Kaip pasakoja Sanka, iš jo buvo pavogti piniginėje laikyti grynieji pinigai, kurie buvo padėti pavežėju dirbančio šrilankiečio automobilyje. Tuo metu piniginėje, anot Sankos, buvo apie 40-50 eurų.
„Jausdamasis šokiruotas ir nusivylęs, apie 23:15 paskambinau 112 ir pranešiau apie vagystę. Jie man pasakė, kad turiu nueiti į artimiausią policijos komisariatą, kuri dirba visą parą. Du kartus pasiteiravau tikslios vietos, bet tarimas man buvo nelabai aiškus (esu užsienietis), todėl pats ieškojau internete ir radau komisariatą, kuris buvo nurodytas kaip veikiantis visą parą“, – pasakojo Sanka.
Visgi nuvykus į komisariatą, Sanka teigia negalėjęs įeiti į vidų, kadangi durys buvo paprasčiausiai užrakintos.
„Vaikščiojau aplink, bet nebuvo aiškios nuorodos, pro kur galėčiau patekti. Vėl paskambinau 112, kad paklausčiau apie kitą artimiausią nuovadą. Tačiau operatorius tiesiog pasakė: „Nežinau, paskambink šiuo numeriu“, ir davė man kitą kontaktą.
Paskambinau ir tuo numeriu, bet vos pradėjus kalbėti angliškai, man atsakė: „No English, no English“, ir padėjo ragelį. Tuo momentu buvau labai nusivylęs ir nežinojau, ką dar daryti, tad grįžau namo“, – sakė šrilankietis.
Užsienietis socialiniuose tinkluose komentavo, jog dalindamasis savo istorija jis nori įspėti žmones, jog jie automobiliuose nepaliktų savo daiktų. Jis priduria taip pat besiviliantis, jog teisėsaugos atstovai ras būdų, kaip tokiose situacijose būtų galima padėti Lietuvoje viešintiems užsieniečiams.
„Buvo labai apmaudu jaustis bejėgiu todėl, kad laisvai nekalbu lietuviškai“, – kalbėjo Sanka.
Tiesa, žurnalistams Sanka pridūrė, kad po kelių dienų su juo susisiekė policijos pareigūnai, kurie nurodė, kad šrilankietis per 9 dienas gali pateikti skundą.
Į pranešimus reaguoja vienodai tiek dienos, tiek nakties metu
Naujienų portalo tv3.lt žurnalistai pasiteiravo Vilniaus VPK atstovų, kaip reikėtų elgtis gyventojams, jei jie sostinėje susiduria su nusikaltimu nakties metu.
O kaip nurodė Vilniaus VPK atstovas Tomas Bražėnas, tamsiuoju paros metu nukentėję asmenys iš tiesų gali kreiptis gyvai į bet kurį artimiausią komisariatą.
„Pasinaudojus įdiegtomis šiuolaikinėmis technologijomis yra galimybė tiesiogiai susisiekti su visą parą dirbančiais Vilniaus AVPK Operatyvaus valdymo skyriaus pareigūnais (paspaudus mygtuką, sujungiama tiesiogiai).
Visą parą dirbantys Operatyvaus valdymo skyriaus pareigūnai asmeniškai bendrauja arba į centrinį dalinį atvykusius asmenis pasitinka ir priima prašymus“, – aiškina T. Bražėnas.
Vilniaus VPK atstovas pažymi, kad nepaisant paros meto, į pranešimus pareigūnai visada reaguoja vienodai. O prireikus, į reikiamą vietą yra atsiunčiamos pareigūnų pajėgos, kurie ieško nusikaltimą padariusių asmenų „karštais pėdsakais“.
„Jei operatyvūs veiksmai tinkamo rezultato neduoda, atvykę policijos pareigūnai bendrauja su pranešėju, priima prašymus, suteikia visą kitą asmeniui reikalingą informaciją“, – sako T. Bražėnas.
Prireikus pagalbos Vilniuje viešinčiam ar gyvenančiam užsieniečiui, T. Bražėnas taip pat pridūrė, kad pareigūnai, dirbantys su pranešėjais moka kalbėti pagrindinėmis europinėmis kalbomis, o prireikus, yra kviečiamas ir vertėjas.
„Pareigūnai, dirbantys su pranešėjais yra įvaldę pagrindines europines kalbas (anglų, vokiečių, rusų). Esant poreikiui bendrauti su asmenimis kitomis kalbomis, yra kviečiamas vertėjas (tiek dienos, tiek nakties metu)“, – komentavo T. Bražėnas.