Nuo kovo 1 dienos valstybės kontroliuojama įmonė „Lietuvos geležinkeliai“ naikina lengvatą apvaliosios medienos gabenimui. Dėl lengvatų panaikinimo gabenti medieną atsieis beveik penktadaliu brangiau. Alternatyvų pabrangusį gabenimą geležinkeliais pakeisti kol kas nėra, nes Lietuvos teritorijoje galioja itin griežti transporto bendrosios masės ribojimai.
„Tokie „Lietuvos geležinkelių“ veiksmai vėl smukdys medienos rinką, kuri visai neseniai pradėjo justi atsigavimo požymius“, - teigė medienos ir biokuro ruoša užsiimančios „Timbex“ bendrovės komercijos direktorius Rytis Kuliešis.
Jo teigimu, nuo kovo 1 dienos naikinama 10 proc. galiojanti lengvata, o pats tarifas padidinamas 8 procentais, todėl gabenti medieną geležinkeliu kainuos 18 proc. daugiau.
„Medienos žaliava gana greitai praranda savo vertę, o toks staigus mokesčių didinimas būtent šiam sektoriui mažins verslo rentabilumą, taip pat gali sumažėti eksporto apimtys ir bendra apyvarta,“ – sakė R.Kuliešis.
Kaip dar vieną netoliaregiškos valstybinės politikos pavyzdį R. Kuliešis minėjo tai, kad Lietuvos teritorijoje vilkikams, sveriantiems daugiau kaip 40 tonas, keliais važinėti draudžiama. Tuo tarpu kaimyninėse valstybėse tokie gabenimo ribojimai nėra tokie griežti.
Lietuvoje medienos sektorius sukuria 3,5 proc. bendrojo vidaus produkto (BVP), o šiame sektoriuje dirba apie 7 tūkst. darbuotojų.