Tačiau su tuo nesutiko kaltinimus byloje palaikęs prokuroras, kuris kreipėsi į Klaipėdos apygardos teismą prašydamas kaltininkui realios laisvės atėmimo bausmės. Tokiai prokuroro pozicijai pritarė ir nukentėjusieji.
Baisi naktinė avarija
Bylos duomenimis, Vytas P. nuteistas už tai, kad vairuodamas kelių transporto priemonę, būdamas apsvaigęs nuo alkoholio, pažeidė kelių eismo saugumo taisykles ir dėl to per incidentą žuvo žmogus.
Tragiškas eismo įvykis nutiko dar 2019-ųjų spalio 27-sios naktį, apie 2.45 val., magistralėje Kaunas-Klaipėda. Būdamas apsvaigęs nuo alkoholio (asmens blaivumo testu nustatytas 1,36 promilės girtumas), Vytas P. vairavo automobilį „Mercedes“.
Elgdamasis neatsargiai, važiuodamas pirma eismo juosta, vyras įvažiavo į antrą eismo juostą apie 225 km/h greičiu, gerokai viršydamas tame kelio ruože leistiną greitį – 130 km/h greitį.
Esant tamsiam paros metui, jis nesilaikė tokio atstumo, kad neatsitrenktų į priekyje važiuojančią transporto priemonę. Dėl to „Mercedes“ atsitrenkė į ta pačia kryptimi važiavusį automobilį „Volvo“.
Šiam automobiliui nuo smūgio atsitrenkus į dešinėje kelio pusėje esantį atitvarą ir apsivertus bei likus gulėti ant stogo pirmoje eismo juostoje, į jį atsitrenkė apie 182 km/h greičiu važiavęs automobilis BMW.
Eismo įvykio metu automobilio „Volvo“ vairuotojas M. B. nuo patirtų sužalojimų žuvo. Sužalojimų neišvengė automobilio BMW keleiviai, kuriems buvo nežymiai sutrikdyta sveikata.
Pirmos instancijos sprendimas
Iš pradžių šią bylą nagrinėjo Klaipėdos apylinkės teismo Klaipėdos rajono rūmų teisėjai. Jie nusprendė Vytą P. pripažintas kaltu dėl tragiško eismo įvykio ir paskirti jam penkerių metų laisvės atėmimo bausmę.
Ši bausmė tąkart buvo sumažinta trečdaliu – iki 3 metų ir 4 mėnesių laisvės atėmimo. Tačiau tada teismas nusprendė, kad paskirtos laisvės atėmimo bausmės vykdymas gali būti atidėtas 2,5 metų.
Avarijos kaltininkas buvo įpareigotas visą šį laikotarpį gydytis nuo priklausomybės alkoholiui, nevartoti psichiką veikiančių medžiagų. Taip pat dirbti, o netekus darbo – aktyviai jo ieškoti, registruojantis Užimtumo tarnyboje.
Girtam vairuotojui dar buvo paskirta baudžiamojo poveikio priemonė – jam uždrausta naudotis specialiąja teise vairuoti transporto priemones 4 metams. Iš jo nuspręsta išieškoti 1,9 tūkst. eurų. Būtent tiek buvo vertas mirtį sėjęs „Mercedes“.
Bausmė – per švelni
Nesutikdamas su paskirta bausme, prokuroras pateikė apeliaciją. Jis siekė, kad nuosprendis būtų pakeistas – panaikinta nuosprendžio dalis, kuria nuteistajam atidėtas paskirtos laisvės atėmimo bausmės vykdymas.
Anot prokuroro, nors Vytas P. ir padarė neatsargias nusikalstamas veikas, tačiau ne dėl nusikalstamo nerūpestingumo, o dėl nusikalstamo pasitikėjimo – automagistralėje didžiausią leistiną greitį viršijo net 95 km/h.
Jau vien toks milžiniškas važiavimo greitis rodo, kad jis suvokė savo veiksmų rizikingumą, tačiau lengvabūdiškai manė, jog pasekmių bus išvengta.
Prokuroras pridūrė, kad kaltinamasis turi būti pripažintas asmeniu, kuris nuolat daro teisės pažeidimus būdamas neblaivus. Jis jau buvo baustas administracine tvarka už tai, kad vairavo transporto priemonę neblaivus (2,18 promilės). Taip pat yra ne kartą girtas smurtavęs.
Apeliacijoje pridurta, kad avariją sukėlęs vyras iš eismo įvykio vietos pasitraukė ir tik po valandos laiko atvyko į policijos komisariatą, kur jam buvo nustatytas 1,36 promilės neblaivumas.
Ši aplinkybė, anot prokuroro, taip pat turėjo būti įvertinta kaip abejingumas sukeltoms pasekmėms. Todėl bausmės tikslai būtų pasiekti tik Vytui P. paskyrus laisvės atėmimo bausmę ir netaikant jos vykdymo atidėjimo.
Klaipėdos apygardos teismas sutiko su prokuroro pozicija. Todėl nuspręsta pakeisti tą nuosprendžio dalį, kur avarijos kaltininkui paskiriama lygtinė bausmė. Tai reiškia, kad už grotų vyras turėtų praleisti 3 metus ir 4 mėnesius.