Pamažu atsigauna ir didmeninė prekyba alkoholiu (remiantis akcizų sandėlių duomenimis), tačiau per aštuonis mėnesius daugiau realizuota tik spiritinių gėrimų. Tiek vyno, tiek alaus, tiek tarpinių produktų pardavimai sumenko, rodo naujausi Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) duomenys.
Deklaruoti alkoholio akcizai sausį-rugpjūtį siekė 200,863 mln. eurų - 22,5 proc. daugiau nei pernai tuo pat metu (163,969 mln. eurų). Dauguma jų teko vasariui - 75,279 mln. eurų, arba 37,5 proc. viso šiemet deklaruoto mokesčio.
Rugpjūtį, palyginti su liepa, akcizų pajamos padidėjo 14,3 proc., o palyginti su 2016-ųjų liepa - 11,4 proc. iki 26,4 mln. eurų. Šiemet tai antras geriausias jų surinkimo mėnuo.
Spiritinių gėrimų akcizai per 8 augo 12,5 proc. iki 120,771 mln. eurų, alaus - 52,4 proc. iki 53,386 mln. eurų, vyno - 43,4 proc. iki 19,375 mln. eurų, o tarpinių produktų - sumažėjo 9,8 proc. iki 7,330 mln. eurų.
Rugpjūtį, palyginti su liepa, spiritinių gėrimų akcizai didėjo 18,6 proc. iki 13,634 mln. eurų, alaus - 9,9 proc. iki 9,434 mln. eurų, vyno - 11,4 proc. iki 2,981 mln. eurų, tarpinių produktų - 15,8 proc. iki 351 tūkst. eurų, o palyginti su pernykščiu rugpjūčiu - atitinkamai smuko 14,4 proc., augo 95,5 proc. ir 53,7 proc. bei sumažėjo 65,4 proc.
Per aštuonis mėnesius labiausiai sumenko didmeniniai tarpinių produktų pardavimai - 20,6 proc., alaus - 13,4 proc., vyno - 9,3 proc., o spiritinių gėrimų - augo 2,8 proc.
Nuo kovo pradžios labiausiai išaugo alaus ir vyno akcizai - iki 112 proc., o etilo alkoholio - apie 23 proc.