"Daugiabučių kiemai prigrūsti automobilių, sunku net išvažiuoti, tačiau už tai, kad vakare automobilius laikėme šalia esančioje savivaldybei priklausančioje aikštelėje, teko sumokėti baudą. Mūsų automobiliai nepatiko bendrovei "Šiaulių lyra", nors jos pačios nuomininkai krovininiais automobiliais važinėja per mūsų kiemus", - "Šiauliai plius" redakcijai skundėsi keletas Lyros gatvės gyventojų.
Jie stebėjosi, kodėl prie Lyros g. 13 esantys kelių eismo ženklai, ribojantys automobilių stovėjimo trukmę iki 30 minučių, galioja net tada, kai parduotuvės nedirba.
50 minučių - 50 litų
"Dar būtų galima suprasti, kad tokie apribojimai taikomi privačioje teritorijoje, tačiau tik pusvalandį tegalima stovėti ir naktį, ir šventinėmis dienomis aikštelėje, kuri priklauso savivaldybei, - stebėjosi Lyros g. gyventojas. - Už tai, kad automobilį grįžęs iš darbo pastačiau prie "Senukų", turėsiu sumokėti 50 litų baudą. Tiek mokės ir invalidai, ir bedarbiai aplinkinių namų gyventojai, nes policininkai paaiškino, kad mažesnės nuobaudos jie negali skirti. O nubausti jie turi apie penkiasdešimt vairuotojų, sausio 27 d. "sugautų" po 19 val."
Gyventojų pasakojimą patvirtino Šiaulių apskrities VPK atstovė spaudai Gaila Smagriūnienė: "Į policiją kreipėsi laikraščio "Šiaulių naujienos" redaktorius, kad vairuotojai pažeidinėja prie bendrovės "Šiaulių lyra" stovinčius kelių eismo ženklus. Rašte nurodyta, kad jei policija neatliks savo pareigos ir nenubaus pažeidėjų, redakcija kreipsis į Policijos departamentą ir informuos apie tai."
Atstovės spaudai teigimu, prie rašto yra pridėtas anstolės surašytas faktinių aplinkybių protokolas, kuriame užfiksuota 50 automobilių, aikštelėje stovėjusių ne pusvalandį, kaip nurodo kelio ženklas, bet 50 minučių.
Priversta tokius "pažeidėjus" bausti policija kreipėsi į Šiaulių miesto saugaus eismo komisiją, kad ši įverintų, ar tokie ribojantys ženklai turėtų stovėti Lyros g. 13. "Labai abejotina, ar per 30 min. žmogus gali spėti parduotuvėje ką nors nusipirkti. Dėl šių ženklų teisėtumo ir tikslingumo kreipėmės į Savivaldybės administracijos direktorių", - redakcijai teigė Šiaulių apskrities VPK viršininko pavaduotojas Vincas Urbonavičius.
Įspėjimas gyventojams?
"Gal taip mėginama daryti gyventojams spaudimą, kad nesipriešintų "Šiaulių lyros" užmačioms plėstis valstybinės žemės, kurioje dabar yra automobilių stovėjimo aikštelė, sąskaita?" - svarstė vienas "Šiauliai plius" redakcijai paskambinusių žmonių.
Priminsime, kad sausį savivaldybėje buvo pristatyta detaliojo plano koncepcija. Joje - bendrovės "Šiaulių lyra" ketinimai sujungti keturis turimus sklypus Lyros gatvėje ir noras prijungti du valstybinės žemės sklypus. Padidintame sklype numatomas naujas komercinis trijų aukštų keturių tūkstančių kvadratinių metrų statinys.
Koncepcijos pristatymo metu Architektūros skyriaus specialistai sakė, kad tol, kol aplinkiniai namai neturi suformuotų sklypų, apie valstybinės žemės prijungimą negali būti nė kalbos. Prie prekybos centro visuomenės reikmėms už savivaldybės lėšas įrengta aikštelė negali būti dalijama. Galimas variantas - suformavus atskirą sklypą, jį parduoti aukcione.
"Šiaulių lyros" atstovas tąsyk pareiškė, kad savivaldybės pretenzijos į šią teritoriją nepagrįstos, nes automobilių aikštelės turto registre nėra. Tokie argumentai nustebino Turto skyriaus specialistus, paaiškinusius, kad automobilių aikštelė savivaldybės turtas yra nuo 1997-ųjų. Savivaldybės turtui registruoti nėra lėšų, tačiau tai niekam nesuteikia teisės į jį pretenduoti.
Kam kas rūpi
Didžiuosiuose Lietuvos miestuose - Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje - savivaldybių administracijose yra specialūs skyriai, besirūpinantys eismo organizavimo klausimais. Šiauliuose, tarsi mūsų mieste arklių traukiami vežimai tesivažinėtų, tokio skyriaus nėra. Savivaldybės tinklalapyje pavyko aptikti vienintelį darbuotoją, kuriam priskirti Šiaulių miesto saugaus eismo klausimai. Tačiau Infrastruktūros skyriaus specialistas Vidmantas Dagis tikino, kad jis tėra Saugaus eismo komisijos posėdžių sekretorius, organizuojantis komisijos darbą, o ne eismą mieste.
Komisija, kurioje - policijos, administracijos atstovai, savivaldybei pavaldžių įmonių vadovai, kelių projektuotojai bei tiesėjai, dirba visuomeniniais pagrindais. O kokia tokios komisijos atsakomybė? "Saugaus eismo komisija turi patariamąjį balsą, o sprendžia vis tik administracija. Komisijos vadovas dabar yra Savivaldybės administracijos direktorius Vladas Damulevičius. Jis ir pasirašo priimtus sprendimus", - teigė V. Dagis.
Jūratė SOBUTIENĖ