Ar įmanoma teisėtai negalėti net išsiplauti langų ar pasistatyti mašinos? Pasirodo įmanoma, jei nuomojant sklypą neatsižvelgiama į nuomotojo teisę įgyti ne tik pastatą, bet ir kažkiek žemės aplink jį.
Panašioje situacijoje atsidūrė prie Vilniaus oro uosto esantis ir iš jo sklypą išsinuomojęs viešbutis „Adelita“ – jau penkerius metus nuo savo veiklos pradžios neturintis nė vienos stovėjimo aikštelės.
Tiek darbuotojams, tiek svečiams tenka naudotis mokama stovėjimo aikštele, kurioje para kainuoja 50 litų. Tuo tarpu tame pačiame pastate įsikūrusio ir oro uostui priklausančio viešbučio darbuotojų automobilių stovėjimas nemokamas, o svečiams tai kainuoja tris kartus mažiau.
Įžvelgę nesąžiningą konkurenciją ir piktnaudžiavimą valstybės turtu, „Adelitos“ vadovai kreipėsi į teismą.
Kaip portalui „Balsas.lt“ pasakojo viešbučiui atstovaujantis advokatas Andrius Chudenkovas, egzistuoja tam tikros teisinės nuostatos, nurodančios, jog jei yra tam tikras pastatas, būtinai detaliajame plane suformuojamas sklypas. Sklypo dalys ar visas sklypas turi būti išnormuojamos pastato savininkui ar naudotojui nuomos teise.
Norėdama tą padaryti, „Adelita“ kreipėsi į oro uostą. Tačiau jiems tebuvo pasiūlyta išsinuomoti žemę, esančią grynai po pastato pamatais. „Nesiūlyta net dalis prie pastato, kad būtų galima teisėtai nuvalyti langus“, - stebėjosi advokatas. Pasak jo, žemė net nebuvo išnuomota taip, kaip reikalauja pastato paskirtis, nurodyta nekilnojamojo turto registre – viešbutis.
A.Chudenkovas stebėjosi, kodėl nebuvo svarstyta tokia galimybė. Juk Vilniaus oro uostas nėra tiesioginis žemės savininkas, o tėra įgaliotas nuomoti valstybinę žemę patikėjimo teise. Todėl, oro uostui klausimų nesprendžiant, kreiptasi į teismą.
Įtarimai dėl nuomos teisėtumo
Tuo pat metu prokuratūra civilinio proceso tvarka nagrinėja ir tai, ar šalia Vilniaus oro uosto esančios stovėjimo aikštelės buvo išnuomotos teisėtai.
Jas valdančiai „Autobravai“ žemė buvo išnuomota neskelbus konkurso. Nuomos kaina iki šiol yra nutylima.
Įtarimų kelia ir tai, kad jos dukterinėje įmonėje „Krasta auto“ dirba generalinio Vilniaus oro uosto direktoriaus Mariaus Ivanausko sūnus.
Šis pareigūnas jau sykį turėjo problemų dėl protekcijos – savo sūnų jis buvo įdarbinęs oro uosto automobilių ūkio vadovu.
Portalui „Balsas.lt“ M. Ivanauskas griežtai atsisakė komentuoti nesutarimus su „Adelita“. „Jokių nesutarimų nėra, jie kreipėsi į teismą, teismas spręs. Nekomentuosiu jokių įtarimų. Viskas padaryta pagal įstatymus. Atmetu bet kokius nešvarius dalykus“, - portalui „Balsas.lt“ sakė direktorius.