Akyliau stebintys televiziją ar kartais pavartantys gyvenimo būdo žurnalus greičiausiai jau pavargo stebėtis matydami puikiai visai Lietuvai žinomus žmones dalyvaujančius įvairiuose renginiuose. Nesvarbu, ar automobilio, ar naujos vyno rūšies pristatymas, ar restorano atidarymas, kas kartą visuose renginiuose šmėžuoja, fotografams pozuoja tie patys veidai. Tarsi nebūtų kitų. Tuo tarpu etiketo specialistas Seimo narys Arminas Lydeka tvirtina, kad tokia situacija – ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje.
„Yra dviejų rūšių renginiai. Kai pristatomas kažkoks produktas, inovacija, be abejo, kviečiami ekspertai. Jie bando, žiūri, ragauja, skaito, uosto, ginčijasi ir taip toliau. Tačiau kai norima kažkokį produktą, naują paslaugą ar vietą viešinti, išpopuliarinti, ekspertų nuomonė nebeįdomi ir čia kviečiami patys populiariausi žmonės“, – tvirtino A. Lydeka.
Etiketo specialistas tikino, kad situaciją derėtų vertinti objektyviai: mažoje šalyje nedaug puikiai visiems žinomų ir garsių žmonių. „Lietuva mažytė, o sostinė, kurioje, neslėpkim, verda visas gyvenimas, Europos lygiu yra mažas miesteliukas. Tame mažame mieste egzistuoja susisluoksniavimas tarp profesijų, o kiekvienos jų atstovų, atmetus pilkus, neįdomius, nieko nekuriančius, ne tiek ir daug. Praktiškai, juos visus galima susodinti prie vieno stalo“, – sakė A. Lydeka.
Pasak jo, su „tų pačių veidų“ problema susiduria visos nedidelės valstybės. „Toje pačioje Estijoje nuoširdus estas jums pasakys, kad čia visi vieni kitus pažįsta. O kas kita, pavyzdžiui, Londonas, kur daug žmonių. Todėl nėra ko stebėtis, kad Lietuvoje visuose renginiuose – tie patys žmonės“, – pabrėžė etiketo specialistas.
Tuo tarpu Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) ekspertų grupės narė Živilė Šimkienė aiškino, kad nevertėtų renginio vedėjo laikyti pristatomo produkto veidu. „Produktą pristatantis asmuo galėtų būti integruotos marketingo kampanijos komunikacijos veidas, tačiau ne visada ir pristatomo produkto veidas. Tokio asmens misija – nuotaikingai vesti renginį ir pristatyti prekės ženklą, o ne su juo tapatintis“, – aiškino ekspertė.
Paklausta, ar kelis skirtingus renginius vedančios „žvaigždės“ nekenkia produkto įvaizdžiui, Ž. Šimkienė tvirtino, kad, jeigu renginiai nekonkurencingi – tuomet grėsmės produktui nėra. „Kita vertus, asmuo, pristatantis produktą, yra „kanalas“, perteikiantis produkto vertybes ir idėją jo vartotojui. Todėl renkantis žmogų produkto pristatymo renginiui, reikia atsižvelgti į prekės ženklo pozicionavimą ir ieškoti vedėjo, kurio gyvenimo būdo vertybės labiausiai atitiktų prekės ženklo identifikavimo savybes. Jeigu renginio vedėjas yra prekės ženklo komunikacijos veidas, tuomet jo bėgiojimas per skirtingas produktų grupės kenkia atstovaujamo produkto įvaizdžiui“, – pabrėžė ji.