Socialiniame tinkle pasirodė pranešimai, kad Pekine čempionatą stebėjusį lietuvį dar rugsėjo 13-ąją ištiko koma. Insultą patyręs vyras buvo skubiai pristatytas į ligoninę (angl. Peking Union Medical College Hospital).
Atlikus tyrimus ir gydytojų konsiliumas nusprendė, kad gydymo vaistais nepakanka, būtina skubi operacija. Taigi tą patį vakarą Andrius buvo operuotas.
Prieš išvykdamas į Kiniją vyras su bendrove „Seesam Vienna Insurance Group“ sudarė draudimo sutartį, tačiau dabar paaiškėjo, kad pagal draudimo bendrovės sąlygas insultas yra lėtinė liga, todėl kompensuojama suma – tik iki 7000 eurų.
Tačiau, kaip teigia artimieji, šios sumos pakako tik pirminei apžiūrai, tyrimams ir operacijai. Toliau kiekviena diena ligoninėje atsieinanti apie 1283 eurų, o savaitgaliais ir švenčių dienomis taikomas dvigubas tarifas. Situaciją ypač sunkina tai, kad ligoninėje gydytis gali prireikti net kelis mėnesius.
Ligos apibrėžimas stebina gydytojus
Nors draudimo sutartyje insultas apibrėžtas kaip lėtinė liga, gydytojai sako negalintys su tuo sutikti.
„Insultas yra ūminė liga, taškas. Tai pati ūmiausia liga, kokia neurologijoje tik gali būti. Galima kalbėti apie lėtines būkles, kai ligonis jau perserga insultu, jo pasekmės gali būti ilgalaikės ir visam gyvenimui.
Tačiau įvykęs insultas kelių savaičių, mėnesio bėgyje yra laikomas ūmine būkle. Juk ne veltui dažnai sakoma, kad ši liga trenkia lyg iš giedro dangaus – įvykus smegenų pažeidimui užsikimšus arba trūkus kraujagyslei“, – aiškino VUL Santaros klinikų gydytojas neurologas, VU Neurologijos ir neurochirurgijos klinikos vedėjas prof. dr. Dalius Jatužis.
„Seesam Insurance AS" Lietuvos filialalo Rinkodaros ir komunikacijos vadovas Eugenijus Mažiulis pabrėžė, kad dėl šio konkretaus įvykio jau atlikti pirmieji veiksmai, kurie buvo būtini finansuojant būtinąją pagalbą.
„Pagal įmonės kelionių draudimo taisykles, insultas yra draudžiamasis įvykis ir, taip, jis yra traktuojamas kaip staigus lėtinės ligos paūmėjimas. Tačiau kiekvienas atvejis yra individualus ir galutinės įvykio aplinkybės bei išlaidos ir jų kompensavimas yra derinamas su nukentėjusiais ar jų artimaisiais“, – sakė pašnekovas.
Įmonės atstovas tvirtino, kad viso šio įvykio metu nuolat bendraujama tiek su nukentėjusio artimaisiais, tiek su gydančios medicinos įstaigos atstovais dėl tolimesnių veiksmų, kurie užtikrintų stabilią paciento sveikatos būklę.
„Šiuo metu yra apmokėtos būtinosios pirmosios pagalbos išlaidos. Dėl tolimesnio gydymo eigos bendraujama su medikais, kurie šiuo atveju yra svarbiausi sprendimo priėmėjai. Norime paprašyti pasitikėjimo, nes įvykio eiga yra kontroliuojama, nuolat bendraujama su artima paciento aplinka, o tolimesni sprendimai – nukentėjusio gydymas, jo hospitalizacija arba transportavimas atgal į Lietuvą – bus derinami atsižvelgiant į ligos eigą“, – kalbėjo E. Mažiulis.
Limitai aprašyti draudimo taisyklėse
Pašnekovas patvirtino, kad draudimo taisyklėse yra aprašyti ir kiti limitai, pavyzdžiui, sugadintų akinių, klausos aparato, dantų protezo taisymui, odontologo pagalbai ūmiam danties skausmui pašalinti, už pagalbą dėl nėštumo komplikacijų.
„Todėl visada prašome savo klientų susipažinti su draudimo taisyklėmis, jų santrauką visada pateikiame Draudimo produkto informaciniame dokumente, kuris būna tiek prie pasiūlymo, tiek prie draudimo sutarties“, – sakė įmonės atstovas.
Jam antrindamas Lietuvos draudikų asociacijos direktorius Andrius Romanovskis pabrėžė, kad draudikas, siūlydamas draudimą ir jo kainą, visada vertina galimą riziką, kad nelaimė klientui gali atsitikti.
„Akivaizdu, kad jeigu klientas turi sveiktos sutrikimų, kurio pasekmė gali būti staigi liga kelionės metu, draudikas nori suvaldyti šią riziką ir nustatyti arba išimtis ar finansinius ribojimus tokiais atvejais. Visa tai yra apkalbama tiek taisyklėse, tiek draudimo polise. Apskritai kelionių draudimas apima ne tik būtinąją pagalbą ar medicinines išlaidas, bet ligonio gabenimą ar nelaimingo atsitikimo išmoką, todėl draudimo apsauga gali būti gerokai platesnė“, – kalbėjo jis
Draudikų atstovas sutiko, kad vis dar susiduriama su problema, kad klientai vis dar renkasi produktą pagal kainą, bet ne pagal apsaugos lygį ir mažai gilinasi į draudimo sąlygas.
„Bet kuriuo atveju, ypač kai yra tokios sudėtingos situacijos, susijusios su kliento sveikata, draudikas ypatingai atidžiai vertina situaciją, nuolat bendrauja su klientu ar jo šeima ir ieško geriausio sprendimo“, – tikino jis.
Portalas tv3.lt jau dalijosi nukentėjusiojo artimųjų prašymu prisidedant prie vyro gydymo išlaidų.