Po beveik 2 metų pertraukos atidaromas restauruotas vienintelis Baltijos šalyse Kauno geležinkelio tunelis.
Maršrutu Vilnius–Kaunas vykstantiems traukinių keleiviams nebereikės vykti į laikiną traukinių stotelę Petrašiūnuose. Eismas tuneliu bus atnaujintas pirmadienio naktį. Pirmasis traukinys tuneliu riedės apie 4 val.
Po beveik 2 metus trukusių darbų, 1285 metrų ilgio tunelis restauruotas pagal europinius reikalavimus.
Vienas sudėtingiausių tunelio remonto darbų – tunelio skerspjūvio platinimas. 108 metrų ruožas buvo praktiškai perstatomas iš naujo, restauruoti originalūs portalai.
Po rekonstrukcijos tunelyje įrengta moderni gaisro gesinimo sprinklerinė sistema, kuri užtikrins efektyvų gaisro užgesinimą užsidegus traukiniui tunelyje. Naujoji ryšio sistema užtikrina galimybę išsikviesti pagalbą nelaimės atveju. Ryšio pultai pritaikyti neįgaliesiems, atsparūs aukštai temperatūrai.
Prieš rekonstrukciją tunelis buvo neapšviestas. Dabar tunelyje įrengtas apšvietimas, atitinkantis keliamus reikalavimus. Restauruotos tunelio atkarpos leis visiems važiuojantiems pamatyti originalų vaizdą, tokį koks buvo iškart po statybos ir kaip atrodė tunelis prieš rekonstrukciją.
Paveldosaugininkų reikalavimu, pirminį vaizdą išlaikė įvažiavimo vartai, kaip prieš 150 m. atrodo ir 200 metrų tunelio ruožo skliautai.
Tuneliu traukinių judėjimas galės vykti iki 83 km/h greičiu vietoj iki rekonstrukcijos buvusio 40 km/h greičio.
Agnė Kairiūnaitė
Lietuvos radijas