Taikomosios dailės muziejuje Vilniuje penktadienio vakarą atidaroma unikali paroda „Art Deco stilius 1918-1939“. 80 vienetinių suknelių, maždaug 200 įvairiausių papuošalų ir aksesuarų – tokia šįkart mados istoriko, dizainerio, kolekcionieriaus Aleksandro Vasiljevo paroda, atvežta į Lietuvą. Lietuvaičiams ši asmenybė jau pažįstama iš parodos, kurioje buvo pristatoma Karalienės Viktorijos laikų mada.
„Rygoje ši paroda sulaukė 35 tūkstančių lankytojų, o Lietuvoje, tikiu, jai seksis geriau, kadangi čia – tai tikras siurprizas jums – atvežiau daugiau eksponatų, kone dukart daugiau aksesuarų bei nuotraukų“, – pakiliai apie savo kolekciją pasakojo A. Vasiljevas. Lietuvoje jo surinktą kolekciją bus galima pamatyti iki rugpjūčio 20 dienos, po to paroda keliaus į Veneciją, šiuolaikinio meno muziejų. „Lietuvai pasisekė ir dėl to, kad premjera – čia, o visur kitur – tik pratęsimai“, – juokėsi kolekcionierius.
Anot A. Vasiljevo, į Lietuvą atvežta tik šimtoji jo kolekcijos dalis, tačiau paprašytas įvertinti, kiek galėtų kainuoti jo atvežta čia paroda, mados istorikas sakė, kad porą milijonų tikrai. Vyras prisipažino, kad iš šios mados parodos jis negaus nė cento. „Kodėl rengiu šią parodą? Nes Lietuvoje krizė ir norisi padėti atgaivinti kultūrą“, – sakė A. Vasiljevas.
Pasakodamas apie parodą „Art Deco stilius 1918-1939“, meno istorikas tvirtino, kad čia užfiksuoti moterų emancipacijos laikai. Tais metais moterims pagaliau buvo leista dirbti, rūkyti viešai, balsuoti ir netgi skirtis su vyrais. Būtent tai ir atsispindi A. Vasiljevo į Lietuvą atvežtoje parodoje: siuvinėtos stiklo karoliukais, aukso ir sidabro siūlais, dailiausiais raštais margintos suknelės, įvairiausios diademos, plaukų ir kaklo papuošalai, dirželiai, dailūs rankinukai, daugybė nuotraukų su žymiausiomis to laikmečio moterimis. „Mano nuomone, paroda bus tikrai sėkminga, nes atėję ir modelius pamatę žmonės sutapatins juos su savo tėvų, senelių praeitimi“, – sakė A. Vasiljevas.
Į parodą surinktos suknelės, kurių visame pasaulyje – vos vienas egzempliorius. „Visos jos siūtos ne siuvimo mašinomis, o rankomis, kiekvienas karoliukas, kiekvienas raštas – viskas rankomis. Be to, čia surinkta žymiausių ano meto mados kūrėjų drabužiai. Toks ir yra skirtumas tarp aukštosios ir kasdienės mados“, – aiškino mados istorikas. Jis išreiškė dėkingumą ir Vilniaus restauratoriams, padėjusiems gelbėti kolekcijos drabužius. „Šviesa, kandys ir drėgmė – trys pagrindiniai kolekcionierių priešai“, – sakė A. Vasiljevas.