Tačiau lazda turi du galus, sako kainas stebintys ekspertai. Prekybininkai naudojasi žmonių priklausomybe nuo akcijų ir tiesiog užrašo, kad yra akcija, nors jokios realios nuolaidos nedaro.
Daugiau apie tai – TV3 žiniose.
Kad akcijos vilioja, pasakoja ir patys pirkėjai:
„Viską akcijines perku, viską, ir duoną žiūriu kur akcija, ir bulką.“
„Aš tik su akcijom ir perku. Ir blogai, kad daug akcijų būna, kitą kartą nereikia, svoris auga, nereikia jogurto ir nusiperku, kad akcija.“
„Einu į parduotuvę, laiko turiu, pensininkas dabar. Einu ir žiūriu, kas pigiau, maisto, kotletų, dešros.“
Sutaupo iki 100 eurų
Prekybininkai antrina – pirkėjai akcines prekes šluote šluoja.
„Kai ne maisto prekės būna su 50 procentų nuolaida, tai parduotuvėse galite matyti nutįsusias eiles, vežimai pilni tiek, kad nesimato žmogaus“, – sako „Maximos“ atstovė Raminta Gecevičiūtė.
„Turime populiaraus majonezo kokią nors akciją, pirkėjai ne vieną majonezo indelį įsideda į savo pirkinių krepšį, gali būti ir keli, net penki, keturi“, – teigia „Rimi“ atstovė Eglė Krasauskienė.
„Swedbank“ atliktas tyrimas parodė, kad lietuviai pamišę dėl akcijų – 8 iš dešimties į pirkinių krepšelį deda tą prekę, kuri su akcija.
„Maždaug du trečdaliai apklaustų gyventojų nurodo, kad pirkimas prekių su nuolaida padeda jiems sutaupyti iki šimto eurų į mėnesį“, – komentuoja „Swedbank“ ekonomistė Greta Ilekytė.
Vis dėlto, kaip paaiškėjo atlikus tyrimą, akcijas medžioja ir turtingieji.
„Dažnai nesvarbu nei pajamos, nei išsilavinimas, nei lytis, bet gyventojai turi tą tendenciją rinktis prekes su nuolaida“, – kalba G. Ilekytė.
Galima prilyginti lošimo priklausomybei
Kaip sako psichologas Gediminas Navaitis, pirkdamas su akcija žmogus jaučia malonumą, kad sutaupė.
„Kai mes ką nors įsivaizduojame, patiriame beveik tokį pat malonumą, kaip realiai tai turėdami. Akcija pastumia įsivaizduoti. Todėl žmonės įsivaizduoja, kaip jiems gerai bus su ta preke, paslauga ar dar kuo nors“, – pasakoja psichologas G. Navaitis.
Akcinių prekių pirkimą galime sulyginti su lošimo priklausomybe.
„Rodant žmonėms, tiems, kurie lošia, lošimo salę, ruletę, laimės hormonai, malonumo hormonai išsiskiria greičiau negu per trečdalį sekundės“, – teigia psichologas.
„Rezultatas yra tas, kad gyventojas išleidžia daugiau negu planavo, kita vertus, kartais gyventojai prisiperka tų prekių, kurios turi limituotą vartojimo terminą, tiesiog nespėja jų suvartoti ir tenka išmesti“, – sako „Swedbank“ ekonomistė.
Žmonės pripažįsta, kad kartais į krepšelį patenka visai nereikalingos prekės:
„Pamačiau žvakę, ji man patiko, aš ją nusipirkau, bet ji man nereikalinga.“
„Paskelbia, kad sviestui akcija, ateis žmogus, prisipirks visą tašę, reikia, nereikia kažko, o ko atėjo, ir pamirš. Visur biznis, visur reklama.“
Specialiai užkelia kainas
Kaip pastebi kainų analitikai, prekybininkai naudojasi žmonių manija pirkti akcines prekes.
„Mes dabar turim tokią situaciją, kad be raudonos vėliavėlės neperka, todėl mes Lietuvoj turim labai stipriai užkeltas įprastas kainas, kad jeigu akciją rodytų, 50 procentų kaip minimum, nes kitaip jokios reakcijos“, – pasakoja „Pricer.lt“ maisto krypties vadovas Petras Čepkauskas.
Ir akcinė kaina dabar nebūtinai iš tiesų yra su nuolaida. „Pricer“ atstovas pateikia vienos kavos neva akciją.
„Super kaina – 7,99 eurų, kitose parduotuvėse kainuoja 5,65 eurų be jokios akcijos ir be jokios super kainos“, – tikina P. Čepkauskas.
O kadangi įstatymas reikalauja prieš taikant nuolaidą prekę kažkurį laiką parduoti už neakcijinę kainą, rinka išsikreipė taip, kad reguliari kaina žymima akcija, o kai akcijos nėra, už prekę prekybininkai lupa napagrįstai brangiai.
Daugiau sužinokite vaizdo reportaže, esančiame straipsnio viršuje.
Dvigubas prizas - ir sutaupote 100% pinigų, ir sutaupote vietos namuose neapsikraudami nereikalingu šlamštu!!!
o tie lipdukai jūsų.... niekam neidomu.