• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Atostogų už pasakišką kainą viliotinis gali kandžiotis

Kada lietuviai supras, kad tai, kas pigu, greičiausiai netikra?

„Siūlome praleisti atostogas Maldyvuose vietoj 8 tūkst. litų sumokėjus keturis kartus mažesnę pinigų sumą!“ Sutikite, skamba net per daug patraukliai. Čia tik vienas iš kelių pavyzdžių, kuriuos siūlė puslapį myliuatostogas.lt prižiūrinti bendrovė „Universal Creations“.

REKLAMA
REKLAMA

Net trim ketvirtadaliais žemesnes poilsinių kelionių kainas bendrovė siūlė ir norintiesiems apsilankyti Maljorkoje, Tenerifėje, Kretoje, Kipre ar Graikijai priklausančioje saloje. Įtardamas aferą, potencialius sukčius pabandė demaskuoti vienas socialinio tinklalapio „Facebook“ vartotojas Karolis Žukauskas.

REKLAMA

Daug kabliukų

Pateikiame sutrumpintą „Facebook“ vartotojo laišką. Visą jo turinį galima rasti minėto K. Žukausko „Facebook“ paskyroje.

„Prieš porą savaičių socialiniame tinkle „Facebook“ pastebėjau reklamą, kurioje buvo siūlomos nerealiai žemos 6 viešbučių kainos. Viešbučių rezervacijos portaluose tenka praleisti ne ką mažiau laiko nei oro linijų, todėl tokios kainos iškart pasirodė įtartinos. 5 žvaigždučių viešbučiams tokios nuolaidos netaikomos, nebent labai retais atvejais.

REKLAMA
REKLAMA

Po dviejų savaičių pastebėjau tos kelionių agentūros reklamą. Joje buvo minimi tie patys 6 viešbučiai. Kasdien vis kapsi laikrodis, kad iki pasiūlymo pabaigos liko 24 valandos, tačiau pasibaigus laikui laikrodis vėl pradeda skaičiuoti tas pačias 24 valandas. Atrodo, jog bandoma imituoti grupinio apsipirkimo portalus. Skirtumas tik tas, kad pasiūlymai po 24 valandų nesikeičia, o nupirktų kuponų skaičius šokinėja į abi puses.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pavyzdžiui, po kelių valandų pastebėjau, kad dalies viešbučių nupirktų kuponų skaičiai paaugo keliais vienetais, o vieno viešbučio pardavimas kažkodėl sumažėjo 2 pirkėjais – gal kas nors tuos skaičiukus rankomis veda ir netyčia suklydo?

REKLAMA

Dar didesnį įtarimą sukėlė, kad prie viešbučių į Tenerifę ir Seišelius rekomenduojama bilietus pirkti per happyfly.lt – nekokios reputacijos kelionių agentūrą, dėl kurios pateikta daug skundų.

Myliuatostogas.lt priklauso bendrovei „Universal Creations“, įsteigta prieš 9 mėn., turi vos 2 darbuotojus, bet iš viešbučių, pasirodo, sugebanti „išmušti“ net 75 proc. nuolaidas (ir net daugiau – dar pridėkite agentūros antkainį). Gal turi gerus derybininkus? Galima paprastai patikrinti.

REKLAMA

Brūkštelėjau tiesiogiai visiems 6 viešbučiams laišką, kad tokia ir tokia bendrovė Lietuvoje siūlo jūsų viešbučio kambarius už tokią ir tokią kainą. Trys jau atsakė – visi nežino tokios UAB ir su ja nebendradarbiauja.

Du viešbučiai atsakė, kad tokia kaina yra NEĮMANOMA, tai yra jokia agentūra negali gauti tokios kainos už bet kokį kambarį jų viešbutyje tam dienų skaičiui, kuris nurodomas portale myliuatostogas.lt.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Įtarimų kelia, kad jų taisyklėse yra punktas, kokio bent jau mano dažniausiai naudojamame booking.com tikrai nerasi: „Kuponu perkamas paslaugas teikia „Universal Creations“ UAB partneriai – paslaugų teikėjai, todėl „Universal Creations“ UAB nesuteikia garantijos partnerių teikiamoms paslaugoms, NEATSAKO UŽ JŲ KAINŲ BEI KITŲ SĄLYGŲ PASIKEITIMUS, taip pat nepriima parduotų Kuponų atgal ir negrąžina sumokėtų pinigų už Kuponus, išskyrus konkretaus pasiūlymo, įsigyti kupone nurodytas paslaugas, sąlygose numatytus atvejus.“

REKLAMA

Susirašiau su minėta bendrove, jos atstovai parašė, kad jei netiks vienos datos, pasiūlys kitas. Jei netiks ir tos, grąžins pinigus. Laiške rašo: „Išskaičiuojame 5 proc. sumos tik tada, jei Jūs nesulaukiate atsakymo ir nusprendžiate atlikti grąžinimą anksčiau.“

REKLAMA

Bet jų taisyklėse kitaip rašoma dėl tų 5 proc.: „Viešbutyje nesant laisvų kambarių Jūsų pageidaujamai datai ir Jums nesutikus viešbutyje apsistoti kitą siūlomą datą, kelionių agentūra, išskaičiavusi 5 procentus sumokėtos sumos už administracines išlaidas, likusią pinigų sumą už kuponą grąžina klientui.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jei skaičiukai portalo myliuatostogas.lt svetainėje yra tikslūs, potencialių aukų šiuo metu – 254, jos jau sumokėjo 230 tūkst. Lt. Jeigu visi atsisakytų kelionių ir būtų priversti sumokėti po 5 proc. – jau susidaro 11,5 tūkst. Lt suma praktiškai už nieką.

Agentūra į kalbas nesileidžia

Agentūros, kuri siūlo neregėtai pigias atostogas, atstovai, šiandien pasirodžius publikacijoms, ėmėsi veiksmų. K. Žukausko aprašyti išskirtiniai šešių viešbučių pasiūlymai, kurie buvo rodomi naršyklėje surinkus nurodytą interneto svetainės adresą, dingo.

REKLAMA

Dieną agentūros atstovai dar teisinosi, kad „Facebook“ vartotojo pastabos yra melas ir viskas čia yra gerai, tačiau popiet susisiekti nurodytu telefonu nepavyko. Todėl pasitikslinti, kaip agentūra garantuoja klientams, kad nurodytos žemos kainos nesikeis ir žmonės nesusigadins atostogų, galimybių nebuvo.

REKLAMA

Tačiau vienas dalykas tapo akivaizdus. Partnerių šiai bendrovei susirasti (arba išlaikyti) turėtų būti itin sunku. Mat pakako vienos žinutės, kad nuo šios agentūros suskubtų oficialiai nusigręžti įmonė, kurią myliuatostogas.lt minėjo kaip draugiškus partnerius.

Nenori turėti nieko bendro

Kelionių agentūros „HappyFLY“ pozicija:

Socialiniame tinkle žaibiškai plinta informacija apie galbūt neskaidrią naujo portalo myliuatostogas.lt veiklą. Vienas „Facebook“ vartotojas informuoja savo draugus apie įtarimus, kad itin pigiai viešbučių paslaugos užsienyje parduodanti bendrovė gali apgaudinėti žmones. Minėtame portale myliuatostogas.lt taip pat minima lėktuvo bilietų rezervacijos sistema „HappyFLY.lt“, kurioje rekomenduojama pirkti bilietus savo kelionei.

REKLAMA
REKLAMA

„HappyFLY.lt“ ir „Happy Travel“ vardu atsakingai pareiškiu, kad neturime jokių susitarimų su prieštaringai įvertinta bendrove, kuri valdo puslapį myliuatostogas.lt Niekada nesame sulaukę prašymo naudoti mūsų įmonės vardą minėtame interneto puslapyje ir nesame suteikę jokio leidimo. Todėl atsiribojame nuo bet kokios su šia įmone siejamos veiklos“, – sako „Happy Travel“ ir „HappyFLY.lt“ vadovė Regina Makselytė.

Lietuvos turizmo asociacijos prezidentė Danutė Mažeikaitė:

„Pasitikėti tokiais pasiūlymais yra gana rizikinga. Juk nėra perkama pati paslauga, o kuponas, kuris nors ir yra piniginis ekvivalentas, nesuteikia jokių garantijų. Į tokią investiciją pažiūrėčiau kaip į pinigų skolinimą kam nors už kelionę, į kurią teoriškai turėtum vykti.

Pavyzdžiui, jei yra parduodamas lėktuvo bilietas, jis atstoja sutartį su skrydžių kompanija. Lygiai taip pat, kaip ir pasirašant sutartį su kelionių organizatoriumi. Tarp turisto ir kelionių organizatoriaus yra pasirašoma sutartis, o ne nusiperkamas kuponas.

Teoriškai yra įmanoma, kad būtų suteikta didelė nuolaida viešbučiui. Tačiau tokie atvejai yra pavieniai. Asmens gimtadienio proga ar kitomis išskirtinėmis sąlygomis. Kartais kelionių organizatoriai gauna kokias nors nuolaidas, kai su viešbučiu sutaria prieš keletą mėnesių, kad konkrečią dieną atskraidins tiek ir tiek turistų.

REKLAMA

Tikrai labai atsargiai vertinčiau itin žemą kelionių ir viešbučių kainą. Nebūna nemokamų paslaugų. Juk kas nors turi padengti išlaidas. Gali būti vienas, itin retas pasiūlymas, bet ne tokios apimties, kaip rašoma šiuo atveju.

Jeigu yra mokami pinigai, turi būti kasos čekis. Kiekvienas pinigų judėjimas privalo būti fiksuojamas. Grynaisiais – į kasą, pavedimu – bankinės operacijos. Daug įtarimų kelia ir minimas sumokėtos sumos 5 proc. negrąžinimas. Jei paslauga nutraukiama ne dėl turisto kaltės, o dėl agentūros – privaloma grąžinti 100 proc. patirtų išlaidų.

Ši agentūra yra turistinių paslaugų pardavimo tarpininkas, kuris parduoda kito juridinio asmens paslaugas. Yra paimamas komisinis mokestis, surenkami būsimo paslaugos teikėjo pinigai. Bet kai galutinei kainai taikoma 75 proc. nuolaida – kažkas nerealaus. Gali būti vienetinės akcijos gimtadienio proga, bet reikėtų nepamiršti, kad tai, kas pigu, greičiausia – netikra.“  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų