Dar neseniai būdavo, kad įvykus kraupiai avarijai dėl per didelio greičio ar girtumo, žmonės linguodavo galvomis: „Ko norėti iš jauno BMW vairuotojo...“ Atrodo, mada pasikeitė – didmiesčių gatvių ereliai persėda į „Audi A8“. Šiandien šiomis elegantiškomis ir greitomis mašinomis važinėja arba verslininkai, arba trumpai kirpti jauni bedarbiai odinėmis striukėmis.
Tilžės gatvė – pagrindinė Šiaulių magistralė – plati, iš 4 eismo juostų. Tačiau juodą „Audi A8“ vairavęs 25 metų šiaulietis Ainaras Kočiurovas dviejose eismo juostose netilpo. Nuo geležinkelį apžergusio viaduko jis atlėkė aiškiai didesniu nei mieste leidžiama greičiu. Dešinė eismo juosta buvo užimta, o kaire priešais riedėjęs mikroautobusas stabtelėjo, kad praleistų per gatvę norinčius pereiti pėsčiuosius. Užuot irgi pristabdęs, A. Kočiurovas lengvabūdiškai nusprendė autobusiuką lenkti. Nematydamas, kas atvažiuoja priešais, lenkdamas A. Kočiurovas pasuko į priešingą eismo juostą ir kaktomuša rėžėsi į lengvąjį automobilį „Volkswagen Golf“...
Didžiulė sunki „Audi A8“ sustojo kad ir smarkokai apdaužyta, tačiau net sveiku priekiniu stiklu. Išsiskleidusios saugos pagalvės išsaugojo avarijos kaltininko A. Kočiurovo gyvybę.
Po susidūrimo kur kas mažesnis bei lengvesnis raudonas „Golf'as“ atšoko ir nuskriejo ant šaligatvio, suknežintas į metalo gumulą. Jį vairavęs 74 metų pensininkas žuvo vietoje. Atskubėję ugniagesiai-gelbėtojai ilgokai triūsė, kol hidraulinėmis žirklėmis sukarpė kėbulą ir išlaisvino lavoną.
Granata už bombą?
A. Kočiurovas – Šiaulių nusikalstamo pasaulio autoriteto Michailo Kočiurovo, pravarde Miša, sūnus.
Už žmogžudystę kalėjusį M. Kočiurovą 2003-iųjų pabaigoje buvo mėginta susprogdinti. Bomba, padėta jo motinos daugiabučio – Žemaitės gatvės 50-ojo namo – laiptinėje, nugriaudėjo kelios minutės po vidurnakčio. M. Kočiurovas, išeidamas iš laiptinės, pastūmė jos duris, o pastarosios pajudino sprogmenį, padėtą po grotelėmis, skirtomis nusivalyti kojomis. Vyrą išgelbėjo nuo sprogimo bangos užstojusios durys, kurios pačios išlakstė į gabalus. Bomba laiptų betone išmušė sprindžio gylio duobę, išmalė laiptinės, butų ir net gretimo pastato langus, aplamdė kieme stovėjusį automobilį, tačiau pats Miša liko gyvas ir neprarado sąmonės, tik smarkokai apdegė veidą ir patyrė kontūziją.
Netrukus tame pačiame mikrorajone, Klevų gatvėje, buvo nušautas nusikaltėlių pasaulio autoritetas, kultūristas Gitanas Rasiulis, pravarde Brokeris. Žudikas iš granatsvaidžio šovė tą akimirką, kai į nuosavą namą prabangiu visureigiu „Grand Jeep Cherokee“ grįžęs G. Rasiulis išlipo praverti kiemo vartelius.
Po nusikaltimo M. Kočiurovas buvo įtartas žmogžudyste ir tampytas policijos, tačiau pritrūkus įrodymų paleistas. Pastaruoju metu jis yra tapęs imtynių veteranų varžybų nugalėtoju, treniruoja bušido kovotojus.
Eismo taisyklių nepaiso
Seniau M. Kočiurovas buvo siejamas su šiauliečio Virginijaus Norkaus, pravarde Guga, grupuote. Tas irgi važinėjo „Audi A8“.
2005-ųjų balandį Guga tiesiog skrido keliu Kėdainiai–Šeduva. Pasak liudytojo, lenkiamos mašinos vairuotojo, per Skėmių kaimą Guga prašvilpė maždaug 200 kilometrų greičiu. Lenkdama „Audi A8“ ratais užkabino apledijusią šalikelės balą, susimėtė ir trenkėsi į medį. Į dvi dalis perlūžusi mašina nusivertė per dirvoną, o iš jos pasipylė tikras banknotų lietus įvairiausia valiuta. Vairuotojo nebegyvas kūnas (tik batai liko mašinos salone) žnektelėjo pievoje kone už 100 metrų.
M. Kočiurovo sūnus Ainaras, atrodo, seka tėvo pėdomis. 2006-aisiais jis nuteistas kalėti 3 metus 8 mėnesius už turto prievartavimą bei viešosios tvarkos pažeidimą. Už vairo A. Kočiurovas policininkams įkliūva nuo 2000-ųjų, kai sulaukęs 16 metų pradėjo trankytis automobiliais. Vaikinas, žinoma, negalėjo turėti vairuotojo pažymėjimo, už vairavimą be jo baustas net 14 kartų.
2004 metais A. Kočiurovas išlaikė egzaminus ir gavo teises. Nuo to laiko dar 11 kartų baustas už greičio viršijimą, jau buvo padaręs avariją, tik išvengęs aukų.
Po šios avarijos A. Kočiurovas stovėjo abejingas, neparodydamas, kad gelia koją. Iki greitosios pagalbos automobilio nušlubavo pats. Ligoninėje jam nustatytas nedidelis smegenų sukrėtimas bei kūno sumušimai.
Limuzinas – kaip tankas!
Kraupi A. Kočiurovo sukelta avarija įvyko vos pora dienų po to, kai kitas tokios pat „Audi A8“ vairuotojas vos nesugriovė mokyklos.
Avarija miesto centre, Vytauto ir Varpo gatvių sankryžoje, įvyko anksti ryte. Dideliu greičiu tuščiomis miesto gatvėmis skriejusi juoda „Audi A8“ sankryžoje, kurioje gatvė atsiremia į dainavimo mokyklos „Dagilėlis“ sieną, nepasisuko. Nulėkusi tiesiai, užšoko ant šaligatvio, išvertė apsauginę storo metalo grandinių tvorelę, numušė masyvų gatvės apšvietimo stulpą ir atsitrenkė į betoninę koloną. Smūgis buvo toks stiprus, kad ne tik kliudyta kolona subyrėjo į šipulius, bet ir šalia stovinčioji suskeldėjo, pasislinko.
„Audi A8“ – saugi. Šia mašina lyg tanku važiavo ir apgriovė pastatą 37 metų vairuotojas su dviem keleiviais, kurių vienas – Italijos pilietis. Visi liko sveiki. Nelaukdami policijos, visi trys metė sulamdytą automobilį ir spruko. Kai bėglius prisivijo policininkai, sulaikomas neblaivus vairuotojas pasipriešino. Vėliau ligoninėje jam buvo nustatytas vidutinis 1,58 promilės girtumas.
Vargšai turtuoliai vairuotojai
Paklaustas, kodėl pastaruoju metu taip pamėgta „Audi A8“ markė, vienas trumpą šukuoseną nešiojantis vyrukas paaiškino: „BMW mašinų Lietuvoje priviso pernelyg daug, seną BMW už 1000 litų pajėgus nusipirkti bet koks kaimo „runkelis“. Na o „Audi A8“ kol kas ne kiekvienam snargliui pagal kišenę, todėl ši mašina liudija apie savininko prestižą.“
Tačiau neseniai Šiaulių policijoje registruota vagystė liudija, kad „Audi“ aštuntukus kartais vairuoja „turtingi vargetos“. Neseniai į vieną degalinę naktį užsukęs „Audi A8“ vairuotojas prisipylė pilną baką (apie 80 litrų) benzino ir nurūko nesumokėjęs per 300 litų. Policijai pradėjus tyrimą pagal vaizdo kamerų įrašus nustatyta, jog vagystei buvo ruoštasi – pritvirtinti nuo kito automobilio pavogti valstybiniai numeriai. Tikimasi prašmatniai važinėjantį vagį nutverti, nes „Audi A8“ Lietuvoje tikrai nėra daug.
Sigitas Stasaitis