Tokia istorija dalinasi tv3.lt skaitytoja (redakcijai vardas ir pavardė žinoma). Kaip pasakoja skaitytoja, jos 70 metų tėtis apsipirkinėjo Kauno „Lidl“ parduotuvėje, kuomet iš priekinės marškinių kišenės buvo ištraukta piniginė. Klientų srautas nebuvo didžiulis, tad kameros turėjo nusikaltėlį užfiksuoti.
Pastebėjęs, kad dingo piniginė, skaitytojos tėtis iš karto užblokavo banko korteles, o tada kreipėsi į parduotuvės apsaugos darbuotojus, kad šie atsuktų ir peržiūrėtų vaizdo įrašą.
„Dažnai būna, kad kišenvagiai pasirenka ne vieną auką, o ateina daugiau padirbėti. Žinau, kad jei personalas aktyviai sureaguoja, galima tą žmogų pagauti vietoje. „Lidl‘o“ apsauga patys atsisakė atsukinėti įrašą, nebuvo nė kalbos kad jam parodytų. Sakė, kad jiems reikia Vilniaus leidimo“, – pasakoja skaitytoja.
Nesusikalbėjęs su apsaugos darbuotojais vyras nuėjo į Kauno miesto Dainavos policijos komisariatą. Piniginėje buvo visi asmens dokumentai, banko kortelės ir 200 eurų. Tačiau pasak skaitytojos, komisariate jos tėčiui buvo pasakyta, kad 10 dienų pareigūnai nieko nedarys, nes jei vagys kultūringi, jie įmes piniginę į pašto dėžutę.
„Tuomet aš pati pradėjau susirašinėjimą su „Lidl“. Klientų informacijos centras atpylė šabloninius atsakymus, kad saugo trečiųjų asmenų teises ir niekam vaizdo medžiagos nerodys, o policija į juos irgi turi kreiptis raštu, jei nori pamatyti“, – sako skaitytoja.
Moteriai iškilo klausimas, ar trečiajai šaliai priklauso ir vargys, ir jei parduotuvėje lankosi tie patys kišenvagiai ar tai nebus vienintelis toks atvejis „Lidl“ parduotuvėje. Skaitytojai atrašinėjo 3 skirtingos „Lidl“ darbuotojos.
„Tai jiems svarbiausia pirkėjas ar apsaugoti vagį? Juk reikia ir personalą įspėti, nes būna, kad piniginę išmeta teritorijoje. Nežinau, kaip jie dirba su ta sistema, bet man konsultantai rašė tuos pačius dalykus. Komiška situacija, tad net paklausiau ar čia robotai atrašinėja, gavau atsakymą, kad ne“, – stebisi skaitytoja.
Dar daugiau klausimų skaitytojai iškilo dėl policijos elgesio. Mat taip gali atsitikti bet kam, ypač vyresnio amžiaus žmogui, kuris ateina į parduotuvę atsipalaidavęs, o nukentėjus nesuteikiama pagalba.
„Įdomu, ką žmogui tokiu atveju daryti. Komisariate nesuteikta jokios informacijos, ko jie imsis po 10 dienų, o vaizdo įrašas saugomas 30 dienų. Tad jei per tą laiką nieko nepadarys, viskas taip ir išnyks. Žinau, kad tokių bylų išsprendžiama nedaug, bet tada kyla klausimas: ar tie kišenvagiai tikrai taip gerai dirba savo darbą, ar čia policijos neveiksnumas kaltas“, – svarsto skaitytoja.
Jos nuomone, apskritai policija nenoriai komentuoja savo darbą. „Jei esi nukentėjęs, esi bylos dalis, turėtum būti informuotas. Jų požiūris, kad jie žino kaip viską darys tai ir mes automatiškai turim žinoti. Arba numoja ranka mąstydami, kad čia be jūsų dar 100 žmonių tokių ir pamirškit tą piniginę, tuos 200 eurų ir visus dokumentus. Keista pozicija“, – apmaudo neslėpė skaitytoja.
Policija: galbūt jis ne taip išgirdo
Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato Komunikacijos poskyrio vedėja Odeta Tumelytė reaguodama į šią informaciją komentuoja, kad įstatymas numato 10 dienų laikotarpį sprendimo priėmimui.
„Visi asmenų pareiškimai yra registruojami, nagrinėjami, dėl jų priimami procesiniai sprendimai. Per 10 dienų laikotarpį sprendžiama ar pradėti ikiteisminį tyrimą, ar atsisakyti pradėti ikiteisminį tyrimą, pradėti administracinę teiseną“, – komentuoja O. Tumelytė.
Pasak jos, per tas 10 dienų tikrinamas vagystės faktas: dažniausiai peržiūrimi parduotuvių vaizdo stebėjimo kamerų įrašai, patikslinamos aplinkybės, patirta žala.
„Ne visada prireikia ir tų 10 dienų, net anksčiau išsiaiškinama“, – sako ji.
Paklausus apie policijos pareigūnų pasisakymą apie kultūringus vagis, pašnekovė nusistebi ir tvirtina, kad sunku vertinti tiksliai nežinant situacijos.
„Šiaip tokių atvejų (kad grąžintų piniginę – tv3.lt) nebūna. Kiek aš dirbu, man pirmą kartą teko išgirsti tokį atsiliepimą. Galbūt gyventojas ne taip suprato pareigūnų pasakymą dėl tų 10 dienų“, – svarsto atstovė.
Tuo tarpu „Lidl“ plačiau situacijos nekomentuoja ir teigia tiesiog besivadovaujantys Lietuvos Respublikos įstatymais.
„Apgailestaujame, jog šis nemalonus įvykis nutiko mūsų parduotuvėje. Tačiau vadovaujantis LR Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, minėtais vaizdo įrašais nesidaliname ir šios informacijos neteikiame, išskyrus įstatymo numatytus atvejus.
Jeigu klientas mano, jog buvo įvykdyta nusikalstama veika, jis turi kreiptis į policiją. Fizinio asmens prašymu, tokia informacija nėra teikiama. Tačiau esame pasirengę pateikti visą, tyrimui reikalingą, informaciją ir tikimės, kad įvykis bus išspręstas, policijos pareigūnams patikrinus mūsų parduotuvės vaizdo įrašus“, – komentuoja „Lidl“ Komunikacijos skyriaus vadovė Agnė Gaižauskienė.