Antra pagal dydį pasaulyje lauko reklamos bendrovė "JCDecaux" garsėja nuolatiniais teismų maratonais, per kuriuos mėgina atremti įtarimus dėl korupcinių ryšių. Mūsų šalyje vos pradėjusi siūlyti savo paslaugas "JCDecaux Lietuva" be jokio konkurso tapo faktine lauko reklamos monopolininke. Buvęs sostinės meras Artūras Zuokas kategoriškai neigia protegavęs šią bendrovę, rašo „Lietuvos žinios“.
A.Zuoko vadovauta Vilniaus taryba baigiantis kadencijai spėjo skubiai palaiminti "JCDecaux Lietuva" itin naudingą sutartį. Priminsime, kad bendrovė įsipareigojo savo lėšomis sostinėje įrengti 700 transporto stotelių paviljonų ir už tai buvo atleista nuo bet kokių rinkliavų ar mokesčių. Sutarties galiojimo terminas - 15 metų, tačiau ji iškart bus pratęsta dar penkeriems, jei "JCDecaux Lietuva" tinkamai vykdys įsipareigojimus.
Visus tuos metus bendrovė gali skelbti savo įrengtuose paviljonuose komercinę reklamą ir iš to susišluoti gražaus pelno. Vilniaus vicemeras Arūnas Štaras, kurio iniciatyva sutartis su "JCDecaux Lietuva" buvo perduota ištirti Konkurencijos tarybai, teigia, kad per privačius pokalbius tuometinis meras A.Zuokas nuolat protegavo šią reklamos bendrovę.
Buvęs Vilniaus meras A.Zuokas įsitikinęs, kad tiek jis, tiek tuometinė miesto taryba pasirinko teisingiausią sprendimą. "Be abejo, kalbėjau, kad tai tinkamiausia bendrovė. Kiek ji uždirbs iš tų reklaminių stendų, neturi rūpėti nei man, nei miesto gyventojams. Svarbiausia, kad būtų suteikta tinkama paslauga. Jei leisime Vilniuje statyti paviljonus dešimčiai bendrovių, kiekviena jų statys savaip, ir civilizuotas miestas taps turgumi", - LŽ teigė A.Zuokas.
"JCDecaux Lietuva" konkurentams ir kai kuriems savivaldybės valdininkams įtarimų kelia ir tai, kad nebuvo surengtas viešas konkursas. A.Zuokas tvirtina, kad tai padaryti nebuvę galimybių. Jo teigimu, bendrovė prieš derybas supirko nemažai sutarčių iš mažesnių įmonių. Tos sutartys vėliau tiesiog buvo atnaujintos.
"JCDecaux Lietuva" generalinė direktorė Žaneta Fomova LŽ yra sakiusi, kad konkurso nereikėjo, nes bendrovė pagal sutartį nieko nei perka, nei parduoda. Pasibaigus sutarčiai paviljonai pereis savivaldybės nuosavybėn.
Tačiau A.Štaras nusiteikęs skeptiškai. "Po 15-20 metų jie jau bus nusidėvėję. Reikės arba statyti naujus, arba renovuoti, - teigė jis. - Tai pinigai iš savivaldybės kišenės."
Vilniaus mero J.Imbraso inicijuotas kreipimasis į Konkurencijos tarybą kol kas nedavė rezultatų. Prašymas ištirti, ar su "JCDecaux Lietuva" sudaryta sutartis nepažeidžia konkurencijos reikalavimų buvo įteiktas rugpjūčio pabaigoje, rašo „Lietuvos žinios“.