Užbaigusi bandymų etapą „Volvo Trucks“ pradės hibridinių sunkvežimių gamybą. Jau birželį kompanija pradės apie 100 hibridinių ribotos serijos „Volvo FE“ sunkvežimių surinkimą.
Sunkvežimiai klientams bus pristatyti 2011–2013 metais, tiesa, tik numatytose Europos rinkose. Tai bus Švedija, Norvegija, Suomija, Danija, D. Britanija, Prancūzija, Vokietija, Austrija, Šveicarija, Italija, Nyderlandai, Belgija ir Liuksemburgas
Tylesni ir mažiau aplinką teršiantys hibridiniai sunkvežimiai leidžia sutaupyti iki 30 proc. degalų, jie bus naudojami regioniniam krovinių gabenimui arba kaip šiukšliavežiai miestuose.
„Tai, kad hibridinių sunkvežimių gamyba pradedama jau dabar – didžiulis įkvėpimo šaltinis, ir tai reikšminga būsimiems gaminiams, nes hibridinės technologijos viena ar kita forma bus naudojamos daugumoje sunkvežimių ateityje. Hibridiniai sprendimai yra svarbi dėlionės dalis, kuriant efektyviau degalus naudojantį transportą“, – sako Claes Nilsson, „Volvo Trucks“ Europos padalinio prezidentas.
Hibridinė technologija pritaikyta intensyviam eismui miestuose, kai tenka dažnai sustoti ir vėl pradėti važiuoti. Jau nuo 2008 m. pavasario buvo atliekami praktiniai bandymai, kuriuose dalyvavo „Volvo“ klientai. Priklausomai nuo „Volvo FE Hybrid“ važiavimo ciklo, degalų sąnaudas ir anglies dvideginio emisiją galima sumažinti 15–20 proc. Be to, hibridiniuose šiukšliavežiuose naudojant elektrinį presą galima sutaupyti iki 30 proc.
„Volvo FE Hybrid“ naudojama lygiagretaus hibrido technologija, taigi dyzelinio ir elektrinio variklių energiją galima naudoti kartu arba atskirai. Sistema automatiškai įjungia vieną arba kitą energijos šaltinį. Kai hibridinis sunkvežimis važiuoja įjungus pirmąją pavarą, jį varo tik elektrinis variklis – tai užtikrina gerą dinamiką ir patogumą vairuojant. O įsijungus hibridiniam režimui, dyzelinis ir elektrinis varikliai veikia lygiagrečiai, optimaliai taupydami degalus.
Be to galima maksimaliai panaudoti stabdymo metu susidarančią energiją. Nereikia papildomo įkrovimo iš išorinių šaltinių. Elektros variklis taip pat leidžia sumažinti bendrą triukšmo lygį.
„Volvo“ hibridiniuose sunkvežimiuose montuojami septynių litrų darbinio tūrio dyzeliniai varikliai. 340 AG ir 1300 Nm sukimo momento variklis skirtas šiukšliavežiams, o 300 AG, 1160 Nm sukimo momento variklis - regioninio krovinių gabenimo sunkvežimiams. Dyzelinis variklis veikia kartu su 120 kilovatų elektros varikliu. Elektros variklį maitina naujausio tipo ličio jonų akumuliatorių baterijos.