• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Akimirksnio kaina – daug nutrūkusių gyvybių

Visos mirtinos eismo nelaimės skaudžios, o ypač – tos, kuriose iškart žūsta po kelis žmones. Tokių Lietuvoje kasmet įvyksta ne po vieną. „Akistata“ primena pačias baisiausias avarijas – gal pasiskaičius nors vienam pramuštgalviui vairuotojui kils mintis kelyje elgtis protingiau.

REKLAMA
REKLAMA

Graužatis visam gyvenimui

Slegiančios kaltės jausmas nė kiek nepalengvėjo ir kažin ar kada palengvės. Tokiomis nuotaikomis nuo 2008-ųjų liepos 26-osios tebegyvena uteniškis Regimantas Naruševičius (47 m.), dėl kurio kaltės tuokart per avariją žuvo 4 Latvijos piliečiai.

REKLAMA

Nelaimė įvyko Lietuvos ir Lenkijos pasienyje, ties Naujienėlės kaimu (Marijampolės apskr.). Vienos Utenos bendrovės vairuotojas R. Naruševičius krovininiu automobiliu su puspriekabe iš Vokietijos gabeno sulčių koncentrato kovinį (per 20 tonų). Popietę vairuotojas buvo pailsėjęs, riedėjo geru Suvalkų–Marijampolės–Kauno keliu.

REKLAMA
REKLAMA

Kelionę nutraukė viršytas greitis. Uteniškio vairuojama sunkiasvorė mašina staiga tapo nevaldoma ir išvažiavo į priešpriešinę eismo juostą. Vairuotojas stabdė, tačiau vilkikas kaktomuša rėžėsi į lengvąjį automobilį, kuriuo Lenkijos link važiavo 4 latviai. Abi mašinos čiuoždamos dar trenkėsi į kaip tik tuo metu šalutiniame kelyje laukusį traktorių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vilkiko vairuotojas sužalojimų nepatyrė. Jį ištiko šokas, pamačius, kad metalo laužo krūva virtusiame lengvajame automobilyje – visi negyvi. Po vilkiku pasiglemžta ir stumta mašina buvo taip suknežinta, kad jos vairas buvo sustumtas iki galinės sėdynės. Vietoje žuvo latvių šeima – sutuoktiniai su paaugle dukra ir šeimos draugė. Jie keliavo į Vengriją atostogų.

REKLAMA

Sunkiai sužalotas traktorininkas išgyveno

Avarijos kaltininkas R. Naruševičius tvirtino važiavęs leistinu 80 kilometrų per valandą greičiu. Tyrėjai nustatė, jog vairuotojas meluoja – jis greitį buvo šiek tiek viršijęs ir dėl to nesuvaldė automobilio, leisdamasis nuo kalno. Dar vairuotojas aiškino, esą lemtingą akimirką kažkas nutikę jo vairuojamam vilkikui – staiga užgesęs variklis ir užstrigęs vairas. Specialistai jokio gedimo neaptiko.

REKLAMA

Taigi R. Naruševičius, nors vairuodamas buvo blaivus, gavo 3 metus nelaisvės pataisos namuose-atvirojoje kolonijoje. Taip pat jam uždrausta vairuoti 3 metus. Tokį nuosprendį neseniai paskelbė Marijampolės teismas.

Žuvo 10 medkirčių

Kraupių eismo nelaimių, kai vienu metu žūsta net keletas žmonių, pasitaiko po kelias kasmet. Dažniausiai jas prišaukia girti vairuotojai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bene pati tragiškiausia avarija per pastaruosius dešimtmečius užfiksuota 1998-ųjų gruodžio 22-ąją – tada netoli Kuršėnų (Šiaulių r.) žuvo net 10 vyrų.

Kuršėniškis medienos įmonės savininkas Stasys Alekna (tuomet 32 m.) savo sunkvežimiu GAZ vežė iš girios 14 samdytų medkirčių, kuriems buvo nuo 20 iki 60 metų. Dauguma jų ir pats darbdavys miške buvo išgėrę.

REKLAMA

Girtas (2,23 promilės) vairuotojas, neužleidęs savo vietos blaiviesiems, dideliu greičiu pavojingai užvažiavo ant medinio tilto per Ventą. Sunkvežimis tapo nevaldomas, slysdamas trankėsi į metalinius tilto turėklus, kol juos išlaužė ir nukrito į ledinę upę iš maždaug 4 metrų aukščio. Visi žmonės atsidūrė vandenyje. Pats S. Alekna ir 4 keleiviai išplaukė, o 10 keleivių paskendo.

REKLAMA

Savo kaltę visiškai pripažinęs S. Alekna gavo 10 metų įkalinimo bausmę.

Dabar baisiąją tragediją primena ant tilpo prikaltas ir į vandens pusę pakreiptas didžiulis tamsus kryžius.

Ištraiškė kareivių koloną

Daug gyvybių nusinešė ir šiurpi avarija, 1992-ųjų liepos 1-ąją įvykusi Marijampolėje – žuvo 8 žmonės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tą naktį Vilkaviškio–Marijampolės kelio kraštu bėgo 60 žmonių kolona – VRM Vidaus tarnybos pulko kariai, privalomosios karinės tarnybos šauktiniai, kurių pareiga buvo saugoti Marijampolėje kalinčius nuteistuosius.

Oficialiai teigiama, kad tą naktį kariai dalyvavo specialiosios taktikos pratybose. Bet būta ir neoficialių kalbų: esą vidaus tvarkos taisykles pažeidę kareiviai buvo tiesiog nubausti – naktį išvyti bėgti kroso.

REKLAMA

Į bėgančiųjų koloną staiga rėžėsi iš paskos atvažiavęs lengvasis automobilis VAZ-2101, kuriuo į Marijampolę skubėjo marijampolietis Romas Klimas (dabar 47 m.). Iškart žuvo 8 kariai, o dar apie 30 patyrė įvairius sužalojimus.

R. Klimas buvo neblaivus ir pervargęs, dieną praleidęs ekskursijoje Rygoje, o galop prie vairo užmigo...

REKLAMA

R. Klimas buvo nuteistas 13 metų kalėti atvirojoje kolonijoje-gyvenvietėje (tada galiojo kitas Baudžiamasis kodeksas; dabar už mirtiną avariją maksimali bausmė – 10 metų nelaisvės). Vėliau ši bausmė, pritaikius amnestiją, buvo sumažinta iki 11 su puse metų, tačiau R. Klimas į laisvę išėjo kur kas anksčiau – lygtinai buvo paleistas 2000 metais, likus daugiau kaip 3 metams neatliktos bausmės.

REKLAMA
REKLAMA

Siekia laisvesnio režimo

Dar vienas baisių avarijų „rekordininkas“ – Babtų miestelio (Kauno r.) gyventojas Rimas Muraškovas (24 m.). Būdamas sunkiai apgirtęs, jis pernai vasario 21-ąją Virbalyje (Vilkaviškio sav.) per avariją užmušė 7 žmones.

Vėlų vakarą R. Muraškovo vairuojamas lengvasis automobilis pasivijo priešais važiuojantį visureigį, į jį trenkėsi ir išstūmė į priešpriešinę eismo juostą. Visureigis rėžėsi į priešais važiuojantį krovininį automobilį.

Žuvo visi 7 visureigiu iš krikštynų šventės važiavę keleiviai: pakrikštyta mergaitė (4 m.), jos krikštatėviai, jų 2 mažametės dukrelės, krikštamotės brolis ir jo draugė. Vairuotojas buvo sužalotas.

Avarijos priežastis – neturėjusio teisės vairuoti kelių chuligano R. Muraškovo (buvo baustas 10 kartų už eismo taisyklių pažeidimus) girtumas ir viršytas greitis.

Už šią tragediją R. Muraškovas nuteistas kalėti 10 metų pataisos namuose, o ne atvirojoje kolonijoje-gyvenvietėje, kaip įprasta. Jam uždrausta vairuoti 3 metus. Nuteistąjį prislėgė ir 1 milijono 420 tūkstančių litų civiliniai ieškiniai visiems nukentėjusiesiems.

R. Muraškovas, atkakliai siekiantis švelnesnės bausmės, pasinaudojo nuosprendžio apskundimo galimybėmis. Kaip tik šiomis dienomis savo verdiktą jam turėtų paskelbti Lietuvos Aukščiausiasis Teismas.

REKLAMA

Po nuosprendžio slapstėsi

Šešių žmonių gyvybės slegia klaipėdiečio Artūro Klumbio (28 m.) sąžinę.

2007-ųjų liepos 18-osios vakarą neblaivus (1,33 promilės) A. Klumbys automobiliu „Opel Calibra“ dideliu greičiu skuodė automagistralės Vilnius–Klaipėda remontuojamu ruožu ir prie Gargždų (Klaipėdos r.) rėžėsi į ta pačia kryptimi važiavusį pasivytą miniveną „Renault Espace“ su 6 žmonėmis.

Po smūgio „Renault“ išlėkė į priešingos krypties eismo juostą, ir į jį rėžėsi vilkikas su puspriekabe. Minivenas vertėsi ir užsidegė, o vilkikas nuvažiavo nuo kelio ir apvirto.

Minivenu važiavę 2 vaikai, 2 moterys ir vyras sudegė, o 4 metukų mergaitė žuvo iškritusi pro langą. Tai – dviejų šeimų žmonės.

Už šią avariją A. Klumbys, Klaipėdos kazino krupjė, nuteistas 8 metams laisvės atėmimo atvirojoje kolonijoje. Beje, šios bausmės A. Klumbys vengė – pernai nuteistas dar slapstėsi.

Avarijos aukų artimiesiems nuteistasis turi sumokėti 440 000 litų civilinių ieškinių.

Girtas autobuso vairuotojas

Penkis žmones pražudęs šiaulietis Petras Vaitkus (54 m.), buvęs bendrovės „Busturas“ vairuotojas, nuteistas kalėti 9 metus.

REKLAMA

P. Vaitkus 2004-ųjų balandžio 11-ąją maršrutiniu autobusu važiavo iš Rygos ir Joniškio rajone, ant siauro tilto per Mūšos upę, padarė avariją. Autobusas nepraleido per tiltą važiavusio mikroautobuso, vežusio užsienio piliečius. Žuvo mikroautobuso vairuotojas ir 4 Vokietijos piliečiai. Dar 15 važiavusiųjų buvo sužeisti.

Teismas nutarė, kad girtas vairavęs P. Vaitkus, kelionės išvakarėse šventęs savo gimtadienį, buvusiam darbdaviui – „Busturui“ – turi atlyginti per pusės milijono litų nuostolį.

Irena ZUBRICKIENĖ

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų