo, vairuotojai dirba keturias dienas, o tada turi dvi poilsio dienas. Bet dėl darbuotojų trūkumo, kartais prašoma, kad vairuotojas paaukotų savo poilsį ir sėstų prie vairo.

Anot balsas.lt pašnekovo, pastaruoju metu į darbą buvo priimta apie 70 vairuotojų, tačiau netrukus liko vos 10. Darbuotojų stygius atsiliepia darbo kokybei.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų