Vilniaus Senvagės gimnazijoje egzaminą laikiusi Vilniaus Abraomo Kulviečio klasikinės gimnazijos abiturientė Aleta tv3.lt portalui teigė, kad egzaminas nebuvo itin lengvas, o pateiktos temos šiek tiek nustebino, tačiau viltį suteikė platus autorių sąrašas.
„Buvo tikrai sudėtinga, nes nesitikėjau tokių temų. Nusprendžiau pasirinkti literatūrinę temą, pavadinimu „Kelionės prasmės literatūroje“, tačiau šiai temai nebuvo lengva atrasti tinkamų autorių. Visgi, rėmiausi rekomenduojamo autoriaus Mariaus Ivaškevičiaus kūriniu „Išvarymas“, nes žiūrėjau spektaklį ir taip pat skaičiau kūrinį. Taip pat pasirinkau Vinco Mykolaičio – Putino kūrinį „Altorių šešėly“. <...> Aš tikėjausi, kad šiais metais temos bus apie prigimtį, savęs suvaržymą ar tautiškumą. Aš realistė, todėl tikiuosi, kad surinksiu bent 60 procentų, o ateityje svarstau studijuoti Italų filologiją“, – įspūdžiais ir pastebėjimais dalinasi Aleta.
Kitas minėtosios gimnazijos abiturientas Karolis, pasirinkęs samprotavimo temą, sako, kad egzaminas buvo vidutinio sunkumo.
„Egzaminas buvo vidutiniškai sunkus. Pasirinkau, mano manymu, vieną iš lengvesnių samprotavimo temų, kuri vadinosi „Ar klaidos padeda tobulėti?“. Ši tema lengva dėl to, nes daugelis motyvų, susijusių su klaidomis, atsiskleiždia daugelio autorių kūriniuose. Rėmiausi Vinco Kudirkos ir Jono Biliūno kūriniais“, – sako Karolis.
Dalis abiturientų tikėjosi sunkesnio egzamino
Pašnekovė Emilija iš egzamino išėjo su šypsena veida. Pasak jos, parašyti rašinį samprotavimo tema nebuvo sudėtinga, tačiau taip pat tikėjosi, kad temos bus susijusios su tautiškumo motyvais.
„Gana keistos temos, tačiau egzaminas nebuvo labai sudėtingas. Aš pasirinkau samprotavimo temą „Ar tikrai kvaileliai būtinai kvaili?“, nes šiai temai galėjau pritaikyti daugybę kūrinių. Rėmiausi Mariaus Ivaškevičiaus „Madagaskaru“ ir taip pat privalomųjų autorių eilėraščiais, galiausiai sugebėjau parašyti 600 žodžių. Tikiuosi, kad rezultatai bus džiuginantys ir pasieksiu bent 50 – 60 procentų“, – tikisi Emilija.
Ozo gimnazijos moksleivė Ieva teigia, kad jos įskaitos tema buvo panaši kaip egzamino, todėl parašyti rašinį nebuvo sudėtinga.
„Man nebuvo sunku parašyti egzaminą, kadangi įskaitos tema glaudžiai siejosi su pateiktomis temomis. Pasirinkau literatūrinę rašinio temą, pavadinimu „Motinos paveikslas literatūroje“ ir rėmiausi Šatrijos Raganos, kuri buvo nurodyta tarp rekomenduojamų autorių, kūriniais bei Apučio novelėmis. Nežinau, ar būčiau sugebėjusi parašyti kitomis temomis. Egzaminą tikiuosi bent jau išlaikyti“, – dalinasi pastebėjimais Ieva.
Abiturienės Estelos nuomone, temos tikrai nebuvo sudėtingos, todėl moksleiviai turi labai didelę galimybę išlaikyti egzaminą.
„Nebuvo labai sudėtinga, o temos pakankamai geros. Rašiau samprotavimo tema, pavadinimu „Ar klaidos padeda tobulėti?“. Rėmiausi Jono Biliūno, kuris buvo tarp rekomenduojamų autorių sąrašo, kūriniais. Pasirinkau samprotavimo temą, nes visą laiką rašiau būtent šiuo stiliumi. Tikiuosi gauti apie 70 balų“, – šypsosi Estela.
Tv3.lt primena, kad Valstybiniame brandos egzamine abiturientai galėjo pasirinkti dvi samprotavimo temas – „Ar klaidos padeda tobulėti?” ir „Ar kvaileliai būtinai kvaili?“.
Literatūriniame rašinyje buvo pateiktos dvi temos – „Motinos paveikslas literatūroje“ bei „Kelionės prasmės literatūroje“. Be to, prie kiekvienos nurodytos temos buvo pateikta ir po du rekomenduojamus autorius, kuriais abiturientai galėjo remtis arba pasirinkti kitus privalomuosius autorius.
Mokykliniame egzamine abiturientai galėjo samprotauti šiomis temomis: „Ką reiškia būti savimi?” ir „Sėkmė ateina pati ar pelnoma darbu?”, o literatūriniame rašinyje – „Gyvūnai literatūroje“ ir „Vienatvės tema literatūroje“.