• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos vairuotojai per lėtai persėdinėja į elektromobilius. Valstybės kontrolė išrašė pylos valdžiai: esą Lietuvos keliais važinėja per mažai elektromobilių, o ir jiems reikalingų įkrovos stotelių keturis kartus mažiau nei turėjo būti pastatyta. Ši problema aktuali visai Europos Sąjungai (ES).

Lietuvos vairuotojai per lėtai persėdinėja į elektromobilius. Valstybės kontrolė išrašė pylos valdžiai: esą Lietuvos keliais važinėja per mažai elektromobilių, o ir jiems reikalingų įkrovos stotelių keturis kartus mažiau nei turėjo būti pastatyta. Ši problema aktuali visai Europos Sąjungai (ES).

REKLAMA

Apie tai, kas laukia elektromobilių pramonės, naujienų portalo tv3.lt laidoje „Dienos pjūvis“ diskutavo įmonės „Automarket“ vadovas Vitoldas Milius ir „Citadele“ banko ekonomistas Aleksandras Izgorodinas. 

Ar Europoje pasiektas elektromobilių pirkimo bumas

A. Izgorodinas: Statistika yra labai panaši ir Lietuvoje, ir Europoje. Jeigu žiūrėtume nominalius skaičius, tai elektromobilumas dar kyla. Elektromobilių dalis nuo visų naujų mašinų registracijų, bent jau Lietuvoje, jau kurį laiką stabilizavosi. Ji siekia apie 8 proc. ir jau kurį laiką nekyla.

Kai atlikome gyventojų apklausas, apie 53 proc. gyventojų pasakė, kad viena iš problemų, kuri atbaido nuo elektromobilių, yra rida, o kita didelė dalis sakė, kad infrastruktūros trūkumas.

REKLAMA
REKLAMA

Bet, manau, kad tai gali būti laikinas pikas ir jeigu technologijos patobulės ir baterijos bus labiau atsparios šalčiams, bus didesnė rida, tai tada žmonės pradės pirkti elektromobilius. Bet tikėtina, kad nematysime tokio radikalumo, kurį prognozavo pati Europos Komisija (EK). Liks ir vidaus degimo mašinos, bus ir elektromobiliai, galbūt atsiras ir naujos technologijos.

REKLAMA

Kokie žingsniai turi būti daromi, kad elektromobilių rinka vėl įgautų pagreitį? 

A. Izgorodinas: Subsidijos. Bet tai yra problema, nes EK pradėjo griežčiau žiūrėti į Europos Sąjungos šalių biudžetus. Neseniai Komisija pradėjo bylą prieš Prancūziją, nes Prancūzijos biudžeto deficitas viršija visokius rodiklius. O tai reiškia, kad ES šalys fokusuosis į biudžeto deficito mažinimą ir tai niekaip nekoreliuoja su elektromobilių subsidijomis. 

REKLAMA
REKLAMA

Kas turėtų būti daroma, kad elektromobilių rinka pajudėtų į priekį? 

V. Milius: Aš manau, kad viena iš žmonių psichologinio pasipriešinimo prieš elektromobilius priežasčių yra tai, kad pereti prie elektromobilių buvo siūloma su dalele prievartos. Aš manau, kad juos įsigyti reikėtų leisti pakankamai laisvai. Elektromobilis pats iš savęs yra super daiktas, tai yra labai geras automobilis – patikimas, gerai važiuoja, tylus, neteršia.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Taip, jis šiandien tinka ne visiems ir ne visur. Dėl to nereikia jo kišti kitiems. Tiems, kuriems jo reikia, jie ir priims sprendimą. Reikia tiesiog pasirinkti.

Vokietijoje taip nutiko. Ten dideli atstumai, dideli greičiai, elektromobilis ten nedirba. Su juo 200 km per valandą nenuvažiuosi. Tai vokiečiai paskui sako: mes nusivylėme. O tai kodėl nusivylėte? Iš karto buvo aišku, kad nevažiuos. Nereikėjo pirkti. Nusipirk dyzelį ir ten viskas veikia. O čia pirkai netinkamą daiktą ir paskui verki.

REKLAMA

Tai lygiai taip pat gyventojams, jei jiems pagal gyvenimo būdą, važiuojamus atstumus, kilometrus ar gyvenamą vietą elektromobiliai netinka, tai jiems dabar galiu pasakyti – nepirk. Važiuok su benzinu, dyzeliu ar įkraunamu hibridu. Yra pilna pasirinkimo. Ir jei mes elektromobilius labai bandysime kišti žmonėms, tai jie natūraliai priešinsis. 

Visą pokalbį išgirskite vaizdo įraše interviu pradžioje. 

REKLAMAAutobilis.lt
Pagrindiniai trukumai - atstumas ir stoteliu kiekis. Atsipeikekit.... Naujas elektromobilis nuo kokiu 45-50kEur prasideda. Is kur pas mus tokie pinigai. Algos lietuviskos o automobiliu kainos kapitalistines. Paprastesni c klase nauja automobili gali ipirkt nuo kokiu 26-35 kEur.
Zaliasis plovimas ir tiek
Bendradarbis nusipirko naują Teslą iš salono,labai džiaugėsi,namuose net įsirengė specialią krovimo stotelę - o tada atėjo žiema. Prasikeikė. Pardavė Teslą ir vėl sėdo prie bmw x6. Žiemą elektromobilis tampa laidine mašinėle - nuo rozetės iki rozetės.
Evakuatoriaus vairuotojas
Evakuatoriaus vairuotojas
Pagal tai kiek aš tų elektrokarų tampau, tai jeigu ir pirksiu kada nors elektromobilį, tai bus oj kaip ne greit.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų